Gjest Vitnet Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Jeg skal vitne i en ankesak. I tingretten (første rettsak) Følte jeg at jeg ikke fikk frem hverken fakta eller synet mitt ordentilg. Mest pga dårlig forberedelse, jeg har aldri vært vitne før, og ante ikke hva som egentlig skjedde i en rettsak, hvilke type spørsmå osv. Jeg fikk mange spørsmål der jeg indirekte (?) ble bedt om å reflektere over saken. Tiltalte ble frifunnet. Da jeg snakket med statsadvokaten var det ikke snakk om å anke. Men da hun leste dommen ombestemte hun seg. Det jeg lurer på er om jeg kan kommentere dommen når jeg vitner i lagmannsretten? Det som står illustrer nemlig såå tydelig at han burde blitt dømt. Jeg er selv "fornærmede" om det har betydning.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Det jeg lurer på er om jeg kan kommentere dommen når jeg vitner i lagmannsretten? Det som står illustrer nemlig såå tydelig at han burde blitt dømt. Jeg er selv "fornærmede" om det har betydning. Spør statsadvokaten da vel? Klart du synes han burde bli dømt, du er jo "fornærmede". Som vitne kan vel statsadvokaten gjennomgå med deg hva h*n vil spørre deg om, så vet du i hvertfall at du får fram det du vil ut ifra de spørsmålene. Spørsmålene fra forsvarer er det vanskelig å forberede seg på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå