Gjest Kona Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Gjennom en felles hobby har jeg og mannen blitt blitt venner med noen av den yngre garde. Selv er jeg 25, og han 27. Dette har egentlig ikke vært noe problem før nå. Mannen min sender nemlig en del sms etc. til den ene jenta vi deler hobby med. Ho er bare 15. Ho sender en del meldinger til han, og det virker som om han sender en del meliger til ho. Tenker tibake til når jeg var 15. Det skulle veldig lite til for at jeg forelsket meg i noen som var eldre når de gav meg mye oppmerksomhet. Syns det er viktig å være veldig forsiktig her pga aldersforskjellen. Samtidig kjenner at dette gjør noe med meg. Jeg syns det er ekkelt at han har denne ekstrakontakten med en 15-åring. Når han skal svare på en melding fra ho blir han helt stille, og verden må bare stoppe opp til han er ferdig. Samtidig har han alltid vært beskyttende ovenfor mobilen sin, og det er veldig sjeldent at jeg får se meldinger. Det gjør det ekstra ekkelt når dette kommer fra en 15-åring. Jeg vet at jeg tydligvis er sjalu i denne situasjonen, men jeg syns det er ekkelt at dette vennskapet nå har gått fra å handle om felles hobby til å bli noe mer. Prøvde å snakke med mannen om dette i dag. Han fikk en melding, og jeg fortalte han at jeg ikke likte dette så godt lenger, og at må være forsiktig pga aldersforskjellen. Da ble han vel egentlig ganske sint på meg, og sa at det er meg det er noe galt med siden jeg reagerer. Han syns dette er helt greit, og ingenting rart. Samtidig snakker han gjerne om hvor søt og grei denne jenta er... Sorry for at dette blir langt, men sitter her med stressmigrene og depping nå. Han har stukket ut av huset for en stund. Det hadde vært fint om noen ville dele synspunkter på dette, for jeg syns det er vanskelig.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Jeg hadde også absoludt reagert om mannen min hadde behov for et vennskap til ei 15 år gammel jente. Det er greit at de møtes i den felles hobbyen og gjør avtaler om det, men om de hadde kontakt ut over dette hadde jeg absoludt ikke forstått. Så sannt han er så mye eldre enn henne, hva kan de ha til felles ut over hobbyen? (jeg tenker selvsakt mitt...) Videre hvorfor må han skjule meldingene mellom dem? Dersom hun bare er 15 skulle de ikke inneholde informasjons om var viktig å holde hemmelig for respekt av den andre (slik som jeg ikke lar mannen lese meldinger fra mine venner da de ofte har mer privat info), dersom de sender meldinger med privat info som bare er mellom dem er det over streken for hva som er godtatt så lenge hun er 15. Jeg hadde som du sier sakt at han må være forsiktig pga aldersforskjellen, og at hun er hormonell og lett forelskelig i den anlderen, og at han kan ende opp med å få problemer dersom foreldrene eksempelvis finner ut at de har kontakt. Hvorfor skal de tro at det ikke er noe mer? Hun er under den seksuelle lavalder og foreldre er ofte veldig beskyttende da, som de bør være.
Nana Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 Jeg hadde reagert på samme måte. Hadde også syns det var betenkelig hvis han ble irritert når jeg sa fra.. Lykke til!
murray Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Kan godt være 15-åringen er småforelska i mannen din og han liker oppmerksomheten. Han må være veldig forsiktig med hva han sier i disse SMS-meldingene, slik at hun ikke tolker det galt. Høres egentlig muffens ut i hele greia :kaffe:
Gjest Kona Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Det er akkurat det sant. Det kan bli skikkelig baluba dersom noen andre finner det ut og. Selv om dette kan være helt uskyldig vil jo ikke jeg være den eneste til å tenke mitt.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Det er akkurat det sant. Det kan bli skikkelig baluba dersom noen andre finner det ut og. Selv om dette kan være helt uskyldig vil jo ikke jeg være den eneste til å tenke mitt. Akkurat, særlig med tanke på foreldrene hennes. De vil nok i enda større grad enn oss ha piggene ute og anta at han har andre hensikter. Hvorfor skulle han ellers ha interesse av ei så ung jente? Jeg forsøker nå å se det fra foreldrenes ståsted altså, og hevder ikke at det er slik, men at det kan skape problemer så sant hun er under seksuell lavalder. Men videre forstår jeg heller ikke hvorfor de skal ha kontakt, og du ikke kan få innsyn i den. All kontakt med ei så ung jente, som ikke kan vises for omverden er å trø over ei grense mener nå jeg.
Ciara Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Er jeg naiv, eller hva? Hva om han faktisk ser på henne som en venn, eller at han stiller opp for henne som trenger en? Det er jo ikke unormalt å snakke eller sms'e med noen man kjenner gjennom en hobby, og behøver overhodet ikke å bety at det er noe mellom dem. Reaksjonen hans når du konfronterer ham kan jo faktisk bety at han synes TS er temmelig sprø som tror det er noe på gang mellom dem. Mannen min hadde også blitt sint hvis jeg hadde beskyldt ham for å flørte med 15-åringer! ...og sms viser ikke jeg og mannen til hverandre heller. Det handler ikke om at de inneholder noe som må skjules, men om at vi er opptatt av å ha litt privatliv begge to.
Gjest Chrizzy Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har uheldigvis den erfaringen at om de blir sinte og sier at man er gal i en slik situasjon så har man truffet et ømt punkt.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 ...og sms viser ikke jeg og mannen til hverandre heller. Det handler ikke om at de inneholder noe som må skjules, men om at vi er opptatt av å ha litt privatliv begge to. Jo da jeg er i prinsippet enig, men vider så bør man i et samliv forøke å ta partnerens følelser til eterettning, ikke nødvendigivs ved å bryte kontakten, men ved å vise at den bare er vennskapelig. Jeg hadde selv en guttekompis som mannen var skeptisk til, i stedet for å skjule og holde han utenfor slik at skepsisen hans økte inviterte jeg ham inn i vennskapet, viste han gjerne meldinger, diskuterte med samboeren min hva vi snakket om og hadde full åpenhet. På den måten roa han seg ned og så at jeg ikke hadde noe å skjule. Det handla selvsakt ikke om at han kontrollerte og krevde å få lese meldinger, det hadde jeg ikke godtatt, men ved at jeg inviterte ham inn selv slapp han å bli så veldig skeptisk i utgangspunktet. Jeg mener altså at siden dette ikke er tilfellet i saken til TS, og at hun holdes på utsiden så har hun grunn til å være skeptisk. Jeg kan ikke se at en 27 åring skal ha behov for å ha kontakt med ei 15 år gammal jente ut over det rent praktiske i henhold til hobbyen, og hevder at all kontakt ut over dette som hun ikke får være en del av er å trø over ei grense, særlig på grnn av at hun er så ung. Kanskje er jeg veldig fordømmende når jeg ikke klarer å se hva en 27 åring har til felles med ei jente på 15?
Gjest Mysticgirl Skrevet 2. desember 2007 #10 Skrevet 2. desember 2007 Hadde dattera mi som er 15 hatt så intens kontakt med en 27 årig mann hadde jeg hatt piggene ute for lenge siden! Hun er tross alt bare ett barn og å ha så tett kontakt med henne uten å involvere meg hadde jeg sett på som veldig pussig!
Gjest Frysepulver Skrevet 2. desember 2007 #11 Skrevet 2. desember 2007 (endret) . Endret 29. desember 2007 av Frysepulver
Gjest lillagubban Skrevet 2. desember 2007 #12 Skrevet 2. desember 2007 Jeg hadde reagert på det. Jeg hadde blitt skikkelig redd og da hadde jeg sikkert først reagert med å være spydig. "Fått melding av elskerinna di nå", "Sitter du å sender flørtemeldinger til småripsa igjen". Og når jeg begynner sånn er det et ganske kraftig hint om at dette liker jeg ikke for jeg hater å være spydig!
murray Skrevet 2. desember 2007 #13 Skrevet 2. desember 2007 Hadde dattera mi som er 15 hatt så intens kontakt med en 27 årig mann hadde jeg hatt piggene ute for lenge siden! Hun er tross alt bare ett barn og å ha så tett kontakt med henne uten å involvere meg hadde jeg sett på som veldig pussig! Foreldrene vet nok ikke at hun har SMS-kontakt med en "eldre" fyr.
Gjest Tulipa Skrevet 2. desember 2007 #14 Skrevet 2. desember 2007 Er jeg naiv, eller hva? Hva om han faktisk ser på henne som en venn, eller at han stiller opp for henne som trenger en? Det er jo ikke unormalt å snakke eller sms'e med noen man kjenner gjennom en hobby, og behøver overhodet ikke å bety at det er noe mellom dem. Reaksjonen hans når du konfronterer ham kan jo faktisk bety at han synes TS er temmelig sprø som tror det er noe på gang mellom dem. Mannen min hadde også blitt sint hvis jeg hadde beskyldt ham for å flørte med 15-åringer! ...og sms viser ikke jeg og mannen til hverandre heller. Det handler ikke om at de inneholder noe som må skjules, men om at vi er opptatt av å ha litt privatliv begge to. Det er faktisk ganske vanlig at jenter i 14-15 årsalderen forelsker seg i eldre menn. Jeg var gjennom en slik periode selv på den alderen .. men heldigvis så tror jeg ikke den mannen så på meg og min venninne som potensielle kjæreste-emner - selvom vi var steinklare til det Vi gikk turer forbi huset hans hver kveld og passet hunder for komme i nærmere kontakt med ham .. han var nemlig selv hundeeier. Sånne unge jenter kan være veldig intense - så det er nok lurt å vise henne hvor skapet skal stå helt fra begynnelsen og innta en høflig - men kjølig holdning til henne.
Merneith Skrevet 2. desember 2007 #15 Skrevet 2. desember 2007 Foreldrene vet nok ikke at hun har SMS-kontakt med en "eldre" fyr. Bare det er et ypperlig argument for at dette vennskapet ikke er stuerent. Jeg tror heller ikke at eventuelle ledere for denne hobbyen hadde sett med blide øyne på så mye kontakt mellom en mann og en så ung jente. Hvis min kjæreste, som er omtrent like gammel som TS', hadde hatt kontakt med en 15 år gammel jente slik...så hadde jeg seriøst vurdert forholdet.
Annie Skrevet 2. desember 2007 #16 Skrevet 2. desember 2007 Siden dere har en felles hobby, syns jeg det er betenkelig at du ikke er involvert i meldingene. Tror jeg hadde sjekka telefonen hans en gang. (selvom det bryter mot alt jeg ellers mener)
Gjest Kona Skrevet 2. desember 2007 #17 Skrevet 2. desember 2007 Nå har jeg fått snakket skikkelig ut med mannen. Han sier at han ikke var klar over at ting kunne misforståes, eller oppfattes som sårende. Han har lovt å roe kontakten til det som er nødvendig for hobbyen, og ikke sende ut noen feil signal til jenta. Tror nok han er ærlig i det han sier. Han har gitt meg telefonen sin, og sa at jeg kunne gå igjennom den, men jeg har ikke lyst. Vil helst stole på han når han sier at det ikke har gått over noen strek fra hans side. Men jeg tror vel egentlig at jentungen er forelska i ham, for som noen sa ovenfor så er det rart at jeg ikke blir inkludert i kontakten rundt felles hobby. Og jeg husker så inderlig godt hvor fort jeg ble betatt i den alderen, med sms-sending og alt mulig. Håper bare at ting roer seg litt nå, for jeg vil jo ikke at dette skal ødelegge noe. Det er kjekt når man får med nye på hobbyer, og jeg vil ikke at hun ikke langer skal delat, bare at kontakten skal bli mer klargjort og ikke skjult.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #18 Skrevet 2. desember 2007 Så bra at dere kom frem til en enighet og at han forstod problematikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå