Gå til innhold

Penger fra nav (kontantstøtte). Sakl jeg ha disse pengene, eller har det skjedd en feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk full barnehageplass til barna mine fra 1.november 2007. Kontaktet derfor nav i god tid, og fortalte dem at jeg ikke lenger hadde rett til kontantstøtte. Også barnehagen har rapportert inn dette.

For et par dager siden mottok jeg likevel kontantstøtte fra nav, og lurer på om jeg har rett til kontantstøtte denne måneden (dvs. i slutten av november, samme måned som de begynte i barnehagen)

Disse pengene hadde kommet godt med nå...

(har forsøkt å komme inn på nav sine sider for å finne ut av dette, men får bare opp feilmelding på siden deres...)

Endret av *Frøken Fryd*
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sønnen min begynte i barnehage 6. august, og vi fikk likevel kontantstøtte for august. I løpet av september fikk vi brev fra NAV med vedtak om at de avsluttet kontantstøtten f.o.m. september. Du får sannsynligvis tilsvarende brev nå i desember.

Fant info her: http://nav.no/1073746288.cms

"Barnet begynner i barnehage på heltid 1. august. Når opphører kontantstøtten?

Svar: Kontantstøtten opphører måneden etter at barnet begynner i barnehagen - dvs. fra september i dette tilfellet."

Endret av Chihiro
Skrevet

Takk for svar!

Så fint at disse pengene ikke var "feil". Har nok av utgifter denne måneden.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...