Gå til innhold

Hvilken artist venter på å bli oppdaget av meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Qamelia
Skrevet

Er sikker på at det finnes musikk der ute jeg bare oppdage. Noe som overrasker meg og får meg til å tenke; "hvor i alle dager har denne musikken gjemt seg så lenge?"

For tiden er jeg frelst av tre artister: Astor Piazolla, Nina Simone og Leonard Cohen.

Annen musikk jeg liker er f.eks. Steely Dan, Joni Mitchell, Kurt Weill, Weather Report og Bjørk. For å gi en pekepinn på hva jeg ikke bør anbefales! ;)

Ønsker meg tips av noen som har litt peil, som kan innvie meg i en ny artist...

Videoannonse
Annonse
Gjest Audrey Horne
Skrevet

Antony and The Johnsons, kanskje? Ut ifra det du liker tror jeg det kan være noe for deg. Ellers ga norske Susanne Sundfør ut en veldig bra plate i fjor som er litt Joni Mitchell-inspirert. Om du har lyst på litt mer støy kan du sjekke ut Gogol Bordello - Gypsy Punk, litt kabaretaktig balkanrock. Svært sjarmerende ;).

Astor Piazolla har jeg ikke hørt om, og det skal jeg sjekke ut :).

Gjest Qamelia
Skrevet (endret)

Tusen takk for tips, skal sjekkes ut!

Falt ut en z. Det skal være Piazzolla.

Prøv denne, for en smak:

Endret av Qamelia
Skrevet

Shivaree har nydelig stemme:

Blue med Angie Hart er noe av det fineste som har blitt laget:

Gjest Qamelia
Skrevet

Jeg er 38, mener at ekte musikere er kunstnere, jeg har ikke den store sansen for rock og blir det spekulativt blir jeg litt flau... ;)

Men takk for tips!

Gjerne noe gammelt?

Skrevet

Noen av disse kjenner du sikkert til og er litt opplagte, men uansett, denne lista er basert på at jeg også liker noe av det samme som deg (Kurt Weill, Joni Mitchell, Cohen):

Rufus Wainwright (canadier som Mitchell og Cohen :ler: )

Cocorosie

Asobi Seksu

Sufian Stevens

Vashti Bunyan (kanskje litt vel hippie, men fra samme miljø og kilde som Mitchell)

Kate Bush

Også litt energiboost:

Talking Heads

Funkadelic (må se konsertopptak)

Gjest Qamelia
Skrevet

Jeg smaker litt på de som siste gjest foreslo. Likte godt den av Gipys Kings, den inspirerte min reiselyst.

Jeg søker de autentiske, de som har vil vare (har vart) i årtier. Legendene, de uoppdagete (av meg).

Mer? :)

Skrevet

Dave Matthews Band. Kreativ, men tilgjengelig musikk. Jeg liker Crash og Under the Table and Dreaming best av albumene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...