Gå til innhold

Utbetaling av sykepenger i desember..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dessverre blitt sykmeldt, og det går over de 16 dagene som arbeidsgiver betaler.

Jeg lurer på om man får utbetalingen i slutten av desember, eller om dette kommer tidligere denne måneden? Jeg mener nemlig å huske at folk som mottar ulike typer trygd får den utbetalt tidligere denne måneden? :lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om arbeidsgiver dekker lønn i arbeidsgiverperioden, er det vanlig at du mottar månedslønn som vanlig også utover denne perioden.... med noen få unntak. Har du hørt med arbeidsgiveren din om de dekker? Arbeidsgiver får refusjon på sykepengene fra NAV etterhvert som de sender inn refusjonskravene.

Hvis arbeidsgiver ikke betaler utover arbeidsgiverperioden må du sende inn krav om refusjon av sykepenger til NAV. Behandlingstiden kan variere :-)

Skrevet

Det står vel info om utbetalingsdato på nav.no, tenker jeg

Skrevet

Jeg ringte trygdekontoret og spurte om akkurat dette her om dagen.

Jeg fikk beskjed oom at sykepengene kommer den 14 desember denne mnd, og at de vil være skattefrie. :) (altså de første 14 dagene i desember er det) de som ikke har levert sykepenger innen 14, men før den 19 vil få utbetalt pengene sine den 19 desember.

I ditt tilfelle gjelder nok dette kun de pengene som trygdekontoret skal betale deg, de andre pengene kommer sikkert når du vanligvis ville fått lønn. (pengene for arbeidsgiverperioden)

MVH meg som også er sykmeldt.

Skrevet

Jeg spurte jobben om de dekker utover de 16 dagene, og det gjør de ikke. Fikk beskjed om likevel å levere begge slippene, altså at jeg ikke sendte til trygdekontoret selv..

Jaja, jeg får se hva jeg ender opp med å få denne måneden..

Men ellers takk for svar. Jeg har kikket inne på NAV sine sider, men fant ingen dato for desember, så flott at du visste det, MinnieMooSe :)

Skrevet

Jobben din sender inn de nødvendige papirer til NAV og du får utbetalt sykepenger senest den 19.

Skrevet
Jeg ringte trygdekontoret og spurte om akkurat dette her om dagen.

Jeg fikk beskjed oom at sykepengene kommer den 14 desember denne mnd, og at de vil være skattefrie. :) (altså de første 14 dagene i desember er det) de som ikke har levert sykepenger innen 14, men før den 19 vil få utbetalt pengene sine den 19 desember.

I ditt tilfelle gjelder nok dette kun de pengene som trygdekontoret skal betale deg, de andre pengene kommer sikkert når du vanligvis ville fått lønn. (pengene for arbeidsgiverperioden)

MVH meg som også er sykmeldt.

Huff, jeg må ha det inn med teskje tydeligvis. Selv om kun de første 14 dagene i desember er skattefrie, så får vi likevel betalt for hele desember den 14.des, eller får vi resten i slutten av måneden? :sjenert:

Beklager om jeg maser når det gjelder dette, men etter mye økonomiske vanskeligheter for noen år tilbake, så er jeg supernøye med budsjett og slike ting, og vil helst vite på forhånd hva jeg får utbetalt.

:sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...