Gjest lillagubban Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Hei! Jeg og to venninner leier en leilighet (såkalt "portnerbolig" over en stor garasje), flytta inn i august. Tror leiligheten ble bygget i 1999. På badet er det belegg på gulvet og tapet på veggene. Belegget var ganske stygt da vi flyttet inn og blir bare mer og mer slitt. Stygge flekker på golvet, og er blitt skikkelige rustne/råtne merker etter der vaskemaskinen står og har stått. Vi syntes alle tre det er ganske ekkelt med belegget på golvet egentlig. Kan jeg spørre huseier om belegget kan skiftes ut, eller om det kan legges fliser? Er det en normal ting å gjøre eller bare rart? Vi betaler 11000kr mnd så syntes standarden kan være litt ok (det var det dyreste av plassene vi var å så på her i området). Eller er det bare en filleting? Tenker ikke å bare spørre ut av det blå, men nevne det hvis han skulle spør om alt er iorden. Par andre spørsmål: Vi har vanlig leiekontrakt fra jussbuss. Vi har hengt opp litt ting og tang på veggene, også noen hyller. Tenkte ikke at det kunne være et problem, men kanskje det er det? Tenker på huller i veggen. Var en del huller og spiker fra før i veggen, men ikke skruer. Regner med å bare la hyllene være igjen når vi drar. Og når det er snakk om at man ikke får ha husdyr, regnes da akvariefisk også? En av oss vil gjerne kjøpe en kampfisk
billie Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Der vi leide før var det ikke lov til å spikre/skru opp noe på veggene.. Men det fikk jeg ikke vite før jeg surte huseier direkte. Ang oppussing av bad, så ville jeg latt huseier ordne det selv.. Rett og slett så ikke han har noe på deg hvis ting ikke blir så bra. Siden dere bare leier der,så trenger dere kansje ikke bruke så mye energi på å pusse opp? Dere skal sikkert ikke bo der i evigheter uansett? Og huseier tjener sikkert også mer på leil (ved salg) med oppusset bad.. Jeg hadde nok ikke giddet å brukt tiden min på det,nei.
billie Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 (endret) Der vi leide før var det ikke lov til å spikre/skru opp noe på veggene.. Men det fikk jeg ikke vite før jeg spurte huseier direkte. Ang oppussing av bad, så ville jeg latt huseier ordne det selv.. Rett og slett så ikke han har noe på deg hvis ting ikke blir så bra. Siden dere bare leier der,så trenger dere kansje ikke bruke så mye energi på å pusse opp? Dere skal sikkert ikke bo der i evigheter uansett? Og huseier tjener sikkert også mer på leil (ved salg) med oppusset bad.. Jeg hadde nok ikke giddet å brukt tiden min på det,nei. Endret 2. desember 2007 av billie
Gjest lillagubban Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har ikke tenkt å pusse opp selv! Jeg gidder ihvertfall ikke å bruke tid eller penger på det. Men lurte på å spørre huseier om det kan være aktuelt at det blir gjort? Det er som sagt ganske stygt... vi regner med å bo her et par år til ihvertfall. Men som du sier er det uansett lurt å gjøre med tanke på å gjøre det mer attraktivt for leieboere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå