Gå til innhold

Reise på ferie sammen med venn av motsatt kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og bestekompisen min er begge single. Vi har dratt på noen turer sammen, og har allerede bestilt en ny. Alt fra helgeturer i Norge for å besøke felles kjente til ukesferier lengre unna som rene turister. Vi har også vært på et par turer sammen mens en eller begge har hatt kjæreste, men da av det kortere slaget. Det har aldri vært noe mer enn vennskap mellom oss, og vil heller aldri bli det.

Vi trives selv veldig godt med denne ordningen, men har etterhvert forstått at en del folk rundt oss reagerer på dette. Noen mener at venner av forskjellig kjønn ikke skal reise sammen på den måten. Andre tror ikke noe på at vi er bare venner; dersom vi først reiser på turer bare vi to, så er de helt sikre på at det må være noe mer.

Nå er det selvfølgelig ingen som har noe de skulle sagt om dette, kanskje med unntak av eventuelle kjærester. Men det jeg stusser på er om det virkelig er vi to som er så rare? Er det virkelig så utenkelig/merkelig/feil/uvanlig at to gode venner av forskjellig kjønn drar på ferier sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg syns ikke det er rart i det hele tatt. Jeg kjenner noen som har gjort sånn selv og jeg ser ikke noe galt i det.

Men jeg tror ikke jeg hadde forstått det forholdet visst jeg hadde da blitt sammen med en som har det sånn. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å vise forståelse nok til å la da de to dra på tur alene!

Skrevet

Enig med Amalie! Sålenge dere begge er single, så ser jeg ikke noe problem med det :) Men hadde vel neppe sendt min avgårde med en venninne..

Skrevet

Skal innrømme at jeg hadde tenkt "puletur". Bare fordi når sånt har skjedd med meg eller noen venner av meg har det vert "mer" inn i bildet. Ingenting negativt i det altså, og dere må jo bare drite i hva folk tenker og reise. :)

Skrevet

Kjenner nok av folk som hadde reagert på dette. Antakeligvis de aller fleste.

Selv hadde jeg nok tenkt som Filur, eller at han egentlig vil ha noe mer til å skje, men ikke helt får det til. Det har sikkert noe med at jeg aldri har sett eller hørt om noe slikt med mindre situasjonen er som jeg nettopp beskrev. Han betaler vel ikke? ;)

Skrevet

Jeg har flere venner som har dratt på turer sånn, og det er da helt greit. Noen av de er venner "med privilegier", men det er ikke noe problem når begge er single.

Jeg ville nok ikke likt det om mannen min hele tiden ville på ferie med en singel venninne, men om jeg kjente henne hadde det vært greit innimellom.

Vær glad for at du har så gode venner, og ikke bry deg om hva andre sier.

Skrevet
Sålenge dere begge er single, så ser jeg ikke noe problem med det :) Men hadde vel neppe sendt min avgårde med en venninne..

Enig!

Men det du burde tenke litt på er hva som skjer den dagen en av dere får kjæreste. Da er det viktig å ha gode venner av samme kjønn også. Det er lettere for en evt partner å akseptere at han drar på turer med en gutt enn med deg og motsatt. Så ikke velg bort venninner til fordel for han.

Skrevet

Jeg har reist på flere turer med en god kompis uten at det har vært noe som helst fysisk/seksuelt eller romantisk mellom oss. Vi er bare gode reisekamerater, rett og slett!

Skrevet

Jeg mener at det er enkelte ting en bør legge bak seg når man går inn i et forhold - for eksempel å reise på ferie alene med en av det annet kjønn. Det er så unødvendig å gjøre slikt når kjæresten, som bør være første prioritet, kanskje reagerer negativt på det.

Det må da gå an å møte denne vennen av det annet kjønn regelmessig uten å reise bort alene med ham/henne.

Skrevet

Ja, jeg glemte å si at det er sånt som jeg har gjort når både jeg og kompisen har vært single. Ingen tro på at det vil gjenta seg mens vi er i forhold - hvilket begge nå plutselig er.

Gjest fragment
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det er noe problem. Det burde i alle fall ikke være det. Jeg har mange gode guttevenner som jeg er mye sammen med selv om de har kjærester. Har ikke vært alene på ferie med noen av dem foreløpig, men det kan godt hende at det kan bli aktuelt senere.

Det er imidlertid en liten forskjell på om man "alltid" har vært venner, eller om en person finner seg en god venn av det motsatte kjønn etter at han/hun har fått seg en kjæreste. Det siste ville nok de fleste reagert på.

Endret av fragment
Gjest =tentacle=
Skrevet

Helt greit som single, ville gjerne gjort det selv. Det kan fort skjære seg når det kommer nye partnere inn mellom turen er bestilt og selve reisen.

Gjest puselabb
Skrevet

Jeg synes det høres flott ut jeg! Du burde absolutt ikke bry deg om hva folk måtte tenke, det viktigste er jo at dere har det gøy sammen på tur. De eneste dere må forholde dere til når det gjelder meninger om det, er eventuelle kjærester. Mener nå jeg.

Skrevet

Jeg hadde det også sånn med en kompis. Ingen trodde at vi var bare venner, og at vi tilbragte alt for mye tid sammen til at det ikke kunne være noe mer. Vi fikk ofte reaksjoner ala "skal dere ikke bare bli sammen snart da?".

Nå har jeg mann og han kjæreste. Vi har enda et veldig nært vennskap, og gjør ofte ting alene. Men akkurat det å dra på ferie vet jeg ikke om vi hadde gjort alene, jeg ønsker jo å ha med mannen min på ferie, og de er like gode venner som det jeg og han er så da drar vi heller alle sammen. Jeg håper at vi får bli like godt kjennt med hans nye kjæreste, slik at vi kan frtsette å ha et like nært vennskaop og at hun også kan bli en naturlig del av den lille vennegjengen vår.

Men som mange sier er dette ikke like lett når man får seg kjæreste. Det har vært litt problemer, men vi har alle vært tolmodige og insett at vi har behøvd tid til å lære hverandre og kejnne og å lære å stole på hverandre. Hadde det v'rt praktiske årsaker til at jeg skulle på ferie med bare han for en kortere periode hadde nok ikke mannen min reagert stort på det, for han soler såpass på oss begge to, og ser jo at det ikke er noen form for tenning mellom oss. Men så lenge vi begge har partnere er deet litt unaturlig å dra alene, hvorfor ikke bare ta dem med?

Skrevet

Helt ok.

Jeg har gjort det selv, og har også andre venner som har gjort det. Jeg var senest i september på tur til Paris sammen med bestekompisen min. Vi delte rom og hadde så og si dobbelseng. Mannen min er helt komfortabel med det. Nå\ er kompisen min homofil da, og mannen min vet akkurat hvor han har både meg og han. Hadde han syntes det var ubehagelig hadde jeg nok ikke reist.

Så lenge en eventuell partner er komfortabel med det ser jeg ikke noen grunn til at man ikke skal reise på tur sammen som venner.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Synes det er merkelig at mange her inne slår fast at dette hadde de bare gjort hvis de var single eller ikke tillatt en partner å gjøre sånn. Dette må da komme helt an på situasjonen man er i!?

Hvis jeg har en kamerat som jeg har kjent lenge, det har aldri vært noe mer enn vennskap mellom oss og vi trives med å dra på tur. Da skjønner ikke jeg at noen kan reagere voldsomt på det, og det er virkelig et eksempel på et forhold som jeg strengt tatt ikke ville vært i. Selvfølgelig skal man ta hensyn til en partner også, men hvis denne partneren stoler så lite på meg. Ja da får det heller være.

Ellers kjempefint at folk har venner av forskjellige kjønn. Kanskje det kan være med på å øke "forståelsen" mellom kjønnene, som etter mange diskusjoner her inne å dømme, til tider kan være mangelfull.

Skrevet

Har en helt lik situasjon som din, og vi har fått mange mistenksomme blikk opp igjenom tiden. For å "løse slarveproblemet" har vi forklart at vi er søsken. Dog med forskjellig mor og ikke samme far, men det er det ingen som tenker over :fnise:

Vi har vært på ferie sammen både som single og når en av oss, eller begge har vært i forhold. Dette har vært helt greit, siden våre respektive ikke har delt den interessen for diverse ekstremsport som "min bror" og jeg har.

Ser ikke noe problemer i at du har et godt vennskap, fortsett å pleie det, og når eventuelle partnere komme inn i bildet så forklar situasjonen. De blir jo sikkert kjent og merker at det ikke er noe mer enn vennskap mellom dere.

Lykke til :jepp:

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

jeg finner slik skammelig å syndig. At 2 av forskjellige kjønn reiser på ferie sammen. Nei slikt burde ikke være lov

Skrevet

Folk tror at alle andre har de samme svakhetene som dem selv i diverse situasjoner. De tenker vel det at selv hadde de vært på fylla og uten kontroll i syden med en av motsatt kjønn, så da er vel ikke dere noe bedre. :roll:

Det er bare dere som vet hvordan situasjonen er, og har dere ingenting imellom dere så ser jeg ikke problemet med at dere drar på ferie og koser dere med uskydig moro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...