Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 http://www.ta.no/nyheter/article3156056.ece Jeg kom over denne artikkelen på nettet, og ble hoderystende sjokkert over politikerenes håndtering av dette lokalsamfunnet og beboerene der. Ikke nok med at de overkjører totalt i diktatorisk styringform, men de går fan å anmelder de fortvilte menneskene pga at de aksjonenerer på fredelig måte og mener noe annet enn makta!!! Jeg er ikke fra Flåtten, og jeg kommer sikkert aldri til å komme der. Men drittsekker er det visst overallt ser det ut som!" Helt grei måte å markere motstand på mener jeg. Men en anmeldelse derimot, er et vitne på forakt for det som kalles demokratisk ytringsfrihet. Menneskene som anmelder slikt, har ingenting i lokale posisjoner å gjøre, allt for mange forståsegpåere albuer seg fram i lokalsamfunnen og setter standeren etter hvordan de personlig tenker, tullete og helt ut av proposjoner mener jeg!! Jævla hårsåre "predikanter" som ikke tåler å se noen stearynlys og en ytring som er en annen en deres selv. Sånne som dere, spessiellt om dere er politiker, har jeg forrakt for, og det så det griner etter!!!! Helt greit med reaksjoner når så mange barn blir kjøvet ut på sidelinjen med et arrogant vift av politikerene som driter fullstendig i lokalbefolkningens skrikende behov. Nå står barna der, med luen i hånden utenfor gjærdet. Skulle nesten tro det var et taktisk slag for å skvise barn og foreldre som velger et alternativ til barnehage. Det kan virke som signalet er, "gjør du det, så finn deres eget område å lek på, vi støtter hverken barn eller foreldre som trenger lekeplass på dagtid, reis til skogs om dere må, for vi driter fullstendig i dere. Vil dere at barna skal leke på en lekeplass, vel så er barnehagene her vet dere, snart er det plass til alle, så ingen unnskyldninger takk!!!!! Det er slutt både på vedlikehold, sikring og bygging av lekeplasser, spesiellt i byer og små byer hvor dette er viktige områder for foreldre som velger å være hjemme med barna sine, jævlig provoserende egentlig!! Det bevilges penger til allt mulig tull i dette landet, så hvorfor virker det som at slike plasser ikke fortjener noe?? Det ligger kanskje noe bak og trykker.. Obligatorisk barnehage for alle over 3 år??, vent å se!
Eve Luna Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 http://www.ta.no/nyheter/article3156056.ece Sånne som dere, spessiellt om dere er politiker, har jeg forrakt for, og det så det griner etter!!!! Helt greit med reaksjoner når så mange barn blir kjøvet ut på sidelinjen med et arrogant vift av politikerene som driter fullstendig i lokalbefolkningens skrikende behov. Nå står barna der, med luen i hånden utenfor gjærdet. Skulle nesten tro det var et taktisk slag for å skvise barn og foreldre som velger et alternativ til barnehage. Det kan virke som signalet er, "gjør du det, så finn deres eget område å lek på, vi støtter hverken barn eller foreldre som trenger lekeplass på dagtid, reis til skogs om dere må, for vi driter fullstendig i dere. Vil dere at barna skal leke på en lekeplass, vel så er barnehagene her vet dere, snart er det plass til alle, så ingen unnskyldninger takk!!!!! Obligatorisk barnehage for alle over 3 år??, vent å se! Unnskyld meg, men jeg klarte ikke å lese ut fra artikkelen at dette var protest fra foreldre som ville ha alternativ til barnehagen. Jeg mener måten denne protesten ble gjort på er makabert og feig. De som protesterte måtte ikke opp selv. De gjemmer seg. De tør ikke stå for det de selv protesterer for. Det var ikke lenge siden det var skrevet i media om en undersøkelse at beholkningen VIL HA flere barnehager, men ingen vil ha barnehagen i sitt nærområde. Forstå det, den som kan! Jeg vil tro at det er det dette handler om. De liker ikke at barnehagen er plassert AKKURAT DER. Men de sender barna sine til den barnehagen allikevel. Obligatorisk barnehage for alle over 3 år? Ja, kanskje blir det det. Men er det noe forskjell fra obligatorisk skole for alle fra 6 år? Det er ingen som klager på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå