Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Tenkte jeg skulle imponere med hjemmelagde kjøttkaker til julemiddagen i år (sammen med ribbe) men jeg er ikke helt den store kokken så er det noen som har en enkel oppskrift på hvordan dette gjøres ?
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 kjøttdeig+egg som ekstra bindemiddel+salt og pepper(+evt andre smakstilsetninger du liker) blandes sammen og formes. Stekes til de er passe brune og legges over i sausen og kokes lett så de ikke blir rå inni.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Tenkte jeg skulle imponere med hjemmelagde kjøttkaker til julemiddagen i år (sammen med ribbe) men jeg er ikke helt den store kokken så er det noen som har en enkel oppskrift på hvordan dette gjøres ? Siden det er julaften, så spander skikkelig kjøttdeig hos slakteren.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Vi pleier å ha farsekaker, da kan du bare steke farsen som det er. Hos oss( og mange flere) har det alltid blitt kalt kjøttkaker, så jeg vet ikke om det er slike du mener?
Titta Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Vi pleier å ha farsekaker, da kan du bare steke farsen som det er. Hos oss( og mange flere) har det alltid blitt kalt kjøttkaker, så jeg vet ikke om det er slike du mener? Vi bruker også farse (medisterfarse) som kjøpes ferdig og som bare formes til boller før de stekes. Har aldri hørt om noen som har vanlige kjøttkaker til ribben...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå