Gjest Jon Are Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Hei alle sammen! Som mann og feminist må jeg si jeg ble glad da jeg i går leste i bladet "bedre helse" at feminister og deres menn er mest tilfreds med forholdet sitt. De scorer høyt både på stabilitet og seksuell tilfredshet ( har dessverre ikke noe link til dette men..) Hva tror dere? Har feminister det beste parforholdet? Med hilsen fra Jon Are
Gjest Teo Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Hei alle sammen! Som mann og feminist må jeg si jeg ble glad da jeg i går leste i bladet "bedre helse" at feminister og deres menn er mest tilfreds med forholdet sitt. De scorer høyt både på stabilitet og seksuell tilfredshet ( har dessverre ikke noe link til dette men..) Hva tror dere? Har feminister det beste parforholdet? Med hilsen fra Jon Are Menn hos feministdamer har det best, det har feministdamene bestemt.
:-) anna Skrevet 1. desember 2007 #3 Skrevet 1. desember 2007 Ja, det er jeg ikke overrasket over. Jeg leser "feminister" som moderne mennesker. Og at det altså vil si at begge parter i et forhold tar ansvar for barn, hjem og egen karriære. Og ikke minst at de har repekst for hverandre og er likestilte i forholdet. Klart man trives bedre med å bo sammen med sin beste venn, enn med en man enten må føye seg etter eller bestemmer over. For min del hadde jeg heller bodd alene enn å bo sammen med en gammeldags mann. Jeg fatter ikke at menn faktisk fikk seg dame, i tidligere tider.
Gjest x-mann Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 Menn hos feministdamer har det best, det har feministdamene bestemt. Utrolig nok er det faktisk mye i akkurat det du sier der. Jeg var gift i over 5 år med en feminist. Hun var sågar redaktør i et tidskrift og fremmet sine meninger støtt og stadig. Det handlet om kvinnekamp og det handlet om likestilling. Problemet var at dette bare gjaldt i bladet, i munnen og blant likesinnede. Innenfor husets fire vegger var det alt annet en likestilling. Når hun ble gravid (som i ettertid viste seg å ikke være med meg) hadde jeg sett frem til 6 måneders pappa-perm. Gjett om jeg fikk det. Du gjettet riktig; ikke en dag over 1 måned. Når det gjaldt husabeid delte vi alt 50/50 (og da mener jeg 50/50...på streken!) men alt som hadde med bil, utvendig vedlikehold, hage osv falt på meg. Jeg jobbet flere timer enn henne i det daglige, men hun mente hun hadde en viktigere kampsak enn det jeg hadde (er salgsjef i et større næringsforetak) så hun trengte hvilen sin. For å gjøre en lang historie kort. Det ble skillsmisse (surprise) og når hun ikke fikk det som hun ville, flyttet hun over hele landet med barnet, og etter 8 måneders rettsak fikk jeg altså vite at barnet (som da var 5 år) ikke var mitt barn allikevel. Jeg har selvsagt fått opprettholdt en viss kontakt med barnet (men det har ikke noe med denne saken å gjøre. Det jeg syns HAR noe med saken å gjøre er de diamentrale avvik mellom liv og lære. Og jeg har pratet med menn av hennes veninner som har ganske samme problemstilling. De fleste er skilt nå i DEN omgangskretsen. Så ja, jeg er ganske sikker på at menn av feminister ikke har det bedre, snarere tvert i mot.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2007 #5 Skrevet 1. desember 2007 Utrolig nok er det faktisk mye i akkurat det du sier der. Jeg var gift i over 5 år med en feminist. Hun var sågar redaktør i et tidskrift og fremmet sine meninger støtt og stadig. Det handlet om kvinnekamp og det handlet om likestilling. Problemet var at dette bare gjaldt i bladet, i munnen og blant likesinnede. Innenfor husets fire vegger var det alt annet en likestilling. Når hun ble gravid (som i ettertid viste seg å ikke være med meg) hadde jeg sett frem til 6 måneders pappa-perm. Gjett om jeg fikk det. Du gjettet riktig; ikke en dag over 1 måned. Når det gjaldt husabeid delte vi alt 50/50 (og da mener jeg 50/50...på streken!) men alt som hadde med bil, utvendig vedlikehold, hage osv falt på meg. Jeg jobbet flere timer enn henne i det daglige, men hun mente hun hadde en viktigere kampsak enn det jeg hadde (er salgsjef i et større næringsforetak) så hun trengte hvilen sin. For å gjøre en lang historie kort. Det ble skillsmisse (surprise) og når hun ikke fikk det som hun ville, flyttet hun over hele landet med barnet, og etter 8 måneders rettsak fikk jeg altså vite at barnet (som da var 5 år) ikke var mitt barn allikevel. Jeg har selvsagt fått opprettholdt en viss kontakt med barnet (men det har ikke noe med denne saken å gjøre. Det jeg syns HAR noe med saken å gjøre er de diamentrale avvik mellom liv og lære. Og jeg har pratet med menn av hennes veninner som har ganske samme problemstilling. De fleste er skilt nå i DEN omgangskretsen. Så ja, jeg er ganske sikker på at menn av feminister ikke har det bedre, snarere tvert i mot. Veldig synd det du har opplevd her! Når jeg sier feminister så mener jeg kvinner som nettopp deler permisjonen 50/50, som tar i et tak med utearbeidet osv...
Gjest Jon Are Skrevet 1. desember 2007 #6 Skrevet 1. desember 2007 Jeg er ikke så flink til å legge inn linker og sånn...men hvis dere gå på forskning.no og søker på "feminisme" så får dere se saken med hilsen fra Jon Are
Julianne Skrevet 1. desember 2007 #7 Skrevet 1. desember 2007 Enig med :-) Anna. Jeg tror par som lever i forhold der de har like stor verdi og der begge drar lasset er lykkeligst.
Gjest Teo Skrevet 1. desember 2007 #8 Skrevet 1. desember 2007 Enig med :-) Anna. Jeg tror par som lever i forhold der de har like stor verdi og der begge drar lasset er lykkeligst. Joda, men det har ikke noe med feminisme å gjøre. Feministen sitter oppå lasset og lar han dra det hele, alt mens hun messer om kvinneperspektivet og undertrykkelsesmekanismene hun utsettes for.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2007 #9 Skrevet 1. desember 2007 Joda, men det har ikke noe med feminisme å gjøre. Feministen sitter oppå lasset og lar han dra det hele, alt mens hun messer om kvinneperspektivet og undertrykkelsesmekanismene hun utsettes for. Det er ditt problem at du misforstår hva feminisme innebærer. Fordi du har møtt på en idiot som kalte seg feminist blir det litt drøyt å stemple alle kvinnelige feminister som kvinner som lar menn dra lasset. Såpass skjønner du vel selv også, håper jeg. Forresten er det mange menn som kaller seg feminister. En feminist er ikke automatisk en kvinne
Mann 42 Skrevet 1. desember 2007 #10 Skrevet 1. desember 2007 Er det artikkelen om Rudman og Phelan du mente? Det kunne være artig å vite hva som menes med "feminist" i denne sammenhengen, for det er jo et amerikansk prosjekt.
Mann 42 Skrevet 1. desember 2007 #11 Skrevet 1. desember 2007 Forresten er det mange menn som kaller seg feminister. En feminist er ikke automatisk en kvinne Hva slags merkelige skapninger er det? En sånn en tror jeg aldri jeg har truffet på.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2007 #12 Skrevet 1. desember 2007 Dette er jo gode nyheter da. Likevel har jeg problemer med å ta sånne resultater for god fisk, da variablene ligger i definisjonen av feminisme. Feminisme er et misvisende ord for likestillingskamp. Likestilling er god kampsak, et kjønnsløst samfunn er det ikke. Forresten, ikke kjønnsløst da. Kvinner skal strutte som kvinnene de er, mannfolk skal vingeklippes pga naturlig høyt testosteronnivå. Det er riktignok blodfeministene jeg sikter til her, som helt åpenbart lider av penis-misunnelse. Men modernitet er bra.
Mann 42 Skrevet 1. desember 2007 #13 Skrevet 1. desember 2007 (endret) Er det noen av dere andre menn her som kjenner mange mannlige feminister. "Mannlig" da selvsagt i den løsest mulige betydningen av ordet. Endret 1. desember 2007 av Scorpina
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2007 #14 Skrevet 1. desember 2007 (endret) Er det noen av dere andre menn her som kjenner mange mannlige feminister. "Mannlig" da selvsagt i den løsest mulige betydningen av ordet. Om du ikke kjenner noen personlig kan du jo bare rette blikket utad.Til og med statsministeren vår definerer seg som feminist. Pluss en rekke mannlige regjeringsmedlemmer. Mange moderne menn gjør generelt det. I ditt tilfelle er det nok heller snakk om lav modernitetsfaktor. Tøffelfaktoren er uavhengig av feministtanker, så godt mulig du er tøffel og "mannlig". Virker litt sånn. Nå er det jo ganske vanlig blant menn på KG å være feminist-motstandere og oppsøke et slikt fora for å debattere fordommene sine. Men vi har jo trådstarter da. Endret 1. desember 2007 av Scorpina
Gjest Gjest Julie Skrevet 1. desember 2007 #15 Skrevet 1. desember 2007 Hei alle sammen! Som mann og feminist må jeg si jeg ble glad da jeg i går leste i bladet "bedre helse" at feminister og deres menn er mest tilfreds med forholdet sitt. De scorer høyt både på stabilitet og seksuell tilfredshet ( har dessverre ikke noe link til dette men..) Hva tror dere? Har feminister det beste parforholdet? Med hilsen fra Jon Are Jeg stiller meg skeptisk til feminister. Spesielt til menn som kaller seg feminister. Jeg tror på ingen måte at feminister har de beste parforholdene. "Feminister" er ikke nødvendigvis de mest sexy og feminine skapningene, er de vel. I min verden ser menn som er sammen med feminister ut som dotter. Selvsagt er de tilfreds med forholdene sine. Med hilsen fra Gjest Julie
Mann 42 Skrevet 1. desember 2007 #16 Skrevet 1. desember 2007 Om du ikke kjenner noen personlig kan du jo bare rette blikket utad.Til og med statsministeren vår definerer seg som feminist. Pluss en rekke mannlige regjeringsmedlemmer. Mange moderne menn gjør generelt det. I ditt tilfelle er det nok heller snakk om lav modernitetsfaktor. Tøffelfaktoren er uavhengig av feministtanker, så godt mulig du er tøffel og "mannlig". Virker litt sånn. Nå er det jo ganske vanlig blant menn på KG å være feminist-motstandere og oppsøke et slikt fora for å debattere fordommene sine. Men vi har jo trådstarter da. Nei, det henger nok mest sammen med mine egne og venners erfaringer med å bo sammen med damer som definerer seg som feminister. Jeg skal ikke gå i detalj, men det var en gjest ovenfor her som hadde erfaringer som lignet litt på mine. Og mine venners. Så derfor synes jeg at det er meget pussig at en mann kan definere seg som feminist i fullt alvor. Og jeg kjenner som sagt ingen som gjør det. Jeg kjenner ikke Stoltenberg, heller.
Mann 42 Skrevet 1. desember 2007 #18 Skrevet 1. desember 2007 (endret) Tråden ryddet. Scorpina -mod- er ikke du litt vel trigger happy på en lørdags morra? Dette var da ikke noen slem tråd? Det er helt greit for meg at en gjest spekulerer over min omgangskrets, altså. Hun var jo ikke videre detaljert i sine spekulasjoner. Endret 1. desember 2007 av Mann 42
Kosemose Skrevet 1. desember 2007 #19 Skrevet 1. desember 2007 Joda, men det har ikke noe med feminisme å gjøre. Feministen sitter oppå lasset og lar han dra det hele, alt mens hun messer om kvinneperspektivet og undertrykkelsesmekanismene hun utsettes for. Vel, det er ikke dette jeg forbinder med likestilling og feminisme å gjøre. Historien til han som var gift med en feminist over her, syns jeg høres hårreisende ut, og jeg skjønner godt at de ikke er gift lenger. Når det er sagt, minner den historien meg om hvordan mange kvinner jeg kjenner har det i sitt samliv, der mannens jobb og fritid og hobbyer hele tiden er mye viktigere enn kvinnens. Det blir veldig feil uansettt hvilken vei det går.
Gjest Gjest_kjekken_* Skrevet 1. desember 2007 #20 Skrevet 1. desember 2007 Om du ikke kjenner noen personlig kan du jo bare rette blikket utad.Til og med statsministeren vår definerer seg som feminist. Pluss en rekke mannlige regjeringsmedlemmer. Mange moderne menn gjør generelt det. I ditt tilfelle er det nok heller snakk om lav modernitetsfaktor. Tøffelfaktoren er uavhengig av feministtanker, så godt mulig du er tøffel og "mannlig". Virker litt sånn. Nå er det jo ganske vanlig blant menn på KG å være feminist-motstandere og oppsøke et slikt fora for å debattere fordommene sine. Men vi har jo trådstarter da. Ehh...? Åja, politikerne snakker jo alltid sant. Dere representerer halvparten av velgermassen, følgelig må dere tekkes. Stoltenberg er mann (DOH!) og vet som andre menn at dere kvinner er suckers for ord. Se på deg selv - som sluker dette rått. Lite er viktigere i Norge enn å fremstå godt utad. Folk i styre og stell ofres uten å blunke, på alteret for politisk korrekthet. Jeg kjenner heller ingen "mannlige feminister", vet faktisk knapt hva det er. Men bildet jeg danner meg får meg til å le. Gro dere litt baller nå da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå