Gjest Gjest_Dan_* Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Jeg har vært sammen med verdens flotteste og kjekkeste jente noen mnd nå. Det som bekymrer meg med henne er at hun har litt problemer med seg selv. Hun har spiseforstyrrelser og sliter med det. Hun spiser nesten ikke, kan liksom "overleve" en dag på en bolle. Det er no den saken, men det som bekymrer meg mest egentlig er at hun har masse kontakt med tungt kriminelle utenbys fra. Hun er ikke med de hver dag pga det er for lang å reise, men snakker med de og sender meldinger hele tiden. Nå i helgen så skal hun på besøk til de "vennene" sine. For å nevne litt mer så vet ikke de vennene hennes hva hun egentlig heter en gang, hun spiller liksom en annen person enn det hun er når hun er med de. Hun har et annet navn, snakker en annen dialekt osv... Sist gang hun var med de ble hun presset til å bruke hasj... Hun har lovet meg å ikke gjøre noe dumt denne gangen. Spørsmålet er bare hvorfor har hun behov for å gjøre dette?
Gjest StockDama Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Nå er ikke hasj det værste hun kunne ha prøvd. Hvor gammel er denne jenta? Virker som hun har et stort behov for å leve "farlig", skille seg ut, være rebell eller noe i den dur.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Man blir vanligvis ikke presset til noe man ikke vil. Den der er for lettvint. Hadde nok vært mer bekymret for at hun endrer personlighet.
Jaxx Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Har du spurt henne hvorfor hun har behov for det?
Gjest Gjest_Dan_* Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Hun sier at hun er så lei av å bo hjemme, hun vil bort...
Gjest Gjest_Dan_* Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Seriøst, jeg er kjempebekymret for hun. Sitter nesten å gråter her. jeg vet ikke hva jeg gjør hvis de skader hun, eller jeg finner ut at hun har prøvd hasj igjen. :S
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Seriøst, jeg er kjempebekymret for hun. Sitter nesten å gråter her. jeg vet ikke hva jeg gjør hvis de skader hun, eller jeg finner ut at hun har prøvd hasj igjen. :S Hvorfor tror du at de vil skade henne? Ikke minst hvorfor har hun behov for å treffe dem? En ting er å ville komme seg bort fra hjemme, en annen ting er å ville komme seg "bort" med å røyke hasj. Desverre er det slik at man ikke kan bestemme over en annen pesons erfaringer, og de er ofte nøtt til å gjøre sine egne feil før de lærer.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 Du kan selvsagt ikke bestemme over henne og hva slags valg hun tar. Men du kan bestemme hvordan disse valgene skal få innvirkning på ditt liv. Hvis dette plager deg så sterkt - har du sagt det til henne? Hvis du ikke kan leve med hennes livsstil så kan du heller ikke leve med henne. Det er de harde og brutale fakta.
Jaxx Skrevet 30. november 2007 #11 Skrevet 30. november 2007 Hvis hun er 21 er det vel på høy tid å flytte hjemmefra, men å gjøre det på den måten høres umodent ut. Høres ut som om hun har litt flere problemer enn å måtte bo hjemme (det er kanskje en grunn til det?), og trenger litt hjelp fra profesjonelle?
Gjest Frøken Titt Skrevet 30. november 2007 #12 Skrevet 30. november 2007 Enig, hasj er ikke det verste man kan gjøre, men man har sin egen fri vilje til å si "nei". Høres litt "narkiss" ut det der med at hun har et annet navn og alt hos de andre vennene sine. Unnskyld at jeg sier det, men det gjør nesten det. Ja, hun er sikkert umoden som fortsatt bor hjemme (hmm.. jeg bodde hjemme en gang som 21 åring, fy så umoden jeg var da ), men jeg har litt problemer med å tro på henne helt når det gjelder det. Da kunne hun vel være hos deg, da? Det er noe muffins her, og så lenge hun aldri skal røyke igjen, så ville jeg stolt på henne, for din egen skyld. Er hun glad i deg ofrer man sånt for en. Jeg vet ikke hvordan du skal finne ut noe mer, dessverre. Bortsett fra det har jeg ikke noe mer konkret råd å gi. Det kan være andre ting enn hasj med i bildet og.
Jaxx Skrevet 30. november 2007 #13 Skrevet 30. november 2007 Jeg skrev ikke at det var umodent å bo hjemme når hun var 21, men at måten hun opptrer på virker umoden. Det er jo bare å flytte og bli selvstendig hvis hun synes det er så ille. Ellers synes jeg nok at man bør flytte hjemmefra før man blir 21 også, selv om jeg forstår at noen blir fordi det er praktisk/økonomisk for en kort periode også.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2007 #14 Skrevet 1. desember 2007 Seriøst, jeg er kjempebekymret for hun. Sitter nesten å gråter her. jeg vet ikke hva jeg gjør hvis de skader hun, eller jeg finner ut at hun har prøvd hasj igjen. :S Jeg vet at det er helt på trynet, men kan du ikke være så snill å bruke henne der du har brukt hun?
Gjest vimselot Skrevet 1. desember 2007 #15 Skrevet 1. desember 2007 Dere er sammen? Hvorfor spør du her da? Fordi hun har vært ærlig mht til at hun røyker, men jeg forstår ikke den gråtingen, kanskje hun er en stor manipulator? Hasj er ikke det som er problmet vel? Hva mener du om hasj? Får hun deng når hun kommer hjem?
Gjest Gjest_Dan_* Skrevet 2. desember 2007 #16 Skrevet 2. desember 2007 Hun er ikke noe manipulatør, eller hva det heter... Hun blir ikke utsat for vold når hun kommer hjem. Hun har det bare litt tøft akkurat nå på flere fronter. Skole, jobb, hjemme osv... Hun er rett og slett litt deppa vil jeg si. Det som bekymrer meg er at hun velger å tilbringe tid sammen med de kriminelle vennene sine når hun er deppa, i stedet for å dra til noen vanlige venninner. Hun er ikke kriminell eller driver med narotika selv. Jeg er vanligvis med hun 24/7, så noe slikt ville jeg ha oppdaget. Det virker nesten som hun føler en slags trygghet sammen med de folkene. De er slike som bruker grov vold for å besktte folk i gjengen sin. Kanskje hun føler seg trygg og føler at de passer på henne. Problemet er bare hvis de skal vende seg mot henne... Et par av de går på sterkere saker enn hasj, som amfetamin osv. Sist gang fortalte en venninne av meg at hun kom hjem med en del blåmerker etter en liten krangel. Jeg bare tenker på hvis de skal virkelig bli uvenner. Jeg har ikke noe grunn til å tro at hun bruker noen av de stoffene de bruker. Jeg har snakket med hun en del på tlf nå i helgen, og hun virker ikke unormal for å si det slik. Jeg har også fortalt henne at hvis hun roter seg borti noe av det de holder på med så vil jeg vurdere å gjøre det slutt, så jeg håper hun respekterer meg. Denne konflikten hun har hjemme rammer jo også meg da. Det er ikke så gøy for meg at hun stikker fra foreldrene og reiser bort slik at jeg ikke kan se henne. Jeg vil ikke akkurat si at jeg har hatt en fin helg, og det er enda en del dager til hun kommer hjem igjen hvis ikke konflikten løser seg. Jeg tenker på henne hele tiden og når jeg sover så har jeg mareritt om henne og folkene hun er med. Sa til hun at jeg ville ha hun hjem, savnet hun osv, da bare begnte hun å gråte og la på... 0:s
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #17 Skrevet 2. desember 2007 Hvis hun røyker hasj bruker hun jo narkotika. Hva med litt komunikasjon? Høres ikke ut som dere komuniserer så bra. Snakk med henne, si hva du føler og hva du vil.
amles Skrevet 2. desember 2007 #18 Skrevet 2. desember 2007 På meg virker det som hun er ekstremt spenningssøkende. Hun søker det dystre , negative og destruktive. Som "tidligere" spiseforstyrret vet jeg også at det kan være en ekstrem form for spenning. "Lek med døden", samtidig som det er et bohov for å få kontroll i en verden som føler kaotisk. Prat med henne, få profesjonell hjelp
Gjest Gjest_Dan_* Skrevet 2. desember 2007 #19 Skrevet 2. desember 2007 Jeg kan ikke snakke med hun om dette på telefonen. Hun bare stenger meg ute. Hvis jeg virker sur så bare legger hun på og svarer ikke på telefon. Da har jeg ikke noen mulighet til å få tak i hun. Jeg vet ikke adressen dit hun er, jeg har ikke penger eller noen mulighet til å lete etter henne, så jeg kan ikke si noe som får hun til å stenge meg ute. Jeg må rett og slett vente til hun kommer hjem før jeg kan snakke ut om det. Jeg føler meg ganske liten og alene i denne saken. Vet ikke hva jeg skal gjøre...
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #20 Skrevet 3. desember 2007 Med så lite respekt fra hennes side kommer vel dette neppe til å vare så lenge uansett. Og når hun overkjører deg på den måten der er det bare én ting å gjøre: Dump henne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå