Gå til innhold

Utfordrende kledd

Fremhevede innlegg

Skrevet

På min arbeidsplass bruker vi våre private klær men det er kleskondeks for hvordan vi skal ikle oss. Det er ikke tillat å kle seg utfordrende eller med urene og fillete klær :nei: . Men det er spesielt en av våre ansatte som stadig bryter regelen. Vel hun er i begynnelsen av 30-årene, singel og alltid på flørter`n.

En dag kom hun iført en trang og ettersittende golfjakke med kun BH under, hvor det spriket såpass at alle kunne se mønsteret på Bh`n og resten av nakne huden hennes. Såvel har vedkommende kommet mange ganger med meget dypt utringete og/eller gjennomsiktete gensere. Toppen av alt er jo selvfølgelig dagen da hun hadde på seg et lårkort kjørt hvor hele herligheten var synbart da hun bøyde seg :skratte: ...........dog har det hittil vært en engangstilfelle, da hun fant vel ut at formen og lengden var lite praktisk da det er innkludert stell av pasienter i jobben. Flere av ansatte og pasienter har bemerket og sagt i fra :rope: til vedkommende om klesstilen, uten resultat. Såvel har min mannlige leder sett hennes påkledning uten å si noe.

Det må sies at det også jobber noen unge mannlige kollegaer på hennes alder, og det er jo ingen tvil at det er for dem hun kler seg for :sengekos: .

Det finnes jo alltid noen som liker å vise seg frem ved å kle seg sexy, og det er jo greit det viss man ikke jobber med direkte pasientkontakt og representerer helsevesenet i kraft av sin jobb eller ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmål 1: Hva er en golfjakke? :klø:

Spørsmål 2: Er du virkelig 70 år?

Skrevet

1, Golfjakke=strikkejakke

2, Nei, er i 30-årene

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hun er sikkert født i 1970. :fnise:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jo, jeg er enig med deg i at man kler seg anstendig om man skal jobbe med pasientkontakt.

Gjest Gjest Julie
Skrevet
Det finnes jo alltid noen som liker å vise seg frem ved å kle seg sexy, og det er jo greit det viss man ikke jobber med direkte pasientkontakt og representerer helsevesenet i kraft av sin jobb eller ???

Ja, selvsagt. Pasientkontakt burde ikke være noen hindring. Jeg forstår ikke problemet du legger frem her. Det er vel bare å kle seg i bikini og la det stå til? :popcorn:

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)

Men, herregud, hud er da noe av det mest naturlige i verden- vi er jo født med den! Dere er litt misunnerlige på henne, ikke sant? :eeeh:

Endret av Bodillen
Skrevet

Hva slags pleeiejobb er det hun har? Det kan ikke være på et sykehjem, der er det vel påbudt med uniform, ihvertfall på de fleste plassene.

Synes ikke at slik bekledning passer seg uansett hva slags jobb man har, bortsett fra prostitusjon da :fnise:

Skrevet
Hva slags pleeiejobb er det hun har? Det kan ikke være på et sykehjem, der er det vel påbudt med uniform, ihvertfall på de fleste plassene.

Synes ikke at slik bekledning passer seg uansett hva slags jobb man har, bortsett fra prostitusjon da :fnise:

Nei, jobber i psykiatrien.......glemte å nevne det.......som faktisk er ett viktig moment her.

Jeg har selv ingen problemer med å se jenter som er sexy kledd uten å føle meg misundelig, og folk må ha på seg det de vil for min del i sitt private liv. Men mener det er uetisk å å ikle seg med gjennomsiktig genser og lårkort kjørt i en jobb hvor man skal tilstrebe tillitt og troverdighet hos pasienter og pårørende.

Skrevet

Jeg ser problemet ditt.

Jeg har vært i mange barnehager, og ofte unge assistenter har en tendens til å kle seg litt for utfordrende syns jeg da hvertfall! Men jeg føler ikke jeg har noe jeg skulle sagt så lenge jeg ikke er fast ansatt. Men jeg vet at det er mange som har reagert på det! Jeg vil jo ikke hente mitt barn hos noen som ser ut som de er klare til å kaste seg over første og beste mann og glemme mitt barn! :fnise:

Skrevet
Jeg ser problemet ditt.

Jeg har vært i mange barnehager, og ofte unge assistenter har en tendens til å kle seg litt for utfordrende syns jeg da hvertfall! Men jeg føler ikke jeg har noe jeg skulle sagt så lenge jeg ikke er fast ansatt. Men jeg vet at det er mange som har reagert på det! Jeg vil jo ikke hente mitt barn hos noen som ser ut som de er klare til å kaste seg over første og beste mann og glemme mitt barn! :fnise:

Ja. Unge assistenter i for lite klær er en utfordring. Tenk hvis de er så utfordrende kledd at de faktisk glemmer barna! :fnise:

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Jeg skjønner virkelig ikke at hun er komfortabel med å gå kledd på den måten selv. Jeg er ikke prippen av meg, men man viser ikke fram alle godsakene når man er på jobb. Jeg tenker at dette gjelder spesielt når hun jobber i psykiatri.

Nå vet jeg ikke hva slags mennesker hun jobber med, men hvis hun f.eks. jobber på en psykosepost, så ville jeg blitt svært forundret over at sjefen lar dette pågå. Når det er snakk om alvorlig psykisk syke mennesker, bør man faktisk tenke på hvordan en slik bekledning kan påvirke dem. Jeg sier dette fordi jeg har hatt en slik jobb i ferier, og har lært litt om hva slags idéer dette kan sette i sving hos syke mennesker.

Det handler også om hva slags rolle hun skal ha i forhold til pasientene. Forhåpentligvis har hun også et ønske om å bli tatt seriøst.

Endret av Frk Åberg
Skrevet

Ser det er flere her som ikke skjønner problemet, og da begynner jeg å lure på hva slags jobber dere har hatt, og om dere har vært noe særlig ute i arbeidslivet.

Det er noe som heter å være profesjonell, og det å være i en annen rolle på jobb enn man er privat. Selvsagt kan dette variere fra jobb til jobb, men bør kunne vurdere hva som passer seg og ikke ut fra hva slags jobb/rolle i arbeidslivet man har.

Innenfor psykiatrien (og andre jobber hvor brukerne kan være i en vanskelig situasjon) er viktig å inngi tillit, både overfor brukere og pårørende. Å kle seg utfordrende kan virke respektløst, for privat, og det gir generelt andre signaler enn det som er ønsket, og som forbindes med det å være profesjonell.

Privat kan folk gå kledd i hva de vil for meg, men i jobbsammenheng har man en rolle, og man representerer noe annet enn seg selv som privatperson. Da bør man kle seg i forhold til det.

Skrevet (endret)

Jeg ser for meg at mannlige pasienter bruker veeeeldig lang tid på å bli friske med slike pleiersker...;)

Men seriøst, egenreklame bør vel helst holdes til fritida. Man er på jobben for å jobbe, ikke fange blikk.

Edit: Pyto.

Endret av Cidric
Skrevet
Ja. Unge assistenter i for lite klær er en utfordring. Tenk hvis de er så utfordrende kledd at de faktisk glemmer barna! :fnise:

hahaha, ja men det ser jo sånn ut :fnise:

Gjest Blondie65
Skrevet

Det teite her er at dette ikke blir påtalt overfor henne av deres sjef. Kanskje en vennlig påminnelse fra din side angående klesreglementet og din kollegas manglende forståelse av det er på sin plass?

Som regel er det slik at dersom en utfordrer grensene så følger de andre etter. Det som burde vært gjort her er at en av de dagene da damen kommer "dårlig kledt" blir hun innkalt til sjefen der hun får beskjed at det antrekket er ikke passende.

Personlig kan jeg ikke forstå at en person ønsker å vise så mye av seg selv på et psykiatrisk sykehus, men hun er vel kanskje litt kort i fortøyningene ...?

Skrevet

Jeg hadde så riktig reagert. Ser det er mange her som ikke reager på det, men hva om du f.eks skal i banken og dama bak skranken viser omtrent alt + miniskjørt.. Man reagere jo litt..

Skrevet

Hvis jeg var pasient ved en psykiatrisk klinikk, ville jeg ikke ha følt meg seriøst behandlet av en pleier som så ut som om hun var med i Spice Girls. Synes det vitner om manglende respekt!

Skrevet
Jeg hadde så riktig reagert. Ser det er mange her som ikke reager på det, men hva om du f.eks skal i banken og dama bak skranken viser omtrent alt + miniskjørt.. Man reagere jo litt..

Jeg synes ikke det blir helt det samme, nei. Bankansatte kan gjerne kle seg sexy for meg, i likhet med ansatte i feks klesbutikker. Men de har vel stort sett uniform i banker?

På psyk. sykehus bør man kle seg anstendig.

Skrevet

Jeg hadde reagert på det, og jeg synes det er merkverdig at lederen hennes ikke har sagt ifra.

På jobb er man profesjonell, og som flere her har sagt så skal da jobben stå i fokus, og ikke egen personlighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...