Gå til innhold

Hvordan lage kjøttkaker til julemiddagen !

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Tenkte jeg skulle imponere med hjemmelagde kjøttkaker til julemiddagen i år (sammen med ribbe) men jeg er ikke helt den store kokken så er det noen som har en enkel oppskrift på hvordan dette gjøres ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøttdeig+egg som ekstra bindemiddel+salt og pepper(+evt andre smakstilsetninger du liker) blandes sammen og formes. Stekes til de er passe brune og legges over i sausen og kokes lett så de ikke blir rå inni.

Skrevet
Tenkte jeg skulle imponere med hjemmelagde kjøttkaker til julemiddagen i år (sammen med ribbe) men jeg er ikke helt den store kokken så er det noen som har en enkel oppskrift på hvordan dette gjøres ?

Siden det er julaften, så spander skikkelig kjøttdeig hos slakteren.

Skrevet

Vi pleier å ha farsekaker, da kan du bare steke farsen som det er. Hos oss( og mange flere) har det alltid blitt kalt kjøttkaker, så jeg vet ikke om det er slike du mener?

Skrevet
Vi pleier å ha farsekaker, da kan du bare steke farsen som det er. Hos oss( og mange flere) har det alltid blitt kalt kjøttkaker, så jeg vet ikke om det er slike du mener?

Vi bruker også farse (medisterfarse) som kjøpes ferdig og som bare formes til boller før de stekes. Har aldri hørt om noen som har vanlige kjøttkaker til ribben...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...