Gå til innhold

Leie av leilighet når man har hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skaffe meg en ny hund, og har i utgangspunktet tenkt å vente til jeg kjøper meg leilighet. Dette kan imidlertid ta et par år på grunn av jobbmessige årsaker.

Hva er deres erfaring med å få leid leilighet når man har hund? Jeg fikk det til sist gang, men det kan ha vært flaks. Det kommer nok litt an på by/land også, men la oss si f.eks. Oslo, siden jeg tror det kan bli mest problematisk. Mange ønsker ikke hund i leiligheten av diverse grunner, og det har jeg selvsagt forståelse for - så det er ikke dette jeg ønsker å diskutere.

Det kommer kanskje an på type hund også, vil jeg tro. Jeg vurderer å skaffe meg en litt mindre type denne gangen, siden det er så mye fordommer mot "store, svarte".

Hører gjerne både fra dere som har fått leid/ikke leid, og dere som leier ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss vil det vurderes i hvert enkelt tilfelle siden vi har to hunder selv. Med inngjerdet tomt hvor hundene kan løpe løse kan det fort bli litt vel mye hvis leieboeren også har hund og i alle fall hvis hundene ikke går overens. Katter tillater vi ikke i det hele tatt. Hanhunder vil heller ikke bli tillatt da det her er to tisper (eller, det blir to etter jul).

Men såvidt jeg har skjønt lønner det seg gjerne å annonsere selv og si at man har tenkt å anskaffe hund. Da slipper man å dra på bomtur etter bomtur på visning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...