Gå til innhold

Er jeg altfor sjalu?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ylva_*
Skrevet

Jeg og kjæresten min har vært sammen i litt over ett år nå. Vi har det bra sammen, og passer godt sammen på mange måter. Men det er en stor ting som plager meg ganske mye.

For å gjøre en lang historie kort: Da jeg ble kjent med kjæresten min, var det gjennom en god vennine av meg. Denne venninen min var også litt vennine med ekskjæresten til han som jeg er sammen med nå. Det er 5 år siden de var sammen nå. På grunn av felles kjente møttes jeg og kjæresten min og eksen hans ved et par anledninger på fest. Jeg visste hvem hun var fra før, og likte henne godt når jeg snakket med henne. Imidlertid skjedde det noe mellom de to helt i begynnelsen av forholdet vårt(ca. 3 mnd.) i en ferie da jeg var hjemme. (jeg og kjæresten er fra forskjellige steder i landet..). Det som skjedde var at kjæresten min og eksdama flørtet masse på en fest, hun satt i fanget hans osv. Dette sa kjæresten min til meg. Jeg godtok det, og syntes ikke at det var så `big deal`, i tillegg til at jeg satte pris på tilliten han viste til meg ved å fortelle meg det. Jeg tenkte altså ikke særlig mer på dette. Han forsikret meg om at han ikke er interressert i henne i det hele tatt, og han sier også at han ikke er interressert i å ha kontakt med henne.

I de siste månedene har de imidlertid plutselig begynt å ha endel kontakt igjen. Det er som oftest hun som tar kontakt med han, på msn mest. Hun har også ringt han og tatt han med på fest..noe jeg fikk vite først en stund etterpå. Jeg har tatt opp dette med han, og sagt at jeg faktisk føler meg såret over dette på grunn av alt tullet som har vært tidligere. Jeg har aldri pleid å bli sjalu, men nå føler jeg at det stikker litt i meg bare jeg tenker på dette mellom dem. Jeg føler meg såret over at han ikke respekterer mine følelser når jeg sier at jeg blir såret over at han tar kontakt med henne.

Er det uakseptabelt av meg??

Jeg har ikke krevd noenting, men jeg har sagt at jeg syns det er ekkelt at han plutselig skal ha denne kontakten, nå etter ett år?! Går og føler på om han er lei av meg, vil ha henne tilbake eller hva.. Egentlig tror jeg at han blir veldig smigret av kontakten hun plutselig gir han..det var hun som slo opp med han, og han har sagt at han ikke kom over henne på nesten ett år. Jeg begynner nå nesten å tro at han aldri HELT har kommet over henne, at han har en liten åpning og håp om at det kanskje blir de to igjen til slutt. Dette tror jeg spesielt etter at jeg har hørt at han har hatt problemer med henne når hun hadde en annen kjæreste. Han sier at han ikke likte henne i den tiden, pga at hun forandret seg, og ble overlegen mot han. Hun var heller ikke noe interressert i å ha kontakt med han på denne tiden. Det er rett og slett mye som har begynt å skurre synes jeg. I en krangel kom disse tingene opp, og jeg sa hvordan tankene mine var. Da spurte han om jeg var sykelig sjalu...? :sukk: Han sa det i sinne da, ,men det gikk likevel masse inn på meg. Føler at han behandler meg veldig urettferdig! Jeg har jo aldri vært sjalu før alt dette. Jeg vil jo ikke være noen kontrollerende bitch heller, men føler at han tar så lite hensyn.

Etter det som skjedde mellom dem, hadde han forresten sagt til henne at de ikke burde ha så mye kontakt. Dette var noe jeg satte pris på, da jeg følte at han tok meg og forholdet vårt seriøst. men nå nylig har han sagt at det han sa til henne var at JEG ikke likte at de hadde kontakt..! Synes det er så ille at han ikke kan si det og mene det selv, men tror som sagt han ikke vil bryte noen bånd til henne, i tilfelle hun plutselig vil ha henne tilbake en gang..tror han har plassert henne på en pidestall, og der liker hun seg godt!!

Jeg har hatt det ganske så forferdelig i det siste, føler hele tiden at jeg i mitt stille sinn sammenligner meg med henne, og tenker på de to. Dette gjorde jeg aldri før, ikke engang etter det som skjedde da jeg var hjemme på ferie, på grunn av at han var så ærlig om det. Men nå føler jeg at jeg ikke vet hvor jeg har han i det hele tatt, føler at forholdet vårt rakner mer og mer i sømmene.. :gråte: Jeg har også sett at han har vært inne på profilen hennes på facebook en del ganger og sett på bilder av henne, og han baksnakker en fyr som tydeligvis er interressert i henne..til meg.. Synes det er så masse akkurat nå..orker snart ikke mer!! vet ikke hva jeg skal gjøre til godt, for når sant skal sies er jeg jo kjempeglad i kjæresten min. Men tror ikke jeg orker mere snart.. :sukk:

huff, dette ble litt langt..men har mange tanker som må ut.

Setter stor pris på svar hvis det er noen som har noen kloke råd til meg!:) hva i all verden skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gangene jeg har følt det som du gjør nå, er det fordi jeg har vært utrygg i forhold til hvor jeg har ham hen.

Jeg råder deg til å snakke med ham - ta det opp på en sindig og rolig måte på et tidspunkt hvor dere ikke allerede krangler, og si rett ut hva du føler og hvorfor du føler det slik, at du er glad i ham og ikke vil miste ham. Og ikke glem at det er grunner til at han er sammen med nettopp deg, sannsynligvis fordi han vil være det :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vil bare si at jeg kjenner meg godt igjen i din situasjon. Det er ikke unormalt å bli sjalu når kjæresten din oppfører seg på denne måten. Det som gjorde at jeg klarte med igjennom det, var å ta en lang og alvorlig prat med kjæresten min. Han mener selv nå at han ikke har gjort noe veldig galt ved å ha den type kontakt med eksen sin,men han har sluttet med det nå, når han ser hvor mye det sårer meg. Jeg vil råde deg til å sette deg ned å tenke over hvordan du kan forklare han hva du mener og føler på en konstruktiv måte. På denne måten ser han hva dette gjør med deg, og at du tenker mye på dette. lykke til

Skrevet

Takk for svar! :) Problemet er bare at jeg har forsøkt å ta det opp flere ganger, men da har det bare blitt diskusjon ut av det, hvor han har kalt meg overfølsom og sjalu, eller så har han bare trekt seg unna og sagt at han ikke gidder å prate om det. Han har som sagt en gang kuttet kontakten med henne, men dette varte kun noen uker eller måneder, og nå har han altså tatt den opp igjen.. :tristbla: hva kan jeg si da, for å få han til å skjønne alvoret? Jeg føler han vektlegger hennes følelser mer enn mine, da jeg tror at han tok opp igjen kontakten med henne forrdi han fikk dårlig samvittighet overfor henne.. er det normalt at man setter eksens følelser framfor kjærestens? og at man synes det er viktigere å opprettholde et godt forhold til eksen fremfor å ta vare på det forholdet en er i??

Jeg vet egentlig svaret på disse spørsmålene, men hadde vært godt med noen objektive meninger også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...