Gjest Gjest_Tulla_* Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Hei ! Skal servere Tikka masala til gjester i morgen. Skal ha ris og nan-brød til, men vil gjerne ha med noe grønt. Noen forslag? Forslag til annet tilbehør mottas også med takk
Gjest Blondie65 Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Salatblader og tomat og agurk går fint til dette. Det bruker jeg selv.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Tomat- og agurksalat med rødløk, presset lime og hakket koriander er godt og har "indisk smak". Raita hører vel også med og inneholder i hvert fall agurk. Bruk gjerne tyrkisk yoghurt i denne om du får tak i. Jeg synes også det er godt med ulike grønnsakscurryer (f eks blomkål stekt i nøytral olje, sennepsfrø, gurkemeie og evt andre krydder), men vet ikke helt hvordan de passer med alleredre krydret mat, jeg pleier heller å lage curryer til mildere retter som stekt laks o.l...
Tussemøy Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 (endret) Jeg synes Raita er godt til Tikka masala. endring: Gjest var litt kjappere enn meg her Endret 30. november 2007 av Tussemøy
Gjest Eurydike Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Denne blomkålretten kan også anbefales!
Petroline Skrevet 1. desember 2007 #6 Skrevet 1. desember 2007 Vet ikke helt hva det heter, men en slags mynterelish. Det er rågodt! Colemans har et glass med hakket mynte, ikke gele. Rør sammen litt av det med vårløk, skall av lime, saft av lime og litt sukker, salt og pepper. Kjempegodt, og veeeldig grønt! Ikke noe til å fylle ut tallerken, mer et tilbehør. Veldig godt til poppadums.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå