Gå til innhold

hva kalles denne type musikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Primus - The Devil Went Down To Georgia, mye fele spilling å sånn, men er jo litt sånn country/cowboy aktig på samme tid.. det er jo utrolig morsomt, noen som vet om flere band eller sanger i samme sjanger? tar gjerne imot noe lignende bare i litt mer irsk musikk:) noe gøyalt !! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

d er vel strengt talt charlie daniels band som har den sangen over der.. mn på youtube heter den det primus greiene..

Skrevet

Jeg vil tro folk rock er en grei definisjon på sjangeren? Men egentlig har jeg ikke peiling.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Fant en hel side om den på wikipedia, der står det at den går under kategorien country. Link

Syns alltid det er vanskelig å plassere musikk i kategorier, men den kan vel kanskje både gå inn i country og folk rock sjangeren!?

Skrevet
Fant en hel side om den på wikipedia, der står det at den går under kategorien country. Link

Syns alltid det er vanskelig å plassere musikk i kategorier, men den kan vel kanskje både gå inn i country og folk rock sjangeren!?

Ja, det er sikkert ikke galt å kalle det country, men jeg mener at siden de bruker elektriske instrumenter og trådstarter nevner denne låta spesielt i leting etter mer musikk tenker jeg folk rock. Country er kanskje "paraplyen" dog, samlebetegnelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...