Gå til innhold

Musikk og klesstil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bryr deg om hva slags klesstil og musikksmak barna dine har? Får de høre på da vil og kle seg som de vil?

Hvis ikke, hva får dem ikke høre på og hva får dem ikke kle seg i?

Hvordan kler barna dine seg og hva slags musikk hører de på? Liker du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en jente på snart 14 år som liker litt rocket musikk.

Klesstilen hennes er nøytral, men hun liker godt svart.

Hun spiller gitar til Metallica etc i en gitargruppe en gang i uken.

I dag skulle hun på ungdomsklubben, og da tok hun på seg tights og en sort og hvit tunika. Pappan kjører henne dit og henter henne når hun ringer. På ungdomsklubben spiller de mest Vg-lista musikk - og det også er helt ok. Så hun er en sammensatt jente som kan dolle seg i en pen kjole den ene dagen og rocke seg den neste. Og det får hun lov til. :)

Skrevet

Nå har ikke jeg unger, men ettersom med tanke på hvordan jeg er og kler meg ville alt som ligner hip-hop, rap, pop og trance/techno vært mislikt av meg hehe.. Men det er vel fordi jeg ikke kan fordra denne type musikk..

Skrevet
Så hun er en sammensatt jente som kan dolle seg i en pen kjole den ene dagen og rocke seg den neste. Og det får hun lov til. :)

Ville bare si at jeg syns hun er heldig som har foreldre som evner å se at hun ikke bare er det ene eller det andre, men litt av hvert. Tror det er kjempeviktig at man ikke "spesialiserer" barna sine før de selv vil...

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Nå har ikke jeg barn, men jeg ville aldri lagt meg opp i deres musikk eller klesstil, med mindre de gikk kledd veldig utfordrende eller hørte på musikk med rasistiske tekster.

Det er mye man ikke kan like, men jeg syns man heller bør tenke på hva som er direkte skadelig. Ungdom trenger å teste ut litt på veien til å finne seg selv.

Skrevet

Gutt 9 år. Allsidig musikksmak, Nøytrale klær H&M.

Jente 15 år. Liker metal. Spiller gitar/vokalist i band. Svart tøy til hverdag og fest. Piercing i øyebrynet og svart hår. Olabukse og nøytral genser på jobb.

Jente 17 år. Allsidig musikksmak. Treningstøy til hverdags, idrettslinje. Pen kort kjole og høye sko på jobb og på fest.

Skrevet

Jeg hadde en periode som svartmetaller, så dette er noe jeg kommer til å være svært tolerant på når jeg får barn selv.

Det skader jo ingen, og det føles veldig viktig og riktig akkurat i den delen av livet.

Skrevet

Vel, nå har jeg ingen barn selv, men jeg hører på egentlig ganske mange forskjellige typer musikk, men mest metal og hard rock. Stilen min kan av og til være litt påvirket av dette her, men jeg er blitt ganske flink til å variere, siden jeg fikk litt kommentarer av min mor om at jeg gikk i alt for svarte og mørke klær.

Stilen min preges fortsatt av veldig mye svart, og litt guttete stil, men jeg liker samtidig og ha en pyntete topp og smykke, selv til baggy jeans, converse og naglebelte. Jeg trives i disse klærne og i disse fargene, liker ikke bukser som sitter helt inntil eller rosa topper og lip gloss, det er ikke meg.

Men i forhold til hvilken musikk jeg hører på så tror jeg mange er sjokkert over hvordan jeg kler meg, siden flesteparten av mine venner klær seg i svart fra topp til tå, har piercinger osv..

Jeg vil ha piercing da.. men er alt for pinglete til det(endte heller opp med tattoveringer :fnise: )

Mine søsken er annerledes enn meg. Lillebror på 16 hører på sånn drittmusikk(i følge meg:-P), og han kler seg slik som sine venner, merkeklær blandet med "vanlige" fra H&M.

Lillebror på 15 kler seg i det mamma kjøper(hehe).

Lillesøster på 11 er skikkelig fjortis-jente. Hører på pop, og kler seg i rosa og er typisk 11 åring i stilen egentlig. De 4 andre er så små at de hører på barnemusikk og kler seg i det som vi tar på dem.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet

Når det gjelder musikk synes jeg det er utrolig teit hvis foreldre skal nekte barna å høre på det og det.

Når det gjelder klesstil så synes jeg barna skal få gå med det de vil, så lenge de ikke ser ut som horer.

Skrevet

Stepjokk på 10, hører på VG-lisa og går i de klærne jeg kjøper. Pappa`n har "forbudt" hodeskaller og hettegensere, så pjokk ser ut som en søndagsengel.

Men merker at det er en tween på gang her...

Baby 7 mnd, jente, hører på gamle MGP-slagere og spreller i "gutteklær" fordi jeg hater rosa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...