Gjest Hera Skrevet 3. desember 2007 #121 Del Skrevet 3. desember 2007 Og jeg lærte på en eller annen amerikansk serie jeg så at mørke barn kan være lyse de første dagene. Altså at de mørkner. Der sa de i alle fall det. Det er sant. Svarte barn er mye lysere som nyfødte en de blir etter hvert. Noen kan være tilnærmet hvite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 3. desember 2007 #122 Del Skrevet 3. desember 2007 Mamma og mormor trodde lenge at sjokoladen Daim het Djam, oppdaget det først da de spurte i en kiosk etter Djam og bare ble sett rart på. Den het faktisk Dajm for mange år siden, navnet ble vel forandret til Daim en gang på 80-tallet/tidlig nittitall. Ellers kjenner jeg meg igjen i mye her; Henning Olsen, dekkdekktimen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #123 Del Skrevet 3. desember 2007 Noe ganske flaut var for ikke så lenge siden så satt jeg å så på idol sammen med flere andre. Jeg tror det var disco kveld. Også skulle Glenn synge Stayin' Alive. Jeg har alltid trodd at isteden for Stayin Alive så har de sunget Stena Line Stena Line har jo laget en reklame bygget på Stayin' Alive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. desember 2007 #124 Del Skrevet 3. desember 2007 Dette trodde jeg også når jeg var en 6-7 år. Det var det året den båten, var det ikke en Stena-Line båt? Var i ei fæl ulykke, en brann og noen greier tror jeg. Var iallfall på 90-tallet. Jeg kobla den sangen og den båten,jeg... Båten som brant het "Scandinavian Star". Så eh ... men logoen var veldig "Stena Line". Blå og blåere liksom. For oss som vokste opp med filmen "Saturday Night Fever" der "Stay'in Alive" er hentet fra så er det morsomt med "Stena Line" versjonen. Jeg har heller aldri hørt om "Fuglan som vi svei". Jaja ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. desember 2007 #125 Del Skrevet 3. desember 2007 Stena Line har jo laget en reklame bygget på Stayin' Alive. JAAAAA det var det jeg trodde ... Var ikke helt sikker så turde ikke skrive det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessa Skrevet 3. desember 2007 #126 Del Skrevet 3. desember 2007 Når vi var på kino som barn så sa vi under reklamen "den er din" og neste er din reklame. Jeg trodde man i virkeligheten fikk det som var på reklamen og lurte på om det var et sted der man kunne hente det som var på reklamen. Ble veldig skuffa da jeg fikk greie på at jeg ikke hadde fått en kul leke alikevel. Eller så trodde jeg at når man så på noe på tv og bildet var svart oppe og nede at filmen var slik for den hadde gått på kino. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #127 Del Skrevet 3. desember 2007 Den het faktisk Dajm for mange år siden, navnet ble vel forandret til Daim en gang på 80-tallet/tidlig nittitall. Men poenget til hun som skrev om dette var at de trodde at det het Djam ikke Dajm Festlig tråd dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 3. desember 2007 #128 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg trodde i mange år at det het Iman. Hva heter det da? Jeg trodde i mange år at det het pottekull og ikke potetgull... Sangtekster har jeg alltid misforstått mange av, de tror jeg ikke jeg gidder å gå inn på engang... Klassikeren for sikkert mange, er at da jeg var liten trodde jeg at folk så meg når jeg snakket i telefonen. Nikket istedenfor å svare osv.. Trodde også til jeg var voksen at Tracy Chapman var en mann. Det ser jo sånn ut på det ene coveret!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cidric Skrevet 3. desember 2007 #129 Del Skrevet 3. desember 2007 Klassikeren for sikkert mange, er at da jeg var liten trodde jeg at folk så meg når jeg snakket i telefonen. Nikket istedenfor å svare osv.. Jeg gjør det stadig ennå jeg...mener du at folk ikke ser at vi nikker allikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 3. desember 2007 #130 Del Skrevet 3. desember 2007 Hva heter det da? Imam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 3. desember 2007 #131 Del Skrevet 3. desember 2007 Må bare ta med denne klassikeren fra bedehuset: "å vandre i hans ljos" ble til: "å vandre i ansjos" (jeg gikk mye på bedehuset da jeg var liten) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 3. desember 2007 #132 Del Skrevet 3. desember 2007 Imam Var ikke så langt unna da iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 3. desember 2007 #133 Del Skrevet 3. desember 2007 Må bare ta med denne klassikeren fra bedehuset: "å vandre i hans ljos" ble til: "å vandre i ansjos" (jeg gikk mye på bedehuset da jeg var liten) "O, du som heter liten fugl" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Filmfreak Skrevet 3. desember 2007 #134 Del Skrevet 3. desember 2007 Eller så trodde jeg at når man så på noe på tv og bildet var svart oppe og nede at filmen var slik for den hadde gått på kino. Det er jo faktisk ikke feil i det hele tatt ! Det du snakker om er letterboxing, det gjorde (gjør) man enkelte ganger når kinofilmer skulle vises på det tilnærmet firkanta tv-apparatet. Andre ganger (dette varierte vel muligens fra selskap til selskap), valgte man å kutte av sidekantene på filmen isteden (beskjærte den altså), slik at filmen skulle fylle hele tv-ruta. Dette siste alternativet var selvsagt noe regissøren av kinofilmen rev seg i håret av, da bildekomposisjonen ble totalt ødelagt (blir nesten som skjære i maleriet, for å få det til å passe inn i bilderamma på museet). Nå i desse dagar blir alt så mye enklere, siden de fleste har DVD og breiskjerms-tv ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aquata Skrevet 3. desember 2007 #135 Del Skrevet 3. desember 2007 ((Nei det heter Hennig Olsen Is. )) jeg lærte noe nytt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 3. desember 2007 #136 Del Skrevet 3. desember 2007 Samboeren trodde til han var rundt 20 år gammel at uttrykket "son of a bitch" var "sand over beach" og skjønte ikke helt hvorfor folk til stadighet sa det, og så ikke helt hva som var stygt med å si det heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 3. desember 2007 #137 Del Skrevet 3. desember 2007 Kom til å tenke på en gammel tråd der en bruker spurte hva det betyr når noen avslutter en setning med "hadde Einar sagt". Det folk sier er jo faktisk "hadde jeg nær sagt". En helt glimrende "feilhøring". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spadamen Skrevet 4. desember 2007 #138 Del Skrevet 4. desember 2007 Ja, papsen har ofte brukt det uttrykket. Men for meg har det alltid høyrt ut som (og høyrer framleis ut som) hesjnærsagt. Kjem ikkje på så mykje eg har trudd som var feil. Men då eg var lita, trudde at sement kunne etse vekk huda på hendene om eg ikkje vaska meg etter å ha tatt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 4. desember 2007 #139 Del Skrevet 4. desember 2007 jeg trodde inntil jeg var ca 16 at yacht uttales "jætcht", og skjønte ingenting da en fyr sankket om den fine "jåten" han hadde sett i havna.. Vi hadde riktignok ikke mange i omgangskretsen som hadde denne typen båt, så om jeg noen gang uttalte ordet feil høyt det er jeg ikke sikker på.. tror jeg mest hadde lest det i donald eller noe Jeg er faktisk den dag i dag usikker på hvordan navnet (fra tegneserien) Dagobert uttales. Inntil for et par år siden sa jeg Dag Obert (som om det var to ord) men da holdt samboeren og søsteren min på å le seg ihjel.. I ttertid har jeg hørt et par andre si det på samme måte som meg, så jeg er jammen litt usikker enda. Ikke at dette heller er et ord som benyttes ofte i mitt vokabular.. hehe Atelier er et annet ord jeg har uttalt feil i alle år. Først i år faktisk fikk jeg høre at det uttales ca "atelje".. Jeg er visst litt ord-dum jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjenglemt sykkellås Skrevet 4. desember 2007 #140 Del Skrevet 4. desember 2007 jeg trodde inntil jeg var ca 16 at yacht uttales "jætcht", og skjønte ingenting da en fyr sankket om den fine "jåten" han hadde sett i havna.. Vi hadde riktignok ikke mange i omgangskretsen som hadde denne typen båt, så om jeg noen gang uttalte ordet feil høyt det er jeg ikke sikker på.. tror jeg mest hadde lest det i donald eller noe Det lærte jeg for kun noen uker siden selv. Jeg leste faktisk nettopp en Donald-historie høyt og utalte det "jatch", men da fikk jeg høre at det var heelt feil. Da jeg var liten var jeg imponert over at folk i filmer klarte å spille inn en hel film uten å gå på do. Jeg trodde at man spilte inn scene etter scene, i riktig rekkefølge og uten stopp osv. Og trodde jeg at Robin Hood var en rev(, men hvem gjør vel ikke det? ) Da jeg fikk mobiltelefon for første gang overbeviste broren min meg at siden han hadde prøvd SIM-kortet mitt i sin egen telefon et kort øyeblikk før han plasserte det inn i min telefon, kunne han lese alle meldingene jeg kom til å få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå