Jaxx Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Jeg liker godt å skrive, men går fort lei av å blogge. Jeg kunne likevel tenke meg å gjøre det litt, men så går jeg surr i hvilke temaer ejeg skal skrive om, om det skal være personlig eller ikke, osv osv. Derfor blir det fort ingenting istedet. Hva blogger dere om? Er dere opptatt av å være anonyme, eller legger dere ut bilder av dere selv, barn o.l.? Hvorfor har dere valgt som dere har gjort? Har dere en rød tråd?
Tabris Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Jeg startet min blogg som en personlig blog hvor jeg la ut bilder av dyrene, skrev om det jeg interesserte meg for osv. Men jeg skrev aldri en dagbok-blogg med hvilke klær jeg har på meg, hva jeg gjorde hver dag og hva jeg spiste siden jeg ikke kan se at noen skulle være interessert i det. Etterhvert fokuserte bloggen mer og mer på miljø og jeg fjernet alt annet (bortsett fra fotoalbum og tidligere blogginnlegg). Så det er temaet i min blogg. Men jeg kunne fortsatt tenkt meg å skrive i en blogg om meg selv, mine tanker og min utvikling på den veien jeg går, og jeg har derfor startet en personlig blogg. Der skriver jeg ingenting spesifikt og konkret om miljøtiltak og slike ting, men om mine tanker og erfaringer i min livsstil og utvikling. Hva du ønsker å fokusere på i din blogg blir jo helt opp til deg. Vil du ha en koselig familieblogg med bilder av familien, beretninger om familiehygge osv, eller vil du fokusere på et eller flere andre tema som du interesserer deg for? Eller alt i en blogg?
Jaxx Skrevet 1. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2007 Men jeg skrev aldri en dagbok-blogg med hvilke klær jeg har på meg, hva jeg gjorde hver dag og hva jeg spiste siden jeg ikke kan se at noen skulle være interessert i det. Nei, det er jeg enig i. Det gidder jeg ikke. Etterhvert fokuserte bloggen mer og mer på miljø og jeg fjernet alt annet (bortsett fra fotoalbum og tidligere blogginnlegg). Så det er temaet i min blogg. Den var fin! Jeg kunne godt tenkt meg å hatt et tema slik, men jeg føler kanskje at jeg ikke vet nok om noe til å ha den type blogg. Jeg hadde en fagblogg en liten stund, men det ble jeg lei av siden det igrunnen ble nok fag på jobben om ikke jeg skulle sitte og skrive om det på fritiden i tillegg. Hva du ønsker å fokusere på i din blogg blir jo helt opp til deg. Vil du ha en koselig familieblogg med bilder av familien, beretninger om familiehygge osv, eller vil du fokusere på et eller flere andre tema som du interesserer deg for? Eller alt i en blogg? Ja, det er opp til meg, men det er fint med litt inspirasjon fra andre.
Tabris Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 Takk! :-D Det som er genialt med å velge et tema du interesserer deg for, er at du skaffer deg mer kunnskap jo mer du blogger. Det blir en læringsprosess selv. Du trenger slett ikke være veldig erfaren og kunnskapsrik i et tema, en blogg kan da være en måte du bruker for å lære deg mer om det som interesserer deg, i tillegg til at du da kan dele med andre veien du går for å lære deg det.
estrella Skrevet 1. desember 2007 #5 Skrevet 1. desember 2007 Jeg har en personlig blogg, hvor det står alt mulig rart. Fra ting jeg engasjerer meg i og om ting som er mer private, tanker og slikt. Hvis jeg skriver om ting jeg har gjort er det kun "spesielle" ting som kommer inn, ikke om hva jeg spiste idag o.l, det er kun kjedelig.. :-) Legger ut bilder også..av og til!
Gjest Tigress Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Eg har to bloggar, ein på norsk og ein på engelsk. På den norske skriv eg om turar eg har vore på, ting som irriterer meg og av og til så skriv eg om småting eg opplever i kvardagen min. Eg brukar bloggen til å øve meg på å skrive, og har lært meg nynorsk på den måten. Den engelske bloggen skriv eg også for å øve på engelsken min - eg snakkar mykje engelsk og får holdt det munnlege godt vedlike, verre er det med det skriftlege. Dessutan held eg kontakten med eit par venninner som ikkje kan norsk der. Greit å oppdatere dei litt. Eg skriv fra tre gonger dagleg til ein gong i månaden, det kjem an på om eg har noko å skrive om og på kor mykje eg har å gjere på jobb og med trening. Men det er liten tvil om at eg har blitt mykje betre til å skrive!
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Takk! :-D Det som er genialt med å velge et tema du interesserer deg for, er at du skaffer deg mer kunnskap jo mer du blogger. Det blir en læringsprosess selv. Du trenger slett ikke være veldig erfaren og kunnskapsrik i et tema, en blogg kan da være en måte du bruker for å lære deg mer om det som interesserer deg, i tillegg til at du da kan dele med andre veien du går for å lære deg det. Den er fin den bloggen din, jeg husker jeg leste den for en tid tilbake :-)
Tabris Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Tusen takk for det, gjest. :-D Har du funnet ut noe mer, Jaxx, om bloggetema?
Jaxx Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. desember 2007 Nja, jeg har laget en liten personlig en, hvor jeg skriver litt om ting som skjer, men det blir mer for min egen del siden det ikke er interessant for andre enn meg og de som kjenner meg godt - og ingen av de jeg kjenner er bloggemennesker. Og siden jeg synes det morsomme med blogging er å kommunisere litt, diskutere og sånt i kommentarfeltet, så blir den nok ikke særlig gammel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå