Gå til innhold

Fôrvert for førerhund

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

*borte*

Endret av Dolce
Videoannonse
Annonse
Gjest vimselot
Skrevet

Om du ikke er hundre prosent overbevisst om at du vil la hunden gå i tjeneste som førerhund, dvs skilles fra den, ikke tenk tanken.

Jeg har tenkt tanken, men har skrinlagt den. Fordi jeg ville blitt så glad i bikkja, og underbevisstheten mine kunne gjort sitt til at den hadde "kun en liten feil" som gjorde at den ikke egnet seg, men jeg tviler på det.

Men er du overbevisst på at tanken er at den skal bli førerhund, så gå for den.

Skrevet
Jeg vurderer å melde meg som fôrvert for en fremtidig førerhund, og lurer på om andre har erfaringer med det? Har aldri hatt hund selv, men håper og tror at en eventuell valp vil få det fint sammen med meg. :rødme:

Jeg har aldri vært forvert for førerhund, men for hund som skulle brukes i avl. Når den hadde nådd en viss alder, fikk jeg overta den.

Kunne nok aldri tenkt meg å gitt den fra meg etter et par år. Derfor er nok ikke jeg aktuell som forvert for førerhund. :sjenert:

Skrevet (endret)

Det er jo fabelaktig hvis du vil gjøre det, da ofrer du virkelig mye for en god sak :) Men det er noe du må tenke svært godt igjennom, du blir jo glad i denne hunden også, som til slutt skal taes ifra deg og få ny eier fram til den er pensjonist. Vil du takle det?

Endret av NovaFlare
Skrevet (endret)

*borte*

Endret av Dolce
Gjest Forvert
Skrevet

Hei Dolce, så fint at du vil bli forvert! Hvis du vil bli forvert for Blindeforbundets Førerhundskole og bor ikke alt for langt unna Oslo har du mulighet til å delta på forvertsamlinger. I tillegg til det rent 'faglige' møter du andre forverter og deres valper og du får anledning til å utveksle erfaringer.

Hvis din hund blir tatt ut til trening til førerhund kan det hende at du får mulighet til å fortsette som helge/ferieforvert. Men det kommer an på hundetreneren og ev. reiselengde.

www.forerhund.no finner du mer informasjon og søknadsskjema.

Selv er jeg forvert for en avlstispe og jeg er imponert over alle de flinke forvertene som stiller opp enda så tøft det må være å skilles fra hunden sin. For noen kan det kanskje være en fordel å allerede ha en voksen hund i familien. Da kan det bli litt enklere å takle at forholdet til forvertshunden er midlertidig og gjennomføre oppgaven man har tatt på seg uten å være redd for at savnet blir for stort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...