Gjest felami Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Primus - The Devil Went Down To Georgia, mye fele spilling å sånn, men er jo litt sånn country/cowboy aktig på samme tid.. det er jo utrolig morsomt, noen som vet om flere band eller sanger i samme sjanger? tar gjerne imot noe lignende bare i litt mer irsk musikk:) noe gøyalt !!
Gjest felami Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 d er vel strengt talt charlie daniels band som har den sangen over der.. mn på youtube heter den det primus greiene..
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Jeg vil tro folk rock er en grei definisjon på sjangeren? Men egentlig har jeg ikke peiling.
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Fant en hel side om den på wikipedia, der står det at den går under kategorien country. Link Syns alltid det er vanskelig å plassere musikk i kategorier, men den kan vel kanskje både gå inn i country og folk rock sjangeren!?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Fant en hel side om den på wikipedia, der står det at den går under kategorien country. Link Syns alltid det er vanskelig å plassere musikk i kategorier, men den kan vel kanskje både gå inn i country og folk rock sjangeren!? Ja, det er sikkert ikke galt å kalle det country, men jeg mener at siden de bruker elektriske instrumenter og trådstarter nevner denne låta spesielt i leting etter mer musikk tenker jeg folk rock. Country er kanskje "paraplyen" dog, samlebetegnelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå