Gjest _gjest Skrevet 15. april 2003 #1 Del Skrevet 15. april 2003 Jeg lurer på hva slags forhold dere har til kjærestene deres eventuelle hobbyer, og om det er slik at alle hankjønn har forskjellige ting de blir fullstendig hekta på. Kjæresten min er nemlig en usannsynlig evne til å bli hekta på ting. De ulike dillene varer ikke nødvendigvis så lang tid av gangen, men når jeg endelig begynner å se lyset og tror at jeg skal komme litt lenger opp på prioriteringslista, dukker det opp en ny. Det som i det siste har vært hans besettelse er et "nerdekortspill" jeg ikke har noen interesse av. ( Det er ikke et alternativ at jeg også starter, jeg synes det er usannsynlig kjedelig) Når han spiller dette varer det som oftest i 8-10 timer, og er da selvfølgelig helt utenfor min rekkevidde. Men ikke nok med det, når han først kommer hjem sitter han og leser artikler om det på nett eller studerer kortene sine og tenker ut strategier. Akkurat nå er jeg særlig lei iom at han i kveld skal spille for tredje kveld på rad. Når jeg sier fra om at jeg blir lei ender det opp i kjempekrangler, og han sier at sånn er han bare, han blir besatt av ting. Spørsmålet er om egentlig alle menn er sånn, eller om jeg bare har vært litt uheldig. Må legge til at han nærmer seg 30 så dette er ikke noe han kommer til å vokse av seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 15. april 2003 #2 Del Skrevet 15. april 2003 Min første reaksjon er at du skal være glad for at han har hobbyer og at han interesserer seg for noe. 8-10 timer kan kanskje være litt lenge, ja, men jeg kommer fra et forhold hvor *han* ikke interesserte seg for noe som helst. Det holdt på å gjøre meg sprø! Ingen hobbyer, ingen interesser, ingen sysler. Bare slapp, slapp og giddesløs. Prøv å snakk med ham om evt. å møtes på halvveien. Han kan bruke litt mindre tid på disse tingene, og litt mer på deg. Da kan du også prøve å vise litt mer interesse for hans hobbyer. Bør ikke være umulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Demi345 Skrevet 15. april 2003 #3 Del Skrevet 15. april 2003 Vet ikke helt hva jeg skal si til det du skriver men han høres jo litt snodig ut da Kan du ikke bare si at nå er du så lei alle de forskjellige besettelsene hans at han må se å ta seg litt sammen. Tror ikke jeg hadde tolerert det så lett som du gjør. Det du også kan gjøre er å begynne å gjøre ting for deg selv du og. Ta deg en tur til en venninne eller begynn å blås i han som han gjør mot deg. Synes mannfolk generelt er noen rare dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 15. april 2003 #4 Del Skrevet 15. april 2003 ALLE menn er neppe slik. Kjenner ingen menn som er sånn faktisk. Heller ikke min samboer. Det eneste han "har dilla på" er å lage mat, og synes jeg er helt OK :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _gjest Skrevet 15. april 2003 #5 Del Skrevet 15. april 2003 Det var jeg som startet tråden. har fått han med på et kompromiss i dag slik at han kommer hjem "i rimelig tid" så kan vi være sammen da. Håper jeg kan få han til å møte meg på halvveien neste gang og. Han er ganske snodig ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. april 2003 #6 Del Skrevet 15. april 2003 Kjæresten min er ivrig fotograf og har innredet eget mørkerom i sin leilighet- jeg synes det er koselig at han har en hobby og jeg har fått mange flotte bilder. Han har også fotografert meg ved flere anledninger, skikkelig arty- sort/hvitt bilder og endel sommerbilder. Bla. hadde vi en liten fotosession ved fontenene i Studenterlunden midt i Oslogryta hvor jeg poserte i hvit sommerkjole med blondeparaply.... de bildene ble utrolige og gjett om vi fikk publikum etterhvert. Når vi skal flytte sammen skal han få ha ett eget mørkerom, det er det ingen tvil om :D Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 15. april 2003 #7 Del Skrevet 15. april 2003 Ha, ha, Minnies kjæres hobby minner meg om min x. Bortsett fra at han var fotograf både på jobb og hadde det som hobby. Det ble faktisk litt slitsomt etterhvert fordi han tok med seg jobben hjem... Min nåværende er sånn som veksler litt mellom hobby'er; bortsett fra at han i mange år har holdt seg til bøker. Nå for tiden er han i tillegg hekta på bonsai-trær. Ut og graver og inn å plante og vikle røtter og klippe og styre på. Synes det er kjekt. Han gjør sitt mens jeg pludrer med mitt. Vi finner nok tid til hverandre innimellom. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
