Gjest Kinga Skrevet 15. april 2003 #1 Skrevet 15. april 2003 Har nettopp fått satt på kunstige negler for første gang i mitt liv. Akryl-tupp med gel over. Ser pent ut; fransk manikyr-look. Hva skal jeg (ikke) gjøre for å holde dem penest mulig lengst mulig? Noen jungeltriks? Vibeke
Gjest care Skrevet 15. april 2003 #2 Skrevet 15. april 2003 Slike har jeg også lyst til å få ordnet. Er det noen som vet hva det koster å få slik på....har håpløse negler og gidder rett og slett ikke stelle dem så alt for mye...
Gjest Kinga Skrevet 15. april 2003 #3 Skrevet 15. april 2003 Koster mellom 400 og 700 kr hjemme i Norge, Care. Dvs; går du til en lærling får du det nærmere 400, ellers må du nok regne med oppi 700. Lucky me som bor utenlands og de proffe salongene tar 200 raske :D Vibeke
Lula Skrevet 16. april 2003 #4 Skrevet 16. april 2003 Care: Falske negler krever også mye pleie for å holde seg pene. Jeg har i perioder hatt falske selv, og hvis man ikke steller dem jevnlig blir det fryktelig stygt!!! Enda verre enn ustelte naturlige negler, synes jeg da. Så det er min erfaring at dette ikke er en lettvindt løsning sånn sett. For de som aldri klarer å få lange naturlige negler, men ønsker seg det kan det være bra, men som sagt: Langt fra vedlikeholdsfritt. Nå har jeg pene naturlige negler. I vinter begynte jeg å ta kosttilskudd med B.vitaminer. Og etter en stund merket jeg til min forbauselse at neglene mine vokste seg sterke (har veldig skjøre negler ellers). B.vitaminene tok jeg av helt andre grunner, så jeg tenkte ikke på det med neglene før de plutselig så mye bedre ut :-) Bra "bivirkning" ;-)
Gjest Kinga Skrevet 16. april 2003 #5 Skrevet 16. april 2003 Lula; har du noen gode tips for stell av kunstige negler til meg? Vibeke
Lula Skrevet 16. april 2003 #6 Skrevet 16. april 2003 Tips og tips :-) Jeg ingen ekspert akkurat, men jeg pleide å gjøre dette: Smøre inn negler og neglbånd hver dag med Solar Oil. Lakk sitter lenger på kunstige negler enn på naturlige, men det blir likevel slitt, så legg på et nytt lag etter noen dager, og lakk om ofte, så har du alltid pene negler. Jeg filte ned neglene mine jevnlig for å holde dem i passende lengde. Jeg filte også "inne" på neglen i overgangen mellom kunstig og naturlig negl for å få en jevn overgang når neglen vokser ut. Dersom du får sprekker i neglen så er det viktig at du limer det med en gang. Lim får du kjøpt hos negldesigner. Gå til påfyll og stell hos negdesigner hver 4-5 uke.
Gjest Kinga Skrevet 16. april 2003 #7 Skrevet 16. april 2003 Tusen dillioner takk, Lula! Må kjøpe meg olje, jeg. Vet du kanskje om noe annet som kan brukes om jeg ikke får tak i Solar oil? Vanlig olivenolje f.eks.? Vibeke
Lula Skrevet 16. april 2003 #8 Skrevet 16. april 2003 Søtmandelolje får du kjøpt på apoteket. Det kan brukes. Tror helsekost forretninger har det også. Olivenolje er også greit.
Gjest care Skrevet 17. april 2003 #10 Skrevet 17. april 2003 Care: Falske negler krever også mye pleie for å holde seg pene. Ok, da gidder jeg ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå