Gå til innhold

Min mann ønsker seg veldig barn

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_MiaB_*
Skrevet

Ja, det har seg slik at min kjære og jeg ønsker oss likemye en liten en. Men han vil aller helst ikke at ungen skal være født seint på året.

Han sier han tror at ungen vil (når h*n begynner på skole) ligge etter de andre som er født tidligere. OG at ungen skal være så ung når h*n begynner på skole. JA, jeg vet at dette er et negativt tilfelle i noen tilfeller, men er det egentlig så veldig stor forskjell da?

Nå tenker kanskje flere av dere at han ikke tar så tungt på dette, og ikke bryr seg så hardt kanskje, men det er ikke tilfellet :) Han er god og snill, men kanskje litt for pirkete og viktig nå. Det er en stor og fin sak og få barn, og han vil jo at alt skal være bra..

Vi er i sjette prøveperiode, og jeg er ennå optimistisk. Jeg vil gjerne prøve, prøve og prøve. Først tenkte vi at vi skulle prøve til slutten av november, nå har vi bestemt oss for ut desember. Jeg liker ikke tanken på å begynne å prøve igjen rundt april, slik vi er tilbake til å få barn fra tidlig 2008, om ting klaffer.. Vi er jo i 6.pp,og det kan ta like lang tid neste gang jeg slutter på pillen, og "begynner-frustrasjonen" kommer, og det tok en tid før jeg roa meg ned med prøvinga(leta febrilsk etter tegn osv) etter at vi begynte å prøve for første gang nå. Jeg roa meg etter 3 mnd...

Jaja, det var godt å få det ut. Håper noen svarer meg, hva enn det er dere har å si, eller gi råd, meninger :) TAKK

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dere skal ha pause i prøvingen på noen måneder, synes jeg i allefall ikke at du skal ta piller eller annen hormonprevansjon i den perioden, for da vil jo kroppen bli forvirra igjen...

Skrevet

Enig med Hedda. Dersom det er han som vil ha pause i prøvinga bør han stå for prevensjonen. Dessuten er det ikke bra å starte og slutte på hormonprevensjon mange ganger. Det er i oppstartsfasen det er størst fare for blodpropp og slikt.

Gjest Gjest_MiaB_*
Skrevet

Takk. Det var bra at jeg fikk vite. Vil jo nødigt risikere saker og ting om det kan unngåes !

Skrevet

Når man har prøvd såpass "lenge" som et halvt år, ville ikke jeg stoppa prøvinga i alle fall. Mener å ha hørt at det gjennomsnittlige paret bruker et halvt år på å bli gravide. Dermed har dere statisikken på deres side ift det å bli gravid med det første. Jeg skjønner heller ikke hva som er så ille med å ha et barn født seint på året. Blir du gravid nå i desember, blir barnet født i september. Det er vel en fin tid?

Ellers enig med de andre i at du ikke bør bruke hormorprevensjon hvis dere tar pause.

Skrevet

jeg ville heller brydd meg om å bli gravid og få et friskt barn, enn å bekymre meg over når på året barnet blir født.

Skrevet

Jeg hadde nok fortsatt prøvinga, spesielt når dere har holdt på et halvt år allerede... Men klart det er noe dere må være enig om.

Tenker også litt hvis det skal vise seg at dere har problemer og må på utredning etterhvert. da skal man jo ha prøvd aktivt et år. Kan jo fort ta tid hvis dere skal ha pauser inni mellom.

Dessuten kan jo ingen styre om barnet blir for tidlig født... F.eks. desember istedetfor januar...

Ville ikke begynt på pilla igjen i hvertfall, ville heller brukt alternativ prevensjon.

Skrevet

Och skulle det dessutom visa sig att barnet inte är moget för att börja skolan är det inte omöjligt att vänta ett år. Jag har en väninna som har låtit hennes son vänta ett år, han är väldigt otålig och hon anser att han mår bättre av att få mogna ett år till.

Det finns många fördelar och nackdelar med att vara född både tidigt och sent på året, under sommaren, eller att gå gravid en viss period under året. Jag tycker inte ni ska låta det stoppa era försök. Den största utmaningen av alla är att vara förälder.

Skrevet
jeg ville heller brydd meg om å bli gravid og få et friskt barn, enn å bekymre meg over når på året barnet blir født.
Nettopp!!!!! :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...