be happy! Skrevet 15. april 2003 #8 Del Skrevet 15. april 2003 Hei At kjæresten har en hobby er vel og bra, men synes at din bruker litt for mye tid på sin.....spesielt når det går ut over forholdet deres! Jeg og kjæresten har hatt en del diskusjoner om det samme, han elsker å skru og mekke på ting, og har en egen garasje med ting som jeg ikke vet hva er. Men jeg tok det opp, og det aksepterte han. Så nå har vi inngått en avtale om at når jeg synes han holder for lenge på med mekke - greiene sine skal jeg gi beskjed. Og det har funket fint til nå....... Håper du og kjæresten klarer å holde kompromisset, hvis ikke gi beskjed en gang til. Du er tross alt viktigere enn et kortspill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 15. april 2003 #9 Del Skrevet 15. april 2003 Her i huset er det fotball og atter fotball. Premiere league Champions league Tippeligaen Engelsk spansk Italiensk VÅLERENGA jeg nevner det bare..... Men skal fyren ha et godt liv må han jo få utfolde seg stakkar.... ( he he he ) Men hu mor veit å sette ned foten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. april 2003 #10 Del Skrevet 15. april 2003 Jeg skulle ønske at min kjære hadde flere hobbyer jeg.. For jeg blir lett hekta på ting. Det kan være spill, kryssord, maling, tegning, surfing, hjemmesidesnekring.. masse. Tidkrevende hobbyer som jeg elsker å holde på med. Han maser og synes at det er kjedelig. Hobbyene hans varer i en uke.. da er han lei! Skal være enig i at 8-10 timer pr dag er noe i overkant da, men jeg tror ikke at det er bra at du tvinger ham til å slutte med hobbyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 15. april 2003 #11 Del Skrevet 15. april 2003 Åh..fotball...urk. Heldigvis hater min fotball. Det sammen gjorde min x, men der gikk det i bil bil bil bil biiiiil og BIIIIL!!!!!!!!!!! Tror han var mer forelska i en spesiell merce enn med meg til slutt. Det ble litt slitsomt i lengen, ja, når det ble bil bil og BIL til alle døgnets tider, og når han SNAKKA i søvnet om delebiler?!??!?!?! Herregud! Min kjære nå interesserer seg for data. Jobber med data og har det som hobby. Det er greit. Det gjør jeg også. Hehe, så vi sitter hjemme og nerder på hver våre maskiner. Bra at de har en hobby, men man skal jo ha litt tid sammen også. Bra dere inngikk et kompromiss, håper det fungerer. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 15. april 2003 #12 Del Skrevet 15. april 2003 Mannen min skrur på det som skal bli en bil som skal vare i hundre år minst. Greit nok. Til tider er entreen og halve huset fullt av bildeler og verktøy. Ikke mitt, så jeg ser det ikke. (Ser mest det som er mitt rot, altså mitt ansvar) I tillegg har han data som hobby (jobbet med det tidligere). Selv kan jeg stenge meg inne på kontoret mitt i opptil fjorten timer av gangen. Har et prosjekt på gang. Og driver jeg ikke med det, har jeg malersaker, bøker, datamaskinen osv. Synes det er fint at han er opptatt med sitt. Min eks skulle se tippekampen hver bidige lørdag ... ble sjelden til at vi kunne reise bort, eller finne på noe sammen akkurat da. Det var ille, men jeg ble vant til det også. Han kunne også henge seg opp i f.skj. spill, som din. Dette kunne pågå i timesvis, sjakk, kortspill osv. og jeg syntes det var litt snålt. (ikke pengespill, annet enn tippingen.) Mens han jeg er sammen med nå, kan spille på Internett (ikke pengespill) av og til i timer. Det er greit det, for meg, så lenge han koser seg og det ikke går ut over andre ting. Får si det sånn: De kunne gjort verre ting. Er ikke særlig med en tv-slave heller, eller en som må ruse seg stadig vekk for å få opplevelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Skrevet 21. april 2003 #13 Del Skrevet 21. april 2003 Ta igjen med samme mynt.... dra ut med venner og finn på ting... la han savne deg litt og se da hva som skjer!!! Vær opptatt og busy selv!! Også når dere er hjemme.... prøv å ikke ha tid til han så skal du se at pipa får en annen lyd!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 21. april 2003 #14 Del Skrevet 21. april 2003 Ta igjen med samme mynt.... dra ut med venner og finn på ting... la han savne deg litt og se da hva som skjer!!! Vær opptatt og busy selv!! Også når dere er hjemme.... prøv å ikke ha tid til han så skal du se at pipa får en annen lyd!!!! På en måte kan jeg være litt enig med deg men ærlig talt det er da ikke slike forhold vi vil ha til kjærestene våre!! Hvis mannen min kom til meg og sa at han savnet å være sammen med meg hadde jeg satt større pris på det, enn dersom han plutselig var opptatt hver gang jeg så til hans kant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2003 #15 Del Skrevet 21. april 2003 På en måte kan jeg være litt enig med deg men ærlig talt det er da ikke slike forhold vi vil ha til kjærestene våre!! Hvis mannen min kom til meg og sa at han savnet å være sammen med meg hadde jeg satt større pris på det, enn dersom han plutselig var opptatt hver gang jeg så til hans kant... Selvfølgelig er jeg enig med deg!!!! Men har man prøvd å snakke sammen og sagt hvordan det lå ann og han fortsatte på samme måte.... er det ikke så mye annet å gjøre... en å vise han sitt eget speilbilde.. funker ikke det heller så kast hele fyren på båten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mustang Sally Skrevet 22. april 2003 #16 Del Skrevet 22. april 2003 Min kjære har to hobbier som han har hatt siden han var guttunge. Det ene er skyting, og han er på stevner nesten hver helg i sommerhalvåret. Helt greit synes jeg. Vi er flinke til å kose oss sammen de helgene det ikke er viktige stevner, og han prioriterer også meg hvis det skulle være noe spesielt istedet for å dra på skyting. Dessuten er det stort sett dagsturer, så han er jo ikke borte hele helgen heller. Den andre hobbyen er biler. Han har to veteranbiler, mustang og taunus, som han styrer mye med. Store planer for disse! Og han kan surfe i timesvis på nettet etter bilsider med bilder og bildeler. Han har også skikkelig god greie på hva han driver med når det gjelder mekking, og han er fornuftig med pengebruken. Synes det er flott med biler jeg også, så vi deler jo den hobbien. Synes det er fint at han har noe å bruke tid på, han kjeder seg ihvertfall aldri. Og jeg har jo mine ting....synes det er godt med litt tid alene også. Han er forresten herlig flink til å gi meg oppmerksomhet! Det gjør kanskje sitt til at jeg synes det er ok med tidkrevende hobbier. Min eks hadde soving som hobby! Ekstremt stort behov for søvn, antagelig. Han kunne sove på sofaen fra han kom hjem fra jobb, og til han skulle legge seg.....og han sov like godt om natta også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 22. april 2003 #17 Del Skrevet 22. april 2003 Meg og sambis har samme fritidsinteresse vi: Fotball...Vålerenga - ingen over, ingen ved siden. Det er litt godt da - at vi liker å gjøre det samme på fritiden vår, men dersom han i tillegg hadde hatt en annen hobby alene, så hadde det vært helt greit. Man skal ikke gå og tråkke oppå hverandre hele tiden, det er ikke sundt. Jeg kunne forøvrig ikke ha vært sammen med en fyr som ikke elsker fotball like høyt som jeg gjør selv, men jeg ser jo at for en del damer kommer det som en komplett overraskelse at typen bruker mye tid på fotball og favorittlaget sitt...det bør ikke overraske mener jeg, for slike preferanser får man jo gjerne vite om ganske tidlig i forholdet. En feil mange jeg tror mange kvinner gjør, er at de prøver å endre mannen sin slik at han passer inn i deres drømmebilde av hvordan prinsen skal være og oppføre seg. Det er dumt det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå