Gå til innhold

Er det mulig `?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke side2 kjent for å fortelle sannheten heller.

En film kan også være redigert for å støtte behovene, så at på youtube.com er heller ikke fakta bestandig.

Men om det så er sant, så vil jeg heller kalle hun uviten enn dum.

Selvsagt burde hun vite at Europa er et land, men det kan jo være diverse grunner til at hun ikke vet det. For alt vi vet så kan hun være god i matte.

Skrevet

Nå så jeg filmen da. Den ser ekte ut. Hun virket kanskje ikke smart, men jeg vel heller gå for uviten enn dum på det området.

Everyone that has said: AMERICA or AMERICAN in their comment are as stupid as this woman... you are saying she is stupid because she says europe is a country, what are you if you say America is a country?

Også tror jeg vil si meg enig med han.

Skrevet

Dette må være skuespill. Jeg kan ikke tro at noen kan være så dum.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
.

Selvsagt burde hun vite at Europa er et land,

jeg tror du glemte ikke i den setningen. At Europa ikke er et land

Gjest Helen Parr
Skrevet
Dette må være skuespill. Jeg kan ikke tro at noen kan være så dum.

Jeg er ikke overrasket. Jeg tror ikke mange amerikanere kan europeiske land og hovedsteder på rams. At hun avslørte at hun trodde Europa var et land, vitnet imidlertid om uvitenhet, men ikke dumhet. Og ja, jeg tror det er fullt mulig.

Gjest Gjest Julie
Skrevet
Jeg bare lurer er det mulig å være så dum ?

http://www.side2.no/fritid/article1472179.ece

og en link hvor dere kan se hvor dum hun er.,

http://youtube.com/watch?v=juOQhTuzDQ0&feature=bz301

Jeg synes et er mindre viktig om hun vet dette eller ikke. Det er allmennkunskap, men det er også kunnskap som man kan google opp, altså faktaopplysninger. Såfremt hun ikke skal jobbe som lærer eller i andre yrker hvor hun må vite dette...så vel.

Vi vet for lite om henne generelle kunnskaper og væremåte til å kunne kalle henne for dum.

Skrevet

At hun ikke vet hvilket land Budapest er hovedstad i er helt greit - det er det vel mange (inkludert meg) som ikke hadde visst. At hun ikke hadde hørt om Ungarn er... vel, jeg kan gå med på den og selv om den er litt tvilsom. Men det finnes ingen unnskyldning for ikke å vite at Europa ikke er et land og at Frankrike faktisk er det. Der går grensen for hva jeg nekter å finne unnskyldninger for.

Gjest Helen Parr
Skrevet
At hun ikke vet hvilket land Budapest er hovedstad i er helt greit - det er det vel mange (inkludert meg) som ikke hadde visst. At hun ikke hadde hørt om Ungarn er... vel, jeg kan gå med på den og selv om den er litt tvilsom. Men det finnes ingen unnskyldning for ikke å vite at Europa ikke er et land og at Frankrike faktisk er det. Der går grensen for hva jeg nekter å finne unnskyldninger for.

Ikke for å terpe, men klarer du å liste opp alle statene i USA?

Poenget mitt er at jeg tror vi overvurderer amerikanernes viten om Europa, fordi vi befinner oss midt i og det er fort gjort å se det fra vår synsvinkel.

For øvrig er jeg enig i at det er nokså grovt å tro at Europa er et land.

Skrevet

Jeg synes ikke det å kunne liste opp alle statene i USA kan sammenlignes med å ikke vite om Frankrike er et land og å tro at Europa er det. ;)

Skrevet

Jeg lurer ikke lengre på hvorfor det finnes blondinevitser.

Skrevet
Jeg er ikke overrasket. Jeg tror ikke mange amerikanere kan europeiske land og hovedsteder på rams. At hun avslørte at hun trodde Europa var et land, vitnet imidlertid om uvitenhet, men ikke dumhet. Og ja, jeg tror det er fullt mulig.

Jeg har bodd i Statene, det er ikke uvanlig der å tro at Europa er et land (det er gjerne de samme menneskene som kaller Euro for Eurodollar...). Og ja, jeg er enig at det vitner om uvitenhet, ikke dumhet.

Men du gode Gud, hvor mange ganger jeg har bitt meg i leppen for å ikke le av de mange rare tingene amerikanerne tror og ikke tror, og vet og ikke vet! :ler:

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg synes ikke det å kunne liste opp alle statene i USA kan sammenlignes med å ikke vite om Frankrike er et land og å tro at Europa er det. ;)

Så hvis jeg litt på random her lister opp noen stater og byer i U.S.A. kan du da svare helt sikkert hvilke som er stater og hvilke som er byer?

Jeg vet ikke hva jeg skal synes om hennes mening om Europa jeg. Mange av dem er ute av stand til å peke ut Canada eller Mexico på et kart også, så at de ikke vet at Europa er en verdensdel er vel bare en del av dette også.

Skrevet
Nå er ikke side2 kjent for å fortelle sannheten heller.

En film kan også være redigert for å støtte behovene, så at på youtube.com er heller ikke fakta bestandig.

Men om det så er sant, så vil jeg heller kalle hun uviten enn dum.

Selvsagt burde hun vite at Europa er et land, men det kan jo være diverse grunner til at hun ikke vet det. For alt vi vet så kan hun være god i matte.

Du mener selvsagt at hun burde vite at Europa IKKE er et land.

Skrevet

Enig. Men jeg vil ikke akkurat fordømme dem som tror at Norge er hovedstaden i Sverige, eller noe slikt. Det er nede på detaljnivå, og jeg vil ikke påberope meg noe vesentlig bedre kunnskaper når det gjelder amerikanske forhold.

Gjest Silmarill
Skrevet

:fnise: Denne ler jeg godt av

Mener jeg postet dette en eller annen gang på snikk snakk, men ingen svarte..... :sjenert:

*lete fram*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...