Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Jeg handlet noe som ble så vidt over 200 kroner, og ble belastet med 145 kroner i toll/moms da jeg skulle hente pakken. Jeg har hørt noe om at Strawberrynet refunderer dette. Er det noen som vet om det stemmer?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 (endret) Ja, send mail med kvittering av betalt toll og kopi av ordrebekreftelse fra SN. Sendte nettopp inn dette, og fikk mail i retur med beklagelse om at jeg hadde blitt belastet med toll, og at jeg får pengene reurnert i løpet av to ukers tid Mailadresse fjernet i hht reglene. Tabby, mod Endret 30. november 2007 av Tabby
Brukernavn Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Jeg har også gjort dette flere ganger. Fungerer som en drøm (Jeg har forresten sett noe om at det er gjort om der inne, så les betingelsene for sikkerhets skyld)
cand.intet Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Jeg gjorde dette senest i går, og bare en time senere fikk jeg mail om at de vil refundere beløpet. Scan inn kvitteringen fra Posten og legg med som vedlegg, og vis til bestillingsnummer når du sender mailen.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Jeg måtte betale for fortolling selv om varen kostet under 200 kr. Opprinnelig kostet avren 203 kr, men med rabatten ble det 188 kr. Det var dette beløpet jeg betalte. Synes Strawberrynet burde betale for dette, da de ellers er flinke til å skrive korrekt sum på pakken, men denne gange skrev summen uten fratrekk for rabatt.
Gjest Gjest_kvinne_* Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Jeg måtte betale for fortolling selv om varen kostet under 200 kr. Opprinnelig kostet avren 203 kr, men med rabatten ble det 188 kr. Det var dette beløpet jeg betalte. Synes Strawberrynet burde betale for dette, da de ellers er flinke til å skrive korrekt sum på pakken, men denne gange skrev summen uten fratrekk for rabatt. Her er det gjort en feil, og du kan klage på det til posten. Siden du faktisk har betalt under kr 200, men pakken var feilmerket, skal du ikke betale toll eller fortollingsgebyr. Du trenger bare sende kontoutskrift/kvittering som bevis til privatfortolling(krøllgutt)posten.no så skal du få igjen pengene dine. Da trenger du ikke blande inn strawberrynet. Funka bra for meg. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2007 #7 Skrevet 1. desember 2007 Her er det gjort en feil, og du kan klage på det til posten. Siden du faktisk har betalt under kr 200, men pakken var feilmerket, skal du ikke betale toll eller fortollingsgebyr. Du trenger bare sende kontoutskrift/kvittering som bevis til privatfortolling(krøllgutt)posten.no så skal du få igjen pengene dine. Da trenger du ikke blande inn strawberrynet. Funka bra for meg. Lykke til! Ok, da skal jeg henvende meg til til tollvesenet. Takk for tips!
Gjest Foreigner Girl Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Hi, girls! I am a foreigner, living in Norway since 3 months, so excuse me that I will ask you a question in English. I am very confused about an order I made in StrawberryNet. My order costs over 500 NOK and I could not find any information about customs taxes that I can expect from Posten Norge. Can you help me, please, with some information. Tusen takk in advance to all of you!
California Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Hi, girls! I am a foreigner, living in Norway since 3 months, so excuse me that I will ask you a question in English. I am very confused about an order I made in StrawberryNet. My order costs over 500 NOK and I could not find any information about customs taxes that I can expect from Posten Norge. Can you help me, please, with some information. Tusen takk in advance to all of you! Hi! When you order goods worth more than 200kr, you need to pay 25% taxes (merverdiavgift - mva) on the value of the package. Usually your package will be handled by Posten Norge, and they'll also charge you an extra fee for handling/the paperwork related to paying the taxes, this fee is 85kr (possibly 95kr, I can't remember at the moment). Posten will send you a letter saying your package has arrived which also states how much you need to pay in taxes. Bring the letter to your local post office, pay the taxes and they'll give you the package right away. However, Strawberrynet are kind enough to refund the money you had to pay in taxes, scan the receipt and other necessary paperwork and e-mail it to them, and you should get a refund. Next time though, try to order below 200kr or order items separate and you won't have to deal with the hassle of taxes and the extra time it takes for your package to arrive. Remember that if you order clothes, you also have to pay duty (toll).
Gjest Foreign Girl Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Dear, California! Tusen, tusen takk for your quick and explicit reply. From now on I will know the rules. I wish you all the best!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå