Gå til innhold

Jeg er syk og kjeder meg, forslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

til hva man kan finne på som krever minimalt med energi?

Har vært syk hele uka, og i morges våknet jeg opp og var dårligere enn i går :kjefte: Er jo meningen at man skal bli bedre for hver dag!! :regler: Og nå er jeg bare lei!

Så, hva gjør DU når du er syk?

Jeg er lei av å se på møkka tv og surfe nettet, og leser litt i boka mi innimellom, men blir så sabla sliten av det. Sover litt her og der også.

Finnes det flere ting å gjøre? :sjenert:

:sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spille spill!

Se en god film

Lese bøker, evt. tegneserier og blader hvis bøker blir for slitsomt

Håndarbeid, hvis du driver med det

Skrevet

Hvor syk er man egentlig når man kan sitte hjemme og kjede seg over å ha tilbragt altfor mye tid på PC og/eller TV-titting .. ?

Skrevet
Hvor syk er man egentlig når man kan sitte hjemme og kjede seg over å ha tilbragt altfor mye tid på PC og/eller TV-titting .. ?

Ta deg glad-pille og slutt å være så grinete. Snakk om skive-bom kommentar!

Til HI: Kan du laste ned/kjøpe noen nye tv-serier? God bedring, er ikke noe kjekt å være syk over lang tid. :)

Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg liker å tenke hvis jeg er så syk at jeg må holde sengen og ikke orker noe annet. ;)

Ja, du leste riktig: Jeg tenker feks på spennende eller vanskelige prosjekter jeg har på gang, knyttet til jobb eller fritid. Eller på ting som må ordnes, feks til jul - lager meg lange mentale lister. Og på mat jeg vil lage i tiden fremover - det kan jeg pønske på og planlegge i timesvis :sjenert: (med mindre sykdommen jeg er slått ut av involverer kvalme :fnise: ). Eller - hvis jeg er i form og humør til det - på mer grunnleggende og alvorlige spørsmål i livet mitt, som gjelder feks relasjoner til andre, valg og prioriteringer etc. I det hele tatt forsøke ta ett skritt tilbake, fokusere og konsentrere seg, og prøve å betrakte tilværelsen sin med et litt annet blikk enn ellers, eller med større overblikk.

Sånn til hverdags har vi det jo så travelt alle mann at det skal noe til å få tenkt skikkelig igjennom ting. Nå har du med andre ord en gyllen anledning!

Skrevet
Ta deg glad-pille og slutt å være så grinete. Snakk om skive-bom kommentar!

Til HI: Kan du laste ned/kjøpe noen nye tv-serier? God bedring, er ikke noe kjekt å være syk over lang tid. :)

Ja - "gladpiller" virker jo å være ganske utbredt her på KG :ler:

Jeg antar at TS lider av influensa el .. og da er det kanskje på tide å komme seg i daglig virke om man kjeder seg sånn at man må skrive innlegg for å spør om råd til hva man kan ta seg til ..

Skrevet

Det å kjede seg er et bra tegn, fordi det betyr at man er på bedringens vei. Men jeg kan fint være skikkelig syk og helt ute av stand til å jobbe men samtidig kjede meg og skrive innlegg på KG. (Det er stor forskjell, i hvertfall på meg, om jeg sitter helt i ro eller om jeg er rundt og beveger meg).

Gjest nextlife
Skrevet

Herregud, at ikke folk kan la være med sånne kommentarer, jeg fatter det ikke :filer:

Skrevet
Herregud, at ikke folk kan la være med sånne kommentarer, jeg fatter det ikke :filer:

Hvorfor ikke bare overse kommentaren hvis du synes det er upassende?

Jeg er bare av den oppfatning at hvis man er så frisk at man kjeder seg så klarer man fint å gå på jobb - hvis man ikke er tvunget til å bli sittende/liggende pga en eller annen fysisk lidelse.

Som jeg forstod TS så var det snakk om forkjølelse (ref. tidligere innlegg) og da må det være lov å si at man faktisk kan føle seg mye friskere og mer opplagt av å komme seg i dusjen og ut ...

Gjest Helen Parr
Skrevet (endret)

Jeg har vært syk denne uka, og må si jeg ikke hadde klart å være på jobb selvom jeg kjeder meg og klarer å skrive noen innlegg her. Riktignok er jeg bedre idag, men det koster ikke så mye hodearbeid å knote ned noe på kg. Det kreves litt mer av det jeg skriver på jobb.

Til ts har jeg dessverre ingen tips utover det som allerede er nevnt. Hvis du da ikke er såpass oppegående at du kan rydde i en skuff eller to.

Endret av Helen Parr
Skrevet (endret)
Jeg er bare av den oppfatning at hvis man er så frisk at man kjeder seg så klarer man fint å gå på jobb - hvis man ikke er tvunget til å bli sittende/liggende pga en eller annen fysisk lidelse.

Dette er jeg helt uenig i. Det er for meg noe helt annet å sitte rolig i sofaen hjemme foran PCen eller med en bok og føler meg sånn passe sjusken og å reise meg opp og faktisk gjøre noe. Da kjenner jeg hvor dårlig jeg er. Hadde jeg ordnet meg, tatt på meg ytterklær, gått til bussen, ventet ute, sittet på bussen osv. så hadde jeg vært fullstendig utkjørt og mye dårligere enn om jeg satt helt i ro i sofaen.

Men nå setter jeg helsen foran jobben, det har jeg alltid gjort.

Endret av Tabris
Skrevet (endret)

Ok - for meg er det ikke sånn. Det hender at jeg våkner og føler meg pjusk - men etter en tur i dusjen og spasertur til jobb så føler jeg meg helt fin igjen .. Hadde jeg blitt hjemme og kjent etter så hadde jeg garantert ikke følt meg så bra.

Jeg og kan være syk - fri og bevare meg. Men det skjer ytterst sjeldent - kanskje en gang annenhvert år eller deromkring ... og når jeg er hjemme fra jobb så har jeg ihvertfall aldri opplevd å kjede meg .. Da sover jeg eller ligger å leser. Når enkelte påberoper seg influensa - men er istand til å skrive flere hundre innlegg på KG så stusser jeg litt .. men beklager nok en gang at jeg er så lite fintfølende.

Vi har tydeligvis veldig forskjellig oppfatning her .. .

Endret av Tulipa
Skrevet

Joda, det hender meg også en del. Jeg våkner og er sikker på at jeg ikke klarer å gå på jobb, men etter en time og to så føler jeg meg faktisk helt fin. Det har jeg opplevd flere ganger. Men de gangene jeg faktisk er syk, så kan jeg sitte og skrive innlegg (om ikke akkurat de mest gjennomtenkte, lengste og beste innleggene), men overhodet ikke være i form til å gå på jobb. Hadde jobben min bestått i å sitte i ro i sofaen og helst ikke bruke hjernen så mye, så skulle jeg fint klart det - det blir jo på samme nivå som KG-skriving.

Gjest vimselot
Skrevet

Legg deg på rygg i senga, bena lett fra hverandre, armene lett fra kroppen... pust dypt og sakte tjue ganger, ha øynene lukket...

Legg deg behagelig, (helst ikke i fosterstilling, men det er ok hvis du føler for det, f.eks. om du er lei deg og sliten)

Sov par timer.

Drikk grønnsaks-buljong blandet med hvitløk og raspet gulrøtter eller annet grønt. Ta deg et fotbad (om du ikke har nitti i feber), men mest av alt må du tillate DEG SELV Å VÆRE SYK NÅR DU ER SYK.

Dvs ikke stress med å bli frisk, du kan se gjennom gamle bilder, lese gamle dagbøker eller brev, rote litt i skuffer osv i stedet for å rydde.

Vet ikke, horisontalen med å ligge på rygg med bena litt fra hverandre, "sier til kroppen, og ikke minst til psyken" at du ikke er så syk, men at du trenger hvile...og det siste du må gjøre er å bekymre deg for noenting.

Nå er det jo helg, da er det ingenting å bekymre seg over heller, ingen viktige telefoner osv.

Sov mest mulig.

Prøver å si at du må tillate deg selv å være syk når du er syk...

Gjest Helen Parr
Skrevet

Er det noen som "påberoper seg influensa" og skriver flere hundre innlegg samtidig? :klø:

Skrevet

Tusen takk for gode forslag jenter, overvurderte visst formen, og har ligget i senga hele dagen. Men tar dem med meg til i morgen, hvor jeg håper på å bli bedre, uansett, tusen takk for hjelpen :)

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...