Gå til innhold

Noen flere her som skal gifte seg på Thorskog Slott?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_molly_*
Skrevet

Hei Høstbrud 2008!

Tusen takk for god informasjon :)

Jeg har tusen spørsmål...hehe, så skriver ned noen her, så kanskje du har tid til å svare etterhvert.

-hadde dere 3 eller 4 retters og hva stod på menyen?

-hadde dere DJ eller band til festen og hvordan fungerte dette?

-når det gjelder drikke på fredagen, hvordan løste dere dette? fri bar eller annen måte?

- Var patronen flink? Var det lett å forstå selvom det var svenskt språk?

-hvor mye fikk dere være med på å påvirke valf av blomster til dekorasjon?

Gjest Høstbrud 2007 :-)
Skrevet

Hei igjen... Måtte endre nicket mitt til 2007... hi hi... gikk litt fort der.

-hadde dere 3 eller 4 retters og hva stod på menyen?

Vi hadde 4 retters meny. Vi var i Sverige og fikk prøvesmake noen uker før bryllupet, og da endte vi med å bytte ut den første forretten. Det var gåselever, og ikke helt etter vår smak... Samtidig som vi prøvesmakte fikk vi også testet ut hvilke viner vi ønsket til maten. Menyene endres fra sesong til sesong, så dere får sikkert noen andre å velge i enn vi fikk. Men her ser du i hvertfall hva vi spiste. Var kjempegodt!!! Porsjonene var ganske store, og det var rikelig med vin. Var faktisk en del gjester som var ganske "bedugget" da vi gikk fra bordet :fnise: Vi bestilte "vinpaket" til, og trengte ikke påfyll.

- Thorskogs hummerskagen på mörkt bröd. Serveras med citronreduktion og örtsallad.

- Gäddqueneller med friterad persilja og gräddkokta murklor.

- Hängmörad svensk oxfilé med tryffelstuvad spetskål, rökt sidfläsk og rödvinssky samt saltbakad rattepotatis.

- Vit choklad- och åkerbärsmousse med färska bär og flarn. Chokladflarn.

-hadde dere DJ eller band til festen og hvordan fungerte dette?

Broren til mannen min spilte deler av kvelden, og resten av kvelden spilte vi MP3 fra medbragt PC. Fungerte greit i vårt lille selskap, men skulle vi vært flere gjester ville jeg nok kanskje gått for et band. Vi var i orangeriet hele kvelden, forresten.

-når det gjelder drikke på fredagen, hvordan løste dere dette? fri bar eller annen måte?

Vi spanderte mineralvann og øl til maten, og resten av kvelden betalte de for selv. Det ble lagt frem en liste av personalet på slottet hvor gjestene selv skrev opp hva de hadde forsynt seg med av alkhol. Så betalte de for alt sammen med regningen da de dro igjen.

- Var patronen flink? Var det lett å forstå selvom det var svenskt språk?

Han var flink syntes vi i hvertfall - vi hadde god kjemi med han. Han er ikke veldig "stiv og upersonlig", men mer avslappet og "folkelig" om du vil... Han hadde en fast tekst som han bruker til vielser (et par A4-sider). Den var ikke spesielt tilpasset til brudeparet, men en helt grei og enkel. Han hadde satt av tid til et par innslag underveis i vielsen, og det er absolutt å anbefale (sang, musikk, tekstlesing etc.). Hvis ikke går det veldig fort. Han snakker lett forståelig svensk, men det er jo alltid noen nordmenn som synes svensk er vanskelig å forstå. Ingen av våre gjester klagde noe på det, og vi hadde ikke noe problem med å skjønne hva han sa.

-hvor mye fikk dere være med på å påvirke valf av blomster til dekorasjon?

Vi fikk selv bestemme fargevalg på blomstene. Vi ønsket oss høstfarger, og det fikk vi. De brukte blomster fra egen hage. Hvis dere har veldig spesielle ønsker rundt blomster, kan det hende de tar seg litt ekstra betalt. Dekorasjon i Jägersalen fikk vi også bestemme hvordan vi ville ha.

Dette ble et langt innlegg igjen... Men håper det var til hjelp :)

Gjest Gjest_Molly_*
Skrevet

Høstbrud 2007 - Tusen takk for svar.

Dette er akurat slik nyttig informasjon jeg trenger. Kommer sikkert på flere spørsmål senere, så kanskje du kan surfe en tur innom forumet innimellom...hehe

Skrevet

Wow, så masse bra informasjon høstbrud! Fint å høre at dere hadde en fin bryllupshelg. GRATULERER :bryllup:

Hvem brukte du til sminke/frisør? Hadde dere noen som kom til slottet?

Vi begynner å glede oss nå! Har fått menyene (som så veldig gode ut!), kjolen, fotograf, kake (fra andrens), musikk til vielsen, invitasjoner og sikkert mye mer er i boks.

Molly, når skal dere gifte dere?

Gjest Gjest_Molly_*
Skrevet

Hei Snørose - vi gifter oss i juni...:) Og har ikke så mye klart enda..hehe..

Men i blant bryllupsgjestene er det frosør og fotograf og pianist, så det er i orden. Lurer på å leie inn DJ til kvelden...Og kaken skal mamma bake.

Hva står på menyen deres???

Gjest Høstbrud 2007 :-)
Skrevet

Jeg valgte å sminke meg selv, og en av bryllupsgjestene våre er frisør. Så hun fikset håret mitt. Fungerte helt fint begge deler, og sparte jo litt penger der også :-)

Skrevet

:) Så praktisk omgangskrets dere har!

Menyen vår ser slik ut (måtte ommøblere litt på menyforslagene deres, da mannen i huset desverre ikke spiser sjømat overhodet :))

Forrett: Slottsrökt vilandsbröst serverad med jordärtskockscheesecake smaksatt med tryffel

Hovedrett:Krydd och lökbakad renytterfilé med glaserad skogsvamp serveras med lingongelé, rödvinsky monterad med messmör samt mandelpotatispuré

Dessert: Ljumen chockladfondant serveras med nougatsorbet och svartvinbärssirap

Vi bestemte oss for tre retter, håper det rekker. Gleder oss til prøvesmaking :)

Gjest Gjest_Molly_*
Skrevet
:) Så praktisk omgangskrets dere har!

Menyen vår ser slik ut (måtte ommøblere litt på menyforslagene deres, da mannen i huset desverre ikke spiser sjømat overhodet :))

Forrett: Slottsrökt vilandsbröst serverad med jordärtskockscheesecake smaksatt med tryffel

Hovedrett:Krydd och lökbakad renytterfilé med glaserad skogsvamp serveras med lingongelé, rödvinsky monterad med messmör samt mandelpotatispuré

Dessert: Ljumen chockladfondant serveras med nougatsorbet och svartvinbärssirap

Vi bestemte oss for tre retter, håper det rekker. Gleder oss til prøvesmaking :)

Hei igjen,

Vi skal også ha 3 retters og håper alle blir mette..Menyen deres hørtes nydelig ut! Mmmm..gleder meg også til prøvesmaking, men det er foreløpig lenge til..

Skal dere ha weekend bryllup?

• 4 uker senere...
Skrevet
Hei igjen,

Vi skal også ha 3 retters og håper alle blir mette..Menyen deres hørtes nydelig ut! Mmmm..gleder meg også til prøvesmaking, men det er foreløpig lenge til..

Skal dere ha weekend bryllup?

Vi skal være der hele helgen ja :)

Nå er det under fire måneder igjen. Gleder meg kjempemasse! Om to uker skal vi ned og prøvesmake menyen, og i dag booket jeg band til festen. Siden vi har litt kræsj i musikkstil blant gjestene (opera, klassisk og jazz på den ene siden av familien og dænsebænd på den andre og mer moderne blant venner), måtte vi tenke litt utradisjonelt. Endte opp med et irskinspirert band (Laggards, www.laggards.se). Tror det blir livlig og bra!

• 1 måned senere...
Skrevet

Å! Nå nærmer det seg veldig! Bare to og en halv måned igjen :)

Vi har nå vært nede på slottet og prøvesmakt menyen og valgt viner til. Kjempefornøyd! Vi var også innom konditoren som skal lage kaken (Andrens), han var superhyggelig og bød på lunsj og nydelige sjokoladepraliner med sin søte familie.

Etterpå dro vi til Göteborg hvor vi møtte trommisen i bandet vi har booket. Fikk se filmklipp fra tidligere oppdrag, og er veldig fornøyd med valget!

Har dere sett denne artikkelen?

http://www.thorskogsslott.se/filer/pdf/GOG...rskog%20(1).pdf

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_molly_*
Skrevet

Hei Snørose,

er bryllupet vel overstått? hvordan var det?

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei :)

Vi skal gifte oss på Thorskog slott 29 august. Helt fantastisk sted. Kommer til å koste litt, men håper det blir like koselig og stemmingsfult som jeg tror det blir.

Har fått omvisning og ble helt forelsket. Er det noen fler som har giftet seg der? Noen fler tips?

Vi gleder oss veldig, tiden går fort nå :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Vi gifter oss på Thorskog slott 29 august i år, gleder oss veldig og er veldig spente. :jepp: Vi blir antagelig 40 stk. Fra fredag til søndag.

Er det noen som har litt mer å fortelle? Vil gjerne høre deres eventyr og erfaringer :)

• 1 måned senere...
Skrevet
Vi gifter oss på Thorskog slott 29 august i år, gleder oss veldig og er veldig spente. :jepp: Vi blir antagelig 40 stk. Fra fredag til søndag.

Er det noen som har litt mer å fortelle? Vil gjerne høre deres eventyr og erfaringer :)

Hei Krillan!

Over et halvt år siden bryllupet vårt nå, og det var helt fantastisk :) Koste oss masse hele helgen. Vi hadde med en fotograf fra Norge (Henrik Kreillisheim, kjempeflink og koselig), du kan se bilder her: www.thorskogsslott.no

Fredagskvelden hadde vi en velkomstfest i stallen. Lørdag hadde vi supert vær, og etter en nydelig frokost gikk gjestene lange turer eller koste seg sammen på slottet, mens vi gjorde oss i stand. Vi hadde en supersøt og flink frisør som kom til slottet, og jeg og noen av venninnene mine gjorde oss i stand og spiste lunsj i et eget rom.

Vi ble viet av patronen, som var lun og flink. Alt gikk på skinner hele veien. Tydelig at de er vandt med å arrangere bryllup. Vi koste oss gjennom alt, og slapp å organisere noe som helst.

Vi hadde ganske mange barn med i bryllupet, og opplevelsen var kanskje spesielt stor for dem. Vi hadde et eget barnebord med to superflinke barnevakter. På stolene til barna hadde vi hengt ut ridder- og prinsessekapper, de hadde papirduk og tusjer, og en dragepinjata fylt til randen av snop :)

Lykke til! Nå er det ikke lenge igjen!

Gjest Gjest_krillan_*
Skrevet

Tusen takk, nydelige bilder. Du var helt nydelig. Takk for svar, koselig å lese så rett før ;)

Skrevet (endret)

Nå er vi endelig gift og dagen ble helt fantastisk. En perfekt dag, trodde ikke det kunne bli så bra. :strix: en DRØMMEDAG :)

Det var veldig viktig for oss at gjestene koste seg, og det gjorde de virkelig.

De som jobbet på slottet var flinke og gjorde en fantastisk jobb.

Her kommer noen tips til andre som skal gifte seg der. Jenny Blad, en fantastisk fotograf som tok nydelige bilder og var flink til å hjelpe oss. Hun var heller ikke dyr og en kjempe søt jente. Har egen hjemme side

Mats Westling spilte gitar og sang nydelig med innlevelse og personlighet. Også veldig hyggelig.

Vi hadde en fantastisk kake fra dessertkonsulten.se, smakte himmelsk. Gjester som vanligvis ikke liker kaker elsket den til og med.

Vi leide DJ in a box, bra musikk anlegg.

Maten var nydelig, vi hadde tre retter og det holdt lenge :)

Vielsen ble holdt i Jegersalen, den var vakker og stemningsfull :yvonne:

Lykke til alle kommende bruder og brudgommer som gifter seg hvor som helst. Nyt dagen :) Prøv å ta ting som det kommer og nyt!

Endret av krillan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...