Gå til innhold

bryllupsnatten


lin

bryllupsnatten på forskudd?  

  1. 1. bryllupsnatten på forskudd?

    • ja
      19
    • nei, vi venter - betyr mye for oss
      2
    • uten betydning
      1


Anbefalte innlegg

Et brudepar fikk et kort til bryllupet med følgende tekst:

"dere kommer til å få en fantastisk bryllupsnatt så mye som dere har øvd!"

er det slik for folk flest, bare at det ofte ikke blir snakket om, eller er det forts vanslig å "spare seg" til selve bryllupsnatta??

Jeg bare spør :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er nok et fåtall som sparer seg,ja.

Hvorfor skal man nekte seg selv noe som er fantastisk godt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror selve bryllupsnatta er oppskrytt, og overdimesjonert hva sengesprell angår.

Har man spart seg til denne natta vil jeg tro at den er preget av litt nervøsitet og usikkerhet.

For oss andre som har øvd i forkant blir nok ikke denne natta noen høydare heller. Dagen før har vært lang og slitsom, og man er kanskje ikke inspirert til sengeakrobatikk og å prøve ut nye idéer?

For vår del har vi øvd litt :blunke: og det å spare seg blir feil. Jeg er glad jeg kjenner min partner så godt som jeg gjør på alle måter når vi velger å si ja til hverandre for resten av livet. Når det er sagt er sex kun en del av ekteskapet, men akk en viktig del...

Bare noen tanker fra ei som sier ja 5. juli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er ytterst få som sparer seg til denne natten, og det er vel kanskje ikke det beste tidspunktet å skulle gjennomføre det på heller. Man blir utrolig sliten etter en slik dag, så det lureste er nok bare å ta det som det kommer. Bryllupsnatta er uansett spesiell og koselig, uansett hva som skjer. Og det deiligste av alt er at man endelig kan være alene og prate om den fantastiske dagen og bearbeide alle inntrykkene sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg, Astra!

Har ei venninne som giftet seg for snart et år siden og som var veldig opptatt av å vente... Mannen var jo kjempeklar når natta kom, hadde gledet seg i lang tid og fokuset ble vel litt feil da dette ble så vektlagt. Itillegg skulle ho vise seg helt naken for ham for første gang - og har en skjult seg så lenge blir det veldig voldsomt når en plutseliug skal kaste alt og manne har "krav" på deg... ho følte vel ho mistet litt myndighet liksom. Ho var anspent og nervøs, ble ingen god opplevelse, og "overtent" som mannen var tenkte vel mest på seg... dermed har de fått en dårlig start på noe som egentlig skulle være så fint, ho har aldri lyst...

(dette hørtes kanskje litt voldsomt dramatisk ut, mannen hennes er veldig snill altså og gjør henne egentlig ikke noe vondt - de bare kom litt skeivt ut, noen menn blir vel litt egoistiske i slike sammenhenger...?)

det er uansett en flott gave mellom to som virkelig elsker hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christinamor

Astra har helt rett!!

Nå kan jeg bare uttale meg som en som ikke har spart seg....

Vi var vel begge innstilt på at selve bryllupsnatta IKKE ville ta av, hvis jeg kan si det sånn.... Dagen var lang (selv om den gikk fort), og det hoper seg opp med følelser og inntrykk, det er så mye en skal fordøye - så for våres del (vi ble forresten overrasket av brudgommens vennegjeng da vi kom på hotellet, de hadde linet opp ti lnachspiel, noe vi ble med på, fremfor å ha romatisk/dyrisk/alternativ sex....dette var jo DEn kvelden, og sex HAR vi jo hatt før...)ble det bare å skifte, gråte litt lykketårer, og være vemodig over at dagen plutselig var over....

Så egentlig var jo 2000.- på undertøy bortkastet, bortsett fra at jeg følte meg veeldig fin da....

Ikke ha for høye forhåpninger, nyt dagen, og vær heller innstilt på å kose dere om kvelden. Om det ikke ender i himmelbrakende sex, så er ikke det noe minus. TA et bad, prat om den fantastiske dagen som har vært, og ikke føl press på noe mer dersom dere ikke har ork. Kjenner flere som etter å ha giftet seg , bare har måttet legge seg å sove, for de har vært så slitne.....Dere kjenner dere selv best, og vet hva som er riktig for dere, og sengekos kan man jo ha neste morgen? det er da romantisk det og?

Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonympådetspørsmålet

Vi sparte "the real thing" til bryllpsnatta.. :) ble en fin natt, selv om vi var trøtte og litt spente. Hadde jo kost mye i løpet av vårt forhold, men spart den siste biten. Det ble rett for oss.

Nå nyter vi å være gift.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg respekterer de som ønsker å vente til bryllupsnatta med å ha sex, men selv har vi ikke gjort dette. For oss er sex for godt til å unnværes.

:oops:

Jeg tror selv at jeg kommer til å være skutt når vi endelig ser ei seng. Jeg håper at vi orker en tur innom badekaret med litt godt å spise på. Men sex den natta? Nei, det tror jeg ikke vi orker - ikke trenger vi det heller etter dagens plusstegn.

:sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, jenter, men kast et blikk på statistikken og sjekk ut gjennomsnittsalder på når de unge jentene debuterer. Jeg vet at noen få venter lenge, men de fleste er ikke jomfruer når de gifter seg! Og du kan ikke spare på det du mistet for ti år siden.

Alle får gjøre som de vil for meg, bare de ikke gjør det med meg.

Dessuten er jeg helt enig i at bryllupsnatten nok ikke er perfekt tidspunkt for det første samleiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...