Frøken eple Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 (endret) For en herlig morgen! Katten min tisset på dyna mi! Som lå oppå meg! AAAaaaarg. Den har gjort det én gang tidligere, men da trodde jeg at den ville jeg skulle skifte på kassa dens. Men nå var kassa helt ren... Jeg har en mistanke om at hun protesterer på et eller annet. Har vært mye alene hjemme denne uka, og i natt var ikke samboeren min hjemme - hun pleier å ligge inntil ham om natten (vi konkurrerer litt der altså...) Jeg tror hun trenger en venn :love: Edit: Og så spørsmålet: Hva kan det være? Og hva skal jeg gjøre for å få henne til å slutte med det?! Endret 30. november 2007 av Frøken eple
NovaFlare Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 (endret) Hvis hun fortsetter å tisse utenfor kassa ville jeg uansett ha testet henne for urinveisinfeksjon hos dyrlegen. Kan høres ut som protest, ja. Dere bør vel holde dere mer hjemme da, det er jo ikke noe særlig at hun er alene hjemme store deler av døgnet, heller. Uansett bør dere nok gi henne en venn, ja, da har hun noen å leke med når dere ikke er hjemme. Bare husk at hvis dere får en gutt til henne, må han kastreres ikke senere enn 5 mnd gammel, for å være sikker på at hun ikke blir drektig. Men dere har sikkert kastrert henne alt, så da går det jo bra Men han må kastreres før han får gå utendørs uansett, da Endret 30. november 2007 av NovaFlare
Gjest kaarina Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Bare husk at hvis dere får en gutt til henne, må han kastreres ikke senere enn 5 mnd gammel, for å være sikker på at hun ikke blir drektig. Men dere har sikkert kastrert henne alt, så da går det jo bra Men han må kastreres før han får gå utendørs uansett, da Blei ganske provosert over denne.. Hvem er du til å bestemme at hun må kastrere katten(e) sine??!
Gjest Gjest_Pusi_* Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Hvordan er dynen renset? Kattetiss lukter veldig sterkt, og om den kjenner et snev av tisselukt der, kan hun i renslighetens navn tenke at det er den andre doen..... Ps Du behøver ikke å kjenne lukten - det kan hende den er der alikevel. Kan ikke forestille meg at den tisser i protest, det høres helt utrolig ut!
Gummiloppa Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Blei ganske provosert over denne.. Hvem er du til å bestemme at hun må kastrere katten(e) sine??! Fordi det er altfor mange katter der ute?
NovaFlare Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Kan ikke forestille meg at den tisser i protest, det høres helt utrolig ut! Det er ganske vanlig at dyr gjør dette for å si ifra hvis de er misfornøyd med noe. Ei venninne av meg dro på ferie og fikk ei tante som kattene ikke kjente til å stikke innom hver dag. Doen var alltid ren, men da de kom hjem hadde de tisset overalt mens de var borte. Dette stoppet da de kom hjem Så dyrene vet å si ifra. Hehe.
NovaFlare Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 (endret) kaarina skrev: Blei ganske provosert over denne.. Hvem er du til å bestemme at hun må kastrere katten(e) sine??! Jeg bestemmer vel ingenting, men tar det som en selvfølge at folk kastrerer kattene sine hvis de ikke er rasekatter som skal brukes i avl. Ellers er man med på å bidra til det store løskattproblemet i Norge, og det regner jeg med at kattevenner ikke ønsker Endret 24. oktober 2016 av NovaFlare 1
Frøken eple Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. desember 2007 Hvordan er dynen renset? Kattetiss lukter veldig sterkt, og om den kjenner et snev av tisselukt der, kan hun i renslighetens navn tenke at det er den andre doen..... Ps Du behøver ikke å kjenne lukten - det kan hende den er der alikevel. Kan ikke forestille meg at den tisser i protest, det høres helt utrolig ut! Det er to ulike dyner det har skjedd på. Den første lå ikke i senga da det skjedde andre gangen. Har hørt om at de kan gjøre sånne ting i protest, men hva vet jeg? Uansett har jeg dårlig samvittighet for at hun er alene hjemme hele dagen. ps. Hun er sterilisert, noe vi måtte ettersom vi fikk henne fra dyrebeskyttelsen
Gjest puseelskeren Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 Hei Den ene katten min tisset en gang på kjøkkengulvet i protest. Hadde vært på ferie i 1,5 uke med folk til å mate henne og de 2 andre. Da vi kom hjem var hun veldig fornærmet, og så satt hun seg ned på gulvet og tisset. Hun har aldri gjort det hverken før eller etter denne episoden..... (er veldig renslig)
spezitas Skrevet 5. desember 2007 #10 Skrevet 5. desember 2007 Har katten hatt løpetid når hun har gjort dette? Enkelte hunnkatter kan finne på å markere under løpetid, og da er det ofte dyner, og nyvaskede klær det går ut over;) Det kan også være at hun protesterer på ett eller annet, og va denne grunn markerer på dyna di. Det kan også være at hun tisser i senga di fordi at kassen hennes ikke er ordentlig ren (regner med at hun har dokassen inne) Observer henne i noen dager for å se om do-vanene hennes er normale, og at det ikke ser ut til at hun har problemer med å tisse. Har hun det, er det nok på tide med et veterinærbesøk. Feliway i stikkontakten er jo alltid greit å prøve ut år man har en katt som markerer!
sebra Skrevet 5. desember 2007 #11 Skrevet 5. desember 2007 venninden min hadde en katt som ble så sint når han merka at vi skulle gå ut at han gikk og tissa i senga rett før vi gikk ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå