Gå til innhold

Ang. øyekrem

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal ut å reise nå og har planer om å raide tax-freen ++. Jeg hadde tenkt å kjøpe meg en øyekrem for jeg synes jeg har fått mer "slitne" øyne og mørke ringer under enn jeg hadde før. Særlig synlig om vinteren da. Jeg har lest gjennom de flest trådene her om øyekrem og titta i tax-free katalogen, men det er jo så mye å velge i. Så da spør jeg: hva slags type (og gjerne merke) øyekrem passer for meg?

* 33 år

* sensitiv hud, lett tørr, tåler ikke altmulig i ansiktet ellers

* ønske: vil ha vekk mørke ringer under øynene

* liker ikke produkter som er veldig parfymerte

Har prøvd biotherm sine andre produkter (sensitive og hydra-detox ansiktskremer) men de tålte jeg ikke. Tålte heller ikke foundation fra Clinique. Bruker Decleor og Clarins produkter ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visst du er veldig allergisk eller sensetiv

Så kan plantebaserte merker irritere huden

(feks Decleor) :oops:

Noe som er veldig bra mot hovne slitne øyner er

Babor effective balm

og ampuller de har(skal brukes i 3 uker) :wink:

Det er lite reaksjoner på Babor,

fåes kun kjøpt i hudpleiesalonger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Estee Lauders Advanced Night Repair for Eyes (eller noe slikt, i brun krukke med gullfarget lokk) er veldig bra så lenge du ikke er ultratørr. Den inneholder silikon, og glatter ut, men er ikke fet. Ellers har jeg blitt anbefalt øyekremen fra Kanebo Sensai, men den koster ca 600,- i vanlige parfymerier. Ellers vet jeg at Shiseidos Benefiance er veldig bra. Selv er jeg 31, har tørr, sensitiv hud, bruker linser, og har ingen rynker (hittil:roll: )

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kjøper dyre hudpleieprodukter er det alltid lurt å teste dem først. De fleste parfymerier har små tomme bokser til å fylle en liten prøve på. Man skal ikke behøve å kjøpe en dyr krem for så å finne ut at man ikke tåler den. Men du har vel kanskje ikke tid til å teste ut så mange typer før du skal dra? Jeg pleier å gjøre det slik, særlig med foundation da jeg synes det er vanskelig å finne rett farge. All about eyes fra Clinique er en lett gelèkrem som skal forebygge alderstegn og bekjempe mørke ringer. Kan jo hende du tåler øyekremen selv om du ikke tålte foundationen deres? Men hvis du allerede bruker et fast merke i andre ting er det kanskje safest å holde seg til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøken_Dings

Jeg bruker Lancomes Hydra Zen for øyne. (Bruker også dagkremen fra samme serie) Jeg er veldig fornøyd, etter å ha prøvd kremer fra Clinique og Clarins som ikke passet min hud i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for mange gode forslag. Etter å ha snoka litt rundt i parfymerier og spurt meg litt for endte jeg opp med Lancomes Hydra Zen. Har bare brukt den noen dager, men det kjennes helt greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...