Gjest Gjest_Gretemor_* Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Skal neste helg i et 'ta-med-noe-hver'-koldtbord. Laks, viltkjøtt og spekemat er allerede 'tatt', så jeg tenkte å ta med kylling, og kanskje waldorfsalat til (?). Tenkte i utg.punktet grillet kylling da bare, men så er det ingen matbutikker nær meg som har ferskvaredisk... Hva vil dere anbefale at jeg tar med av kylling da, og hvordan bør den evt. tilberedes (har ikke kjempegod tid like før jeg skal i vei altså...mye på programmet den dagen...) Blir veldig glad for tips for dere matkloke damer!
ToveM Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Skal neste helg i et 'ta-med-noe-hver'-koldtbord. Laks, viltkjøtt og spekemat er allerede 'tatt', så jeg tenkte å ta med kylling, og kanskje waldorfsalat til (?). Tenkte i utg.punktet grillet kylling da bare, men så er det ingen matbutikker nær meg som har ferskvaredisk... Hva vil dere anbefale at jeg tar med av kylling da, og hvordan bør den evt. tilberedes (har ikke kjempegod tid like før jeg skal i vei altså...mye på programmet den dagen...) Blir veldig glad for tips for dere matkloke damer! Hva med kyllinglår, det får du ferdig stekte i poser, gjerne både lår og kyllingvinger. Enda bedre blir de om du steker de litt på en stekepanne på forhånd, da får de litt sprøtt skinn.
Gjest Gjest_Gretemor_* Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Takk for tips! Har ikke engang kommet på sånne poser i frysedisk... Kan jeg frese dem på stekepanne sånn et par timer på forhånd eller? For det får jeg kaaaaanskje tid til.. Men hvis ikke det går, kan jeg bare tine dem på forhånd og så slenge dem i en skål, lissom?
ToveM Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 (endret) Takk for tips! Har ikke engang kommet på sånne poser i frysedisk... Kan jeg frese dem på stekepanne sånn et par timer på forhånd eller? For det får jeg kaaaaanskje tid til.. Men hvis ikke det går, kan jeg bare tine dem på forhånd og så slenge dem i en skål, lissom? De jeg tenker på er ikke i frysedisk, men ferske, men ikke i ferskvaredisk altså, de har de i alle fall i nærbutikken her. Det er Prior sine. Men det finnes jo rå i frysedisken som de kan steke, og det kan godt gjøres dagen på forhånd. Men de må stekes i stekeovn nesten en time. Men de prior sine er veldig gode, sikker på du finner de i butikken din. Endret 29. november 2007 av ToveM
Gjest Gjest_Gretemor_* Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Ååååja - kan ikke huske å ha sett dem, men så har jeg jo ikke sett etter dem heller... Skal kikke i morra jeg da - og da KAN jeg altså bruke dem akkurat som de er? Og så evt. kan jeg kjøpe frosset kylling som jeg griller dagen før og også bare har som den er? (Redd for å dumme seg ut på stilig koldtbord... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå