Lilywhite Skrevet 29. november 2007 #1 Del Skrevet 29. november 2007 Svigers har "alt", og sier vi ikke skal bruke penger på gave til dem (sier alltid det)... men de kjøper jo alltid (dyre) gaver til oss, så vi må jo kjøpe NOE... tenkte 5-600 kr tilsammen. Vi kjøpte kinobilletter til dem som fellesgave i fjor, og DVD til svigerfar og en god dusjsåpe til svigermor. Så vil gjerne finne på noe nytt i år, men aner egentlig ikke hva... svigermor elsker å lese bøker, men er med i flere bokklubber, og jeg er redd at hvis jeg kjøper en av nyhetene nå til henne så har hun den allerede, hun er sånn som ofte bestiller bøkene før de blir utgitt... Vin og sjokolade er liksom så uorginalt, selv om det går an å pakke det fint i en kurv. Har tenkt litt på å lage en kurv med diverse godsaker, men i julen blir det jo så mye sånt uansett, kjenner jeg de rett har de handlet inn alt som trengs av pålegg og godterier til hele julen når vi kommer til julaften... Vanskelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 29. november 2007 #2 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Hadde tenkt å forslå vin eller sjokolade!! Mine svigerforeldre får en tivoliradio av oss som de skal ha på hytta. De er veldig glad i troll, så skal få malt et troll på den Endret 29. november 2007 av marihan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 29. november 2007 #3 Del Skrevet 29. november 2007 Dersom de sier at de ikke ønsker seg noe, så kan kanskje dette være et godt alternativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 30. november 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 30. november 2007 Dersom de sier at de ikke ønsker seg noe, så kan kanskje dette være et godt alternativ Ja, godt forslag Chiquita, har tenkt på det selv også, men føler at hvis vi gir det må vi fortsatt gi en liten ting i tillegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. november 2007 #5 Del Skrevet 30. november 2007 Voksne mennesker som har alt er det greit å gi forbruksvarer til. Selv om du ikke vil gi vin og sjokolade, så går det fint an å gjøre gaven mer original. Styr unna de helt vanligste sortene eller bytt det ut med noe annet spiselig og drikkelig. Det er en hel tråd med tips om gavekurver et sted ute i forumet og slike kurver gleder de fleste. Finn et tema som passer og fyll opp en kurv eller kasse med mat, drikke, bøker og tilbehør som passer sammen. Eksempler: Om de liker å reise eller snart skal ut og reise kan du gi ordbøker, reisehåndbøker e.l. sammen med en flaske vin eller spesielle matvarer fra landet de skal besøke eller har besøkt. Noe småtteri som passer til reisende kan brukes til å fylle opp. Er de glade i god vin, så kan det passe med en vinbok, en flaske vin, vinåpner og annet tilbehør (finnes ofte i gavepakninger) osv. Om dette ikke passer, så kan opplevelser være tingen. Aromaterapi til svigermor og billetter til en fotallkamp til svigerfar (det er selvfølgelig en fordel om han slipper å gå alene). Eller hva med å sende dem på kabaret/show/konsert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cand.intet Skrevet 30. november 2007 #6 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg har kjøpt digital fotoramme til mine svigerforeldre i år. Svigermor elsker å knipse bilder og svigerfar er glad i elektriske dingser, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det blir bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 30. november 2007 #7 Del Skrevet 30. november 2007 Iår kjøper jeg et par gode kjøkkenkniver til svigers. Det er ihvertfall noe jeg vet de trenger, de knivene de har er nemlig forferdelig dårlige og svigers kjøper jo aldri nye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 30. november 2007 #8 Del Skrevet 30. november 2007 Det er ofte slik med folk i "svigermor-alderen", at de sier at de har alt...Men kanskje du skal ta en smugtitt i skapene? Det kan hende de har 15 kasseroller, men at de er oppskrapa, og fra 1974=) Vet iallefall at det er sånn med mine foreldre og svigerforeldre. De vil ikke kjøpe nytt, "for det er fullt brukende" det de har. Andre tips: -ny postkasse (mal gjerne en sjøl) -et bilde av dem som du har forstørret -et bilde av dere som du har forstørret -en kveld med dere på en forestilling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2007 #9 Del Skrevet 1. desember 2007 Hva med bilder? bilde av barna hvis dere har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #10 Del Skrevet 2. desember 2007 Det er ofte slik med folk i "svigermor-alderen", at de sier at de har alt...Men kanskje du skal ta en smugtitt i skapene? Det kan hende de har 15 kasseroller, men at de er oppskrapa, og fra 1974=) Vet iallefall at det er sånn med mine foreldre og svigerforeldre. De vil ikke kjøpe nytt, "for det er fullt brukende" det de har. Andre tips: -ny postkasse (mal gjerne en sjøl) -et bilde av dem som du har forstørret -et bilde av dere som du har forstørret -en kveld med dere på en forestilling Det med panner og gryter er faktisk et godt poeng, hehe... De har jo alt de trenger, men en del av det begynner å bli godt slitt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 2. desember 2007 Voksne mennesker som har alt er det greit å gi forbruksvarer til. Selv om du ikke vil gi vin og sjokolade, så går det fint an å gjøre gaven mer original. Styr unna de helt vanligste sortene eller bytt det ut med noe annet spiselig og drikkelig. Det er en hel tråd med tips om gavekurver et sted ute i forumet og slike kurver gleder de fleste. Finn et tema som passer og fyll opp en kurv eller kasse med mat, drikke, bøker og tilbehør som passer sammen. Eksempler: Om de liker å reise eller snart skal ut og reise kan du gi ordbøker, reisehåndbøker e.l. sammen med en flaske vin eller spesielle matvarer fra landet de skal besøke eller har besøkt. Noe småtteri som passer til reisende kan brukes til å fylle opp. Er de glade i god vin, så kan det passe med en vinbok, en flaske vin, vinåpner og annet tilbehør (finnes ofte i gavepakninger) osv. Om dette ikke passer, så kan opplevelser være tingen. Aromaterapi til svigermor og billetter til en fotallkamp til svigerfar (det er selvfølgelig en fordel om han slipper å gå alene). Eller hva med å sende dem på kabaret/show/konsert? Takk for tips. De skal til Italia til sommeren, så kan kanskje kjøpe italiensk vin og reiseguide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #12 Del Skrevet 2. desember 2007 Hva med bilder? bilde av barna hvis dere har? Forsåvidt god idé, men vi har ikke barn ennå, og føler det blir litt selvdiggersk å gi dem et bilde av oss på lerret... hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #13 Del Skrevet 2. desember 2007 Takk for forslag alle sammen, nå har jeg et par nye ideer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå