Gå til innhold

Samboeren min er utro...

Anbefalte innlegg

Gjest Trist...
Skrevet

.. mistanken har vært der lenge. Den lille magefølelsen.. I natt når han kom fra byen lånte jeg (snikkikka for første gang på 7 år) mobilen hans. Der var beviset. En annen kjæreste. Med bilder.. til og med av at de kyssa... De har hatt sex. Hun sier hun elsker han. Vi har et barn på 5 år.

Selv om det ikke var et sjokk, så er det bare utrolig trist...

Akkurat nå vet jeg ikke hvordan jeg skal gå frem. Har videresendt noen av bildene og meldinger til mitt nummer. Hva gjør jeg???

Er på bærtur...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Spørsmålet mitt er: hvorfor fikk du denne magefølelsen? Mange sene arbeidskvelder? Overtid? Har han forlatt rommet når telefonen ringte?

For EGENTLIG er det jo sinnsykt dårlig gjort av deg å gå inn på mobilen hans hvis dere er enige om at det "er ikke lov", men samtidig var det jo berettiget denne gangen siden du faktisk oppdaget begrageriet.

Jeg ville nok først FORKLART hvorfor du gikk inn på mobilen i første omgang, for det må du jo faktisk forklare, si hva som fikk deg til å mistenke ham. For hvis det ER grunn til mistanke synes jeg man har full rett til å sjekke mobiler osv.

Men hvis mistanken har vært så stor, hvorfor har du ikke konfrontert ham tidligere?

Synd at du har barn sånn sett da, for da er det sikkert vanskeligere å hive ham på dør, men det hadde jeg gjort uansett. For det er bedre for barnet ditt at mamma er alene og har det bra, enn at foreldrene er sammen, men at de ikke er glade i hverandre.

Endret av NovaFlare
Skrevet

Uff, så trist! :klemmer:

Jeg blir så forundret over så mange som legger fokuset på at man ikke skal gå inn på mobiltelefonen til partneren?

Det er ikke der uretten ligger, han har faktisk vært utro.. Og det er hans egen dumskap å ha slike bilder slengende på en mobil. Hva er verst?? Kikke på mobil eller å ha sex/forhold til andre?

Jeg er typen som går rett inn i konfrontasjon.

Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg sørget for at dere var alene. Kjørt barnet til besteforeldre eller noen andre (venninner feks.)

Så hadde jeg bare fortalt at du kikket på mobilen hans og hva du fant.. Så må du nesten bare se hva utfallet blir.

Utroskap er noe av det verste noen kan gjøre mot andre. Oppdagelse av utroskap kan være en traumatisk hendelse på linje med vold og store ulykker.

Husk! Det er han som har driti seg ut, han som har forårsaket dette. Ikke du. :klemmer:

Skrevet
Uff, så trist! :klemmer:

Jeg blir så forundret over så mange som legger fokuset på at man ikke skal gå inn på mobiltelefonen til partneren?

Det er ikke der uretten ligger, han har faktisk vært utro.. Og det er hans egen dumskap å ha slike bilder slengende på en mobil. Hva er verst?? Kikke på mobil eller å ha sex/forhold til andre?

Jeg er typen som går rett inn i konfrontasjon.

Man er på en måte utro når man går og kikker på mobilen bak hans rygg også. Det beste er vel bare å spørre hvis man har mistanke.

Skrevet
Man er på en måte utro når man går og kikker på mobilen bak hans rygg også. Det beste er vel bare å spørre hvis man har mistanke.

Ja, for da får man et ærlig svar?? Av en som allerede går bak ryggen din. Hans ord teller mye da..!? I tillegg kan du bli beskyld for å være sykelig sjalu..

Og alle bevis blir ikke slettet??

Mobilen er den enkleste måten å avsløre utroskap. Det er enkelt å holde kontakten med en elsker via mobil, men det er også veldig enkelt å bli avslørt.

Her i huset er tlf allemanns eie, og vi bruker dem om hverandre.

Hadde mannen min begynt å gjemme sin og holde den privat, hadde jeg skjønt at noe ikke stemte med en gang. Klart jeg hadde prøvd å fått kloa i den!

Til TS: Blir han sint på deg fordi du kikket, er det sånn at "angrep er det beste forsvar".

Blås i hva andre sier om å kikke på mobil.. Nå vet du, og du trenger ikke lenger gå rundt å føle deg småpsyko fordi magefølelsen din sier at noe er galt..

Skrevet
Ja, for da får man et ærlig svar?? Av en som allerede går bak ryggen din. Hans ord teller mye da..!? I tillegg kan du bli beskyld for å være sykelig sjalu..

Mobilen er den enkleste måten å avsløre utroskap. Det er enkelt å holde kontakten med en elsker via mobil, men det er også veldig enkelt å bli avslørt.

Hadde mannen min begynt å gjemme sin og holde den privat, hadde jeg skjønt at noe ikke stemte med en gang. Klart jeg hadde prøvd å fått kloa i den!

Til TS: Blir han sint på deg fordi du kikket, er det sånn at "angrep er det beste forsvar".

Blås i hva andre sier om å kikke på mobil.. Nå vet du, og du trenger ikke lenger gå rundt å føle deg småpsyko fordi magefølelsen din sier at noe er galt..

Poenget mitt er at å gå bak ryggen på folk er å gå bak ryggen på folk.

Skrevet

Nok en gang blir fokuset borte.. Hun har allerede kikket på mobilen, og hun ber ikke om kjeft for det.

Svarene blir litt sånn at det er din egen skyld, når du kikket på mobil. Tror ikke at det er det TS trenger nå..

Hun spør om hjelp til hvordan hun skal takle det at partner har vært utro, og at hun vet. (Uvesentlig hvordan hun vet)

Skrevet
Nok en gang blir fokuset borte.. Hun har allerede kikket på mobilen, og hun ber ikke om kjeft for det.

Svarene blir litt sånn at det er din egen skyld, når du kikket på mobil. Tror ikke at det er det TS trenger nå..

Hun spør om hjelp til hvordan hun skal takle det at partner har vært utro, og at hun vet. (Uvesentlig hvordan hun vet)

jeg vil bare si til TS at det er ikke noe farlig å være ærlig. si det som det er, at hun har hatt mistanke osv, og klarte ikke la være å se på mobilen.

Skrevet

Der har jeg vært selv, min eksmann viste seg også å være utro. Vi hadde også barn. Og som deg så fant jeg det ut ved å sniktitte på mobilen.

Jeg regner med at siden du tittet på mobilen så har du hatt mistanker om noe. Det er stortsett derfor folk ser på andres mobil. Siden du nå har fått bekreftet mistankene dine så må du handle ut fra det.

Du må nå ta valget om du kan tilgi eller om du vil avslutte forholdet. Det er et vanskelig valg for noen, og for andre er utroskap ikke til å tilgi i det hele tatt.

Det første jeg gjorde når jeg fikk bekreftet min mistanke var å konfrontere min mann. Sa jeg visste han var utro, sa aldri hvordan jeg hadde funnet det ut. Han benektet dette i flere dager, men jeg fortsatte å presse for å få en tilståelse. Til slutt kom den, og da kom også spørsmålet om hvordan jeg visste. Da sa jeg at mobilen hadde vært nok.

Jeg klarte ikke tilgi det sviket han hadde utsatt meg og barna for. Hadde det vært et engangsopplegg kunne jeg kanskje klart det, men ikke når han hadde holdt på med samme dame over lang tid.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan det faktum at hun fant ut av dette via mobilen hans skal spille noen rolle! Mannen har vært utro, han burde gått sin veg før han begynte å tukle med andre damer.

Hva er det med alle disse menneskene som mener det er helt okei å kose seg med to mennesker samtidig?

Snakk om svik!

Skrevet

Unskyld at jeg skriver ikke feilt fritt, jeg er en man som har opplev det samme som deg for 7 års siden.

imotsatt til deg , det var ex kona som alltid har kontrolert mobilen min, jeg sa at det var ikke korrekt, men har ikke kranglet pga "barna og familie" .

Jeg menner at begge har skylden (ikke bare pga utroskap ) , men fordi deet vile fremprovosere at du finner ut alt.

Hvis noen har en afære som "ikke betyr noe, eller er en one stand night" da sorger man for å ikke ha noe på mobil eller man la seg ikke ringe eller sender sms.

Når man faktisk ikke bry seg, gjør man slikk din samboer og hun gjør.

Konfrontert han , du har sikkert set også spuren av hun på klærne osv. Det er ikke deg som gjør en feil. Utroskap er det verste som finnes !

Skrevet
Unskyld at jeg skriver ikke feilt fritt, jeg er en man som har opplev det samme som deg for 7 års siden.

imotsatt til deg , det var ex kona som alltid har kontrolert mobilen min, jeg sa at det var ikke korrekt, men har ikke kranglet pga "barna og familie" .

Jeg menner at begge har skylden (ikke bare pga utroskap ) , men fordi deet vile fremprovosere at du finner ut alt.

Hvis noen har en afære som "ikke betyr noe, eller er en one stand night" da sorger man for å ikke ha noe på mobil eller man la seg ikke ringe eller sender sms.

Når man faktisk ikke bry seg, gjør man slikk din samboer og hun gjør.

Konfrontert han , du har sikkert set også spuren av hun på klærne osv. Det er ikke deg som gjør en feil. Utroskap er det verste som finnes !

Enig i det du skriver.

Å ha sporene på mobilen vitner om dumskap eller det at han rett og slett ikke bryr seg om å bli fersket..

Skrevet

Ja, han er jo ikke så veldig lur som har beviser liggende på mobilen sin, har man mistanke er det jo et naturlig sted å sjekke.

Nå må du jo finne ut om han elsker henne også, om du i det hele tatt er interessert i å ha noe mer med han å gjøre eller ikke.

Skrevet

Dette er jeg helt uenig i. Hvis det hadde vært så lett å spør å få et ærlig svar, ville en ikke hatt behov for å sjekke mobilen.

En kan ikke rettferdigjøre en dårlig egenskap (utro) mot en annen (å lese partnerens mobil)

Skrevet
Dette er jeg helt uenig i. Hvis det hadde vært så lett å spør å få et ærlig svar, ville en ikke hatt behov for å sjekke mobilen.

En kan ikke rettferdigjøre en dårlig egenskap (utro) mot en annen (å lese partnerens mobil)

Rettferdiggjøre? Hm. Dårlig egenskap? Tror ikke det handler om egenskaper, men om usikkerhet..

Skrevet

Jeg synes veldig synd på deg akkurat nå, det beste for alle parter er og ta det opp med engang og ikke utsette det uansett hvor vanskelig det er. Men det er ikke lurt å gjøre dette når 5-åringen deres er hjemme med tanke på at en sånn samtale lett kan føre til høye stemme og krangling...

Husk at det er ikke er du som har utført sviket, men han! Uansett om du leste meldingene hans, (noe jeg synes du gjorde riktig for da fikk du bevis for mistankene dine), så er det ikke du som er ute å kjøre, det er han.

Lykke til :klem:

Skrevet

Det hadde vært så lett å spørre og deretter få et uærlig svar også :sukk:

Skrevet

- Har du tenkt på at han kanskje VIL bli oppdaget, det er nemlig ikke så uvanlig, har opplevd det selv.

At å si det med rene ord blir for vanskelig, og så legger man heller mobilen eller dagboka litt tilfeldig henslengt.......og håper at det blir oppdaget på den måten.

-Sier ikke at dette gjelder i alle tilfeller, men hvis man er kommet så langt i grøfta at det ikke er noen vei tilbake, og at man vil ha et oppgjør.

Ja det er feigt, men min eks innrømmet at han gjorde det, fordi det ble alt for tungt å si det face to face.

Skrevet

Regner med at han vil nekte uansett, selv om du vet det..

Som regel gjør de det, før de skjønner at du vet og må legge alle kortene på bordet.

Så hadde jeg vært deg, hadde jeg fortalt først at du vet og hvordan, så hørt hva han har å si..

Du vil komme i en kjempevanskelig situasjon, og må finne ut om du vil fortsette eller ikke. Hva du føler for han nå, og hva han føler for deg.

Du må også tenke på hva du forteller til andre.. Hvis du vil gi han en sjanse til, kan det bli vanskelig hvis"alle" vet hva slags "dust" han er.. Betro deg til noen du stoler på, for du vil sikkert få behov for å prate med noen om dette..

Lykke til!

Håper du oppdaterer oss om hvordan det går med deg. :klemmer:

Skrevet
Der har jeg vært selv, min eksmann viste seg også å være utro. Vi hadde også barn. Og som deg så fant jeg det ut ved å sniktitte på mobilen.

Jeg regner med at siden du tittet på mobilen så har du hatt mistanker om noe. Det er stortsett derfor folk ser på andres mobil. Siden du nå har fått bekreftet mistankene dine så må du handle ut fra det.

Du må nå ta valget om du kan tilgi eller om du vil avslutte forholdet. Det er et vanskelig valg for noen, og for andre er utroskap ikke til å tilgi i det hele tatt.

Det første jeg gjorde når jeg fikk bekreftet min mistanke var å konfrontere min mann. Sa jeg visste han var utro, sa aldri hvordan jeg hadde funnet det ut. Han benektet dette i flere dager, men jeg fortsatte å presse for å få en tilståelse. Til slutt kom den, og da kom også spørsmålet om hvordan jeg visste. Da sa jeg at mobilen hadde vært nok.

Jeg klarte ikke tilgi det sviket han hadde utsatt meg og barna for. Hadde det vært et engangsopplegg kunne jeg kanskje klart det, men ikke når han hadde holdt på med samme dame over lang tid.

Jeg har vært ute for det samme. Vi har tre barn sammen, og hadde vært gift i syv år da jeg oppdaget det. Året før var jeg nesten helt sikker, intuisjonen min regelrett skrek til meg at noe var galt. Hun var en av hans yngre ekstrahjelper, og det var ikke unaturlig at hun ringte ham ifb. jobben. Tonen hans når han snakket med henne var nøyaktig samme fløyelsmyke som han tidligere bare brukte på meg.

Han sendte og mottok ekstremt mye sms, og jobbet mye overtid. Jeg er svært tillitsfull av meg, men det ble til slutt for mye, og jeg sjekket mobilen hans. Der var alle bokser tomme, innboks, utboks, sendte, alt sammen tomt. Meeeget mystisk, men uten bevis orket jeg ikke å konfrontere ham.

Jeg la skylden på svangerskapshormoner, og gikk videre.

Ett år senere fersket jeg ham gjennom en gjenglemt mail i "slettede"-boksen på vår felles jobb-mail. Intuisjonen min hadde vært spot on, de hadde hatt tilfeldig, ubeskyttet sex i halvannet år, hun var 18 år og han 31 da de begynte. Hun hadde blitt gravid to ganger.

Jeg kuttet alle bånd til ham tvert av. Dette er for meg det ultimate sviket, og ettersom han fortalte meg at han hadde tenkt å avslutte forholdet med henne, vet jeg at jeg aldri hadde fått et ærlig svar dersom jeg konfronterte ham uten bevis.

Så til TS; legg alle kortene på bordet, Fortell at du sjekket mobilen hans for å få avlivet en mistanke, og istedet fant bevis på at han svek deg.

Og til dere som mener man ikke bør sjekke partnerens mobil; Som regel har man såpass tydelige følelser av at noe er galt, at det eneste man trenger er bevis. Tillit er viktig, men minst like viktig er det å være ærlig og trofast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...