Gjest Snørose Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Vi gifter oss på Thorskog slott i februar 2009. ble forelsket i stedet med én gang vi kom dit. Er det noen flere som skal ha bryllupet sitt der? Evt andre steder i Sverige?
Gjest Fëawen Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Her var det fint.. Har du undersøkt hva det koster å ha et bryllup her?
Gjest Snørose Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Her var det fint.. Har du undersøkt hva det koster å ha et bryllup her? Det er kjempefint der! Vi betaler 15 000,- for leie av slottet (vi gifter oss i februar, i høysesongen tror jeg det koster 25 000,-). I dtte inngår eksklusiv rett til slottet og parken mellom klokken 12.00 lørdag (bryllupsdagen) og 12.00 søndag, oppdekking med blomsterdekorasjoner, bordkort, trykte menyer, røde løpere. Treretters bryllupsmeny (de får mye god omtale for maten):fra 575,-, fireretters fra 675,-, vin fra 395,- pr flaske. (det var vel de viktigste prisene, har en laaang prisliste her...) De har overnattingsmuligheter for ca 70 personer i nydelige rom på slottet og i små og større hus i parken. (Dette kommer i tillegg til slottsleien) :søvn: Vi har vært der på "visning", og likte stedet umiddelbart. :love: Tar ca 3 timer å kjøre fra Oslo. Synes det er koselig å ha et sted hvor vi kan være sammen med gjestene hele helgen!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Jeg giftet meg på Hennickehammars Herregård i sommer :love: Veldig bra! www.hennickehammar.se
Gjest Fëawen Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Hørtes veldig bra ut! Det er faktisk et februar bryllup jeg også har i tankene. 2010. Men foreløpig er det bare jeg som har tenkt det.. Samboer er i sin egen lille verden og tenker- en dag. Han skulle visst.. Hvor mange blir dere? Er spisesalen stor, slik at man kan velge litt mtp bordoppsetning?
Gjest Snørose Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Hørtes veldig bra ut! Det er faktisk et februar bryllup jeg også har i tankene. 2010. Men foreløpig er det bare jeg som har tenkt det.. Samboer er i sin egen lille verden og tenker- en dag. Han skulle visst.. Hvor mange blir dere? Er spisesalen stor, slik at man kan velge litt mtp bordoppsetning? Vi blir ca 70, tror jeg. Spisesalen er stor nok for mange fler enn det, og ved evt mindre selskaper finnes det alternative spisesaler, slik at det ikke blir for stort. Det er runde bord der, det synes jeg er positivt. Lykke til med planlegging! Du kan jo fri til ham 29. februar Hennickehammar så også kjempefint ut! Er du kjent i området? Hvordan ordnet du med hår, sminke, fotograf etc? +
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Vi blir ca 70, tror jeg. Spisesalen er stor nok for mange fler enn det, og ved evt mindre selskaper finnes det alternative spisesaler, slik at det ikke blir for stort. Det er runde bord der, det synes jeg er positivt. Lykke til med planlegging! Du kan jo fri til ham 29. februar Hennickehammar så også kjempefint ut! Er du kjent i området? Hvordan ordnet du med hår, sminke, fotograf etc? + Jeg var ikke kjent i området. Men herregården har kontakter. Vi hadde med fotograf selv, mens frisøren kom til Herregården på morgenen og fikset hår og makeup til meg selv og forloveren.
Gjest Gjest_Molly_* Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Hei, Fant denne tråden. Vi skal også gifte oss på Thorskogs Slott i 2009. Gleder oss masse Stedet er jo nydelig og har hyggelig og proff betjening. Men de vet å ta seg betalt..hehe...Litt nysgjerrig på om noen av dere som skal gifte dere der har klart å forhandle frem noen form for rabatt på totalprisen eller fått ekstra tjenester inkludert??
Gjest siri kristin Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Hei, Fant denne tråden. Vi skal også gifte oss på Thorskogs Slott i 2009. Gleder oss masse Stedet er jo nydelig og har hyggelig og proff betjening. Men de vet å ta seg betalt..hehe...Litt nysgjerrig på om noen av dere som skal gifte dere der har klart å forhandle frem noen form for rabatt på totalprisen eller fått ekstra tjenester inkludert??
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Hei! Vi skal gifte oss på Thorskog 23 august i år. Vi har ikke fått noen rabatter, tvert om synes jeg. Dukker opp nye priser hver gang vi er i kontakt med de. Synes det er litt dårlig. Betaler gjerne for oss, men det kunne kommet frem når vi inngikk avtale. Tenker på yngre par med stramt budsjett :-) Noen tips om bryllupet?
prima Skrevet 23. juni 2008 #12 Skrevet 23. juni 2008 Siden elsklingen min er svensk vurderte jeg sterkt om ikke vi skulle gjøre nettopp det. Men han vil så gjerne gifte seg i en norsk trekirke, så da går vi for det heller...
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 Vi har fått en utrolig detaljert prisliste, så håper det ikke kommer noen kostnader utover denne...Hvilke type kostnader ble dere overrasket med? Vi skal ikke i ilden før neste år, så hadde jo vært kjekt å få høre deres erfaringer når det er over i august. Skal dere gifte dere borgerlig eller med prest?
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2008 #14 Skrevet 28. juni 2008 Vi har fått en utrolig detaljert prisliste, så håper det ikke kommer noen kostnader utover denne...Hvilke type kostnader ble dere overrasket med? Vi skal ikke i ilden før neste år, så hadde jo vært kjekt å få høre deres erfaringer når det er over i august. Skal dere gifte dere borgerlig eller med prest? Hei igjen! Vi har bestemt oss for å gifte oss borgerlig. Vi var å traff presten, veldigt vanskelig å forstå. Så da kom vi til den konklusjon at vi ønsket å gjøre det borgerlig. Vi også fikk en detaljert prisliste, men det har kommet flere priser etter hvert. Det er jo så klart også opp til en selv. Det kan jo bli så dyrt man bare selv vil.... De prisen jeg kan huske nå vi har fått etter hvert er: Vi skal ha mat i det fri på fredag, det koster neste 2000,- å tenne bål, 6 000,- pr. badestamp, 55,- pr. fakkel. Vi så også at noen andre hadde fått billigere rom pris en det vi hadde fått. Kan se mer på det til en annen gang :-) Aktivitetene på lørdag trodde vi kostet 1200,- de kom på over 10 000,- Det jeg ville frem til er at velg Thorskog fordi det er et flott sted og de er flinke - ikke fordi det er billig. Vi har gjort noe jeg synes er lurt. Slet veldig med å skrive innbydelsene, det var jo så mye som måtte med. Så vi har fått laget en egen hjemmeside. Kan se på: www.sirikristin-geir.com. SK
viren Skrevet 30. juni 2008 #15 Skrevet 30. juni 2008 Hei igjen! Vi har bestemt oss for å gifte oss borgerlig. Vi var å traff presten, veldigt vanskelig å forstå. Så da kom vi til den konklusjon at vi ønsket å gjøre det borgerlig. Vi også fikk en detaljert prisliste, men det har kommet flere priser etter hvert. Det er jo så klart også opp til en selv. Det kan jo bli så dyrt man bare selv vil.... De prisen jeg kan huske nå vi har fått etter hvert er: Vi skal ha mat i det fri på fredag, det koster neste 2000,- å tenne bål, 6 000,- pr. badestamp, 55,- pr. fakkel. Vi så også at noen andre hadde fått billigere rom pris en det vi hadde fått. Kan se mer på det til en annen gang :-) Aktivitetene på lørdag trodde vi kostet 1200,- de kom på over 10 000,- Det jeg ville frem til er at velg Thorskog fordi det er et flott sted og de er flinke - ikke fordi det er billig. Vi har gjort noe jeg synes er lurt. Slet veldig med å skrive innbydelsene, det var jo så mye som måtte med. Så vi har fått laget en egen hjemmeside. Kan se på: www.sirikristin-geir.com. SK Skal de virkelig ha 6 tusen per badestamp? Det var mye synes jeg. Hvilke aktiviteter er det dere betaler over 10 tusen for? Vi vurderer Thorskog selv også, så hadde blitt kjempeglad for tilbakemeldinger
Gjest Gjest_Molly_* Skrevet 30. juni 2008 #16 Skrevet 30. juni 2008 Super hjemmeside Den var kjekk å titte på. Vi vurderer også badestamper - men får tenke på det mtp den prisen... Var presten vanskelig å forstå ja...Pratet han svensk dialekt da eller? Når dere vier dere borgerlig bruker dere patronen på slottet? Var han enkelere å forstå?
Gjest siri kristin Skrevet 18. juli 2008 #17 Skrevet 18. juli 2008 Hei igjen! Beklager at det tar litt tid før jeg får svart :-) Mange ting som skal på plass om dagen. Det koster 6000,- for to badestamper. Aktivitetene er bueskyting, boul o.l. De tar seg nok godt betalt fordi det er så mange norske som gifter seg der :-) Det har vært en billig og god innvistering å opprette hjemmeside. Absolutt og anbefale. Vi har fått en kjempe service og fått love til å påvirke hvordan vi ville ha det. Vi trålet nettet for å finne noen som kunne lage en hjemmeside som inneholdt noe mer en standard. Disse var de eneste vi fant! Om det er av interesse se på www.brollopslanken.se, det er bare å sende en mail til de :-) De som ikke har tilgang til nett, har vi printet ut sidene til ( fått hjelp av han som lager sidene) og laget en fin "bok". Ja, presten var veldig vanskelig å forstå. Vi skulle å møte han for å snakke om vielsen. Når vi kom dit var det en gudstjeneste som han holdt, den varte fra klokken tolv til fire :-) Vi har faktisk ikke snakket med Patronen ennå. Men har hørt at det er veldig fint når de vier. Nå er det masse detaljer som skal på plass, så det er bare å ta rådet om å være tidlig ute. Det er mere å gjøre en man tror En fortsatt fin sommerkveld til dere alle!
Gjest Gjest_Molly_* Skrevet 4. august 2008 #18 Skrevet 4. august 2008 Da får dere ha lykke til i august Du er sikkert travelt opptatt om dagen men hvis du får tid hadde det vært gøy å høre hva som står på menyen deres?! Håper også på et referat i etterkant av den store dagen
viren Skrevet 4. august 2008 #19 Skrevet 4. august 2008 Jaa , vil gjerne ha referat også! Lykke til, håper dere får en uforglemmelig dag!
Gjest Høstbrud 2008 Skrevet 20. september 2008 #20 Skrevet 20. september 2008 Hei!! Jeg og mannen min hadde bryllupet vårt på Thorskogs Slott i september i fjor. Det ble bare helt fantastisk - et ordenltig eventyrbryllup som vi aldri kommer til å glemme! Dere kan glede dere Tenkte kanskje dere hadde lyst til å høre litt rundt våre erfaringer - så skriver ned det jeg kommer på... Vi inviterte alle gjestene til fredag kveld, og samlet alle i Sägelmakeriet til kald buffet som var helt fantastisk god!!! Generelt var maten gjennomført helt himmelsk :-) Vi fikk også personalet på slottet til å fortelle litt om stedets historie. Kom noen spenstige spøkelseshistorier der... ;-) Var utrolig hyggelig. Lørdag hadde vi natursti i parken på dagtid. Viste seg å være kjempelurt, for gjestene ble mye bedre kjent med hverandre, og da ble også både middagen og kvelden på lørdag mye hyggeligere. Vi hadde vår borgelige vielse i Jägersalen på slottet og ble viet av Patronen på slottet. Vi hadde 37 gjester, og da var salen akkurat passe stor. Ville nok vært plass til noen flere, men det ble fort fullt der inne. Vielsen var stemningsfull og fin, og vi fikk legge det opp som vi ønsket selv. Hadde to treff med Patronen på forhånd, og han var veldig hyggelig og flink. Hvis dere vurderer Jägersalen, så vær klar over at det blir ganske varmt der inne... selv når peisen ikke er tent. Når det gjaldt kostnader, fikk vi ingen overraskelser da regningen ble gjort opp. Men vi hadde vært veldig nøye med å få alt tydelig nedskrevet i arrangementsbesrkivelsen. Vi erfarte at de kunne være ganske rotete til tider da vi holdt på med planleggingen... så det er lurt å passe litt ekstra på så det ikke dukker opp noen overraskesler. Tips: Dere kan spare ganske mye penger på å se an valutakursen når dere betaler regningen... Vet ikke om dere har tenkt på kake og blomster enda, men vi bestilte brudebuketten osv. fra Wäxthuset i Lilla Edet. Blomstene var kjempefine, og hadde en helt OK pris. De kjørte blomstene til slottet og var utrolig serviceinnstilte. Anbefales! Vi bestilte kake fra Andrens - som vi fikk anbefalt fra slottet. Den var ganske dyr, men veldig god. Vær imidleritd klar over at Andrens ikke lager vanlige bryllupskaker av typen kremkaker med marsipanlokk... Så hvis dere egentlig ønsker dere en helt vanlig bryllupskake, vil dere altså ikke få bestilt denne hos Andrens. Da må dere til en annen baker. Når det gjaldt informasjon til gjestene, så laget vi et eget velkomstbrev som lå på rommene deres da de kom fredag kveld. Der skrev vi ned alle praktiske detaljer rundt programmet, "veibeskrivelser" på området, hvor de kunne levere gaver før vielsen, antrekk, hvor de fant "strykestasjoner" for stryking av klær, betaling i baren osv. Fikk mange gode tilbakemeldinger på det. Da kommer jeg ikke på mer :-) Ønsker dere masse lykke til med bryllupene deres!!! Litt misunnelig, jeg... Skulle gjerne gjort det en gang til :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå