Gå til innhold

Julestjerne og syvarmede staker

Fioletta

Anbefalte innlegg

Her i huset har vi bare en stjerne hengende oppe, den er jo symbolsk, så selv om jeg gjerne skulle hatt en til i annen etasje, synes jeg det blir feil å henge den opp. Hva gjør dere?

Og hva med den syvarmede staken i vinduet? Har dere flere av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to stjerner.. Har ikke tenkt over at det er noe symbolsk, jeg.. :sjenert:

Har en hengende i kjøkkenvindu, og en hengende i stua..

Syvarmede stake er disse i tre!? :klø:

Dem har jeg isåfall ingen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange.

I allefall fire stjerne, og to - tre staker.

Barna har faktisk hver sin stjerne i vinduet på rommet, og så henger det en i et høyt vindu i gangen.

Den "fine" stjerna henger på kjøkkenet over julekrybba, og den fineste staken står i stuevinduet.

Jeg synes det er så koselig å tenne "lys i kvar ei krå".

Også synes jeg det er så koselig at på den aller mørkeste tida av året så tenner har vi en slags "dugnad" for å få det litt lysere, og tenner ekstra lys i vinduer og på trær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi bare en stjerne hengende oppe, den er jo symbolsk, så selv om jeg gjerne skulle hatt en til i annen etasje, synes jeg det blir feil å henge den opp. Hva gjør dere?

Og hva med den syvarmede staken i vinduet? Har dere flere av den?

Har i grunn samme prinsipp som deg, men av en eller annen grunn henger jeg opp 2. Delvis fordi mannen og jeg hadde hver vår da vi flytta sammen, og de stjernene er viktige for ungene, og fordi jeg da har en i hver ende av huset.

7 armede lysestaker har jeg flere av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg, og har bare en stjerne. De 7-armede har jeg tre stk av. Synes ikke de er så fine, men det er jo fint med lys i vinduene på denne mørke tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen syvarmet lysestake, liker dem ikke i det hele tatt. Men vi har julestjerne. Og vi har baré én selv om vi har tre etasjer. Det er dessuten bare den ene enden av huset som vender mot en gate, og jeg synes det ville vært litt rart med flere stjerner på samme side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en stjerne, og så har jeg et hjerte. Jeg er litt i tvil om hva jeg skal henge opp, og hvor, men det finner jeg vel ut av på søndag, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor dere bare vil ha en stjerne.

Hva er symbolikken med det? At det bare er en julestjerne, så da skal man bare ha en stjerne i hvert hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernen skal jo symbolisere en ledestjerne. Og da går det ikke å ha flere.

Meeeeen, jeg synder... o syndige menneske jeg er... :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen av delene, men har tenkt å kjøpe en stjerne i år. For meg blir det litt feil å ha mer enn en stjerne.

Jeg synes ikke de syvarmede lysestakene er noe fine. Men det er tydelig at de er populære, en nabo har ikke mindre enn 7 slike...noe som betyr en i hvert vindu. Jaja, hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har til nå bare hatt en stjerne, og 3 7-armede.

Men i år vil jeg gjøre noe annet, så i morgen drar jeg avgårde for å kjøpe enda en stjerne - vil så gjerne ha lys i den andre enden av huset også, og der passer det ikke med 7-armet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en syvarmet, en veldig flott en, og en stjerne.

Foruten symbolverdien som flere nevner, så tror jeg også at grunnen til å bare ha én er at folk hadde mindre penger før. Og at elektriske julelys var forholdsvis mye dyrere enn nå. Man kunne altså ikke ta seg råd til mer enn én.

Nå viser vi vi fram overfloden vår også i vinduene, rett og slett fordi vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen 7-arma men èn til adventslysene. Julestjerne i vinduet på rommet til jenta vår på den ene siden av kåken, og julestjerne i kjøkkenvinduet på den andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...