Gjest nattsule Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Det er 4 superdamer som jobber på avdelingen til gutten min, kunne godt ha tenkt meg å vist at jeg er veldig fornøyd med den jobben de gjør. Jeg sier jo til de at jeg synes de gjør en kjempejobb, men lurer på om det er vanlig å gi en liten ting til jul, og hva man ev. gir? Noen som har erfaring med dette?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Jeg jobber på sykehjem, og der får vi ofte konfekt av beboere og pårørende. Det er alltid populært og sikkert noe barnehagepersonalet også vil sette pris på
Aja Skrevet 1. desember 2007 #3 Skrevet 1. desember 2007 Hei, jeg jobber i barnehage på 5 året Til jul pleier vi å få gaver av noen av barna / foreldrene, og det er kjempekoselig Samtidig er det ikke sånn at vi forventer det altså, men blir bare utrolig glad hvis det skjer :-D Har fått en stor konfekt, til å dele på mellom personalet, vin, hudkrem, te / kaffe, såpe o.l Hver voksen har 'tilknytningsbarn' eller barn man har et litt ekstra ansvar for, og det er gjerne de man får fra.
c",) Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 Det er 4 superdamer som jobber på avdelingen til gutten min, kunne godt ha tenkt meg å vist at jeg er veldig fornøyd med den jobben de gjør. Jeg sier jo til de at jeg synes de gjør en kjempejobb, men lurer på om det er vanlig å gi en liten ting til jul, og hva man ev. gir? Noen som har erfaring med dette? Hvis du føler for å gi personalet en liten oppmerksomhet til jul synes jeg du skal gjøre det. Ellers tror jeg ikke det er en vanlig ting alle foreldre gjør (jeg gjorde det ikke), men personalet setter sikkert pris det. Jobber selv på et aldershjem, å det er utrolig hyggelig når vi får positiv oppmerksomhet fra de pårørende. Da føler man at man gjør en god jobb.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2007 #5 Skrevet 1. desember 2007 Vanlig er det ikke, men det er selvfølgelig koselig med en liten oppmerksomhet.
Gjest nattsule Skrevet 1. desember 2007 #6 Skrevet 1. desember 2007 Takker for svar, ja jeg synes jo selv det er fint med oppmerksomhet, så da går jeg for en felles ting til personalet. Kjekt med litt synspunkter, var litt redd for at det kanskje var litt "teit" ....
Kipa Skrevet 1. desember 2007 #7 Skrevet 1. desember 2007 Det er ikke så mange som gjør det lenger nå, var mer vanlig da jeg startet i bhg for 7 år siden...men kjempe koselig- uansett hva det er. Jeg selv pleier alltid å gi de i Lukas' bhg noe til jul. ( og sommer og påske..) Mne det er sikkert fordi jeg vet hvor hyggelig det er!
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2007 #8 Skrevet 1. desember 2007 Jobber på en barneskole og pleier alltid å få masse forskjellig til jul fra både elever og foreldre. Noe av det jeg husker best er da Emil i 2. klasse (tenk på han i Lønneberget) kom til alle kontaktlærerene på trinnet, bukket dypt og gav oss hver vår langstilket rød rose. Har også fått vin i postkassen hjemme fra foreldre som ikke synes det er noe å gi på skolen, blomster på døra osv. osv.
Kylling Skrevet 1. desember 2007 #9 Skrevet 1. desember 2007 Jeg blir kjempeglad av en liten oppmerksomhet fra foreldre/barn, selv om det absolutt ikke er noe som forventes! Den beste gaven jeg har fått var en innrammet tegning en av guttene hadde gjort seg veldig flid med som illustrerte meg i romdrakt.
tingeling Skrevet 1. desember 2007 #10 Skrevet 1. desember 2007 Vi ga 1/2 års abonnement på HENNE til damene i bhg nå nylig (juletilbud hos Allers, så det ble ikke så dyrt). Det var da ettårsdagen til barnehagen, og ett år siden sønnen vår begynte. Det var utrolig populært I fjor ga vi en fruktkurv med litt annerledes frukt enn den de spiser hver dag i barnehagen, til jul, men kommer nok ikke til å gi noe i år siden vi nettop har gitt gave. tingeling
Grissini Skrevet 1. desember 2007 #11 Skrevet 1. desember 2007 Vanlig er det ikke, men det er selvfølgelig koselig med en liten oppmerksomhet. Jeg er ikke enig i at dette ikke er vanlig. Jeg jobbet mye i barnehage da jeg gikk på lærerskolen og har en samboer som har vært ped.leder i flere barnehager, og både han og jeg har alltid fått gaver. Jeg syntes dette er veldig koselig og kommer selv til å gi gaver når jeg får barn. Man trenger jo ikke velge dyre løsninger, det er bare så utrolig koselig å få vite at man settes pris på.
Kipa Skrevet 2. desember 2007 #12 Skrevet 2. desember 2007 Der jeg jobber ( i en 6- avd bhg) er dettte blitt mindre vanlig..
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #13 Skrevet 2. desember 2007 Jeg kjenner ikke til at dette er vanlig, men de ansatte blir sikkert veldig glade for å få en oppmerksomhet. Har selv 2 barn i barnehage men har jeg ingen planer om å gi noe.
Liset Skrevet 2. desember 2007 #14 Skrevet 2. desember 2007 Jeg jobber og har barn i barnehage. Det er noen foreldre som gir gaver og det er utrolig koselig! Vi gir gaver til de som jobber på min datters avdeling. I år blir det brente mandler.
Nicky B Skrevet 2. desember 2007 #15 Skrevet 2. desember 2007 Vi har en aldeles super barnehage med flotte ansatte som fortjener en liten oppmerksomhet. I fjor gav jeg en egenmekket julekurv med en marsipangris i til hver av de ansatte, sammen med et håndlaget julekort pent pakket inn i gjennomsiktig cellofan. I år tenkte jeg å gi en amaryllis til å pynte på personalrommet sammen med brente mandler.
Pum@ Skrevet 2. desember 2007 #16 Skrevet 2. desember 2007 Det er vel litt opp til hver enkelt, ingen automatikk i at man må gi noe, men det er selvfølgelig veldig koselig om du vil gi en oppmerksomhet
Gjest Reka Skrevet 2. desember 2007 #17 Skrevet 2. desember 2007 En gave for å vise at man setter pris på den utrolig viktige jobben barnehagepersonell gjør er alltid koselig. - Blomster - Kaffe/Te - Konfekt - Marsipan gris / annet godteri i en fin kurv/kopp osv
SilkeSatan Skrevet 3. desember 2007 #18 Skrevet 3. desember 2007 Jeg ga en liten gave til de som sto nevøen min nærmest når jeg hadde han i barnehage for en del år siden. Og jeg ser på det som en vanlig ting. De hadde gjort en kjempejobb med han, som jeg ble utrolig glad for.
kipa81 Skrevet 4. desember 2007 #19 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har kjøpt en koselig liten nissefigur og noen fine, røde jule-telys til de tre damene som jobber med lillegutt! Synes det er koselig å gi noe til de som er så mye sammen med lillegutt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå