Gå til innhold

Er det ikke på tide at Norge får tilbake

Tilbake til Norge  

22 stemmer

1. 1. Okkupert

• Ja det burde gå tilbake til Norge
      5
    • Nei la svenskene ha det
      17

Anbefalte innlegg

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Er ikke egentlig de Svenske områdene

Herjedalen. Jemtland. Idre å særna og Bohuslen. Norske områder under Svensk okupasjon ?

hva mener dere ?

brde vi kreve tilbake disse områder eller ikke.

Skrevet

Med tanke på hvor få mennesker vi egentlig er i dette landet, så kan jeg ikke se at vi har behov for ytterligere areal.

Gjest Gjest Julie
Skrevet

Svenskene har jo tilkjempet seg områdene ved kamp og utøvelse av makt. Det ville være puslete å ta tilbake områdene i dag. Et lite stykke Norge er medlem i EU.

Skrevet

Men vi tar det jo allerede tilbake, kanskje ikke akkurat Jämtland og Härjedalen, men det er etter hvert mange plasser i Sverige der nordmenn er ganske tallrike. I stedet for å krige over landet, kjøper vi det i små biter, en hytte i slengen.

Skrevet

Har det noe å si om det tilhører Sverige eller Norge? Folk merker ikke forskjellen likevel.

Skrevet

tihi... :fnise: kan formelig se det for meg... Vi tar tilbake de gamle okkupasjonsområdene. Og de stakkars svenskene som allerede bor der, blir nødt til å leve med norske matvarepriser og veier som forfaller gradvis...Tipper protestene ville ha blitt så heftige at en ny krig om områdene ville ha blitt et faktum.

Skrevet

Og for ikke å glemme Grønland som jo var norsk! Tror Danmark gladelig gir fra seg det stykke med land, siden det er et tapsprosjekt uten like (pengestrømmen går kun en vei i form av trygd og ytelser).

Skrevet

For et latterlig spørsmål, unnskyld meg. Jo mindre eiesyke her i verden, jo bedre!

Skrevet

Eneste grunnen til at vi ikke bør ta tilbake de svenske områdene, er at en del av oss må reise lenger for å få tak på billig kjøtt.

Hadde det ikke vært for kjøttet ville jeg ha gått til væpnet aksjon snarest.

:ironi:

Skrevet
For et latterlig spørsmål, unnskyld meg. Jo mindre eiesyke her i verden, jo bedre!

Humor og ironi skjønner du vel ;)

Om disse stedene kommer under norsk styre drar nok svenskene gladelig vekk fra område.

Det svenske styre er bedre enn det norske med tanke på både eldrepolitikken, skolepolitikken, vegtrafikken, bolig og matprisene.

Normenn er gale

Skrevet

Er det ikke slik at Kongen har en eller annen uniform med en knapp som man ikke kan lukke igjen - det sies at den ikke skal lukkes igjen før Norge har tatt tilbake disse landområdene.

Skrevet

Det kom i mange år en gjeng svensker til Trondheim på 17. mai. De gikk i tog under fanen "Jämtland og Härjedalen tilbake til Norge" :)

Skrevet
Er ikke egentlig de Svenske områdene

Herjedalen. Jemtland. Idre å særna og Bohuslen. Norske områder under Svensk okupasjon ?

hva mener dere ?

brde vi kreve tilbake disse områder eller ikke.

Og hva vil du bruke områdene til da?

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
Og hva vil du bruke områdene til da?

Henrettelser av fanger

Annonse
Gjest Eugene Onegin
Skrevet
Er det ikke slik at Kongen har en eller annen uniform med en knapp som man ikke kan lukke igjen - det sies at den ikke skal lukkes igjen før Norge har tatt tilbake disse landområdene.

Jo jeg tror det stemmer.

Gjest Tigress
Skrevet (endret)

Alle generaler og admiraler bærer en av knappene på ermet på sin mørke uniform ukneppet, og slik skal generalsuniformene bæres inntil Jämtland og Härjedalen (og sikkert Bohuslän også) igjen er under norsk flagg.

Jeg elsker tradisjoner!

Endret av Tigress
Gjest Tigress
Skrevet

Hæ, hva mener du??

Det er da vel ingen form for verken ironi eller humor i dette?! Både Jämtland, Härjedalen, Bohuslän, Grønland, Island og Shetland hørte til det gamle Noregsveldet, og det er bare rett og rimelig at vi får det tilbake!

Og det er på tide ei norsk prinsesse gifter seg med den britiske tronarvingen, slik at han kan gi henne Orknøyene tilbake i morgengave.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Det her var ikke ironi eller humor. Spørsmålet er ment alvorlig

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
Hæ, hva mener du??

Det er da vel ingen form for verken ironi eller humor i dette?! Både Jämtland, Härjedalen, Bohuslän, Grønland, Island og Shetland hørte til det gamle Noregsveldet, og det er bare rett og rimelig at vi får det tilbake!

Og det er på tide ei norsk prinsesse gifter seg med den britiske tronarvingen, slik at han kan gi henne Orknøyene tilbake i morgengave.

Hva med færøyene.

Det burde vi også få tilbake, Vi burde få alle områdene som vi hadde da Norgesvelde var på sitt største tilbake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...