Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Kjæresten min er ikke feit på noen slags måte, men hun er muligens litt smålubben. Noen ville kanskje si at hun har et par kilo for mye, jeg vil si at hun har en veldig fin kropp, typen som var idealet i Europa før i tiden. Jeg har alltid likt store bryster, stor rumpe - kvinner som ser fruktbare ut, for å si det sånn. Men nå vil hun slanke seg, og sier hun har lyst til å bli tynn! Det ser ut som hun virkelig ser frem til dette. Blir det feil av meg å prøve å snakke henne fra det? Jeg vet at hun tidligere har hatt dårlig selvtillitt fordi hun har vært "lubben" (jeg setter det i gåsetegn, for jeg synes egentlig ikke hun er det), så jeg er litt redd for at dette er grunnen til at hun vil ned i vekt. Samtidig har jeg jo også litt mer egoistiske motiver for å ønske at hun skal være som hun er...
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Å snakke henne fra det nytter nok ikke, men du skal selvsagt fortsette å fortelle henne hvor vakker du syns hun er. Jeg er mer enn bare litt lubben, jeg er ganske drøy, men har fortsatt en velproposjonert kropp, med stor rumpe, store pupper, smalere liv, "gode" armer osv, og mannen min elsker det. Han har aldri likt tynne eller veldig slanke damer. Og han er utrolig flink til å vise meg at han syns jeg er fantastisk sexy akkurat slik jeg er. Jeg hadde litt småproblemer med selvtilliten før, men han har i svært stor grad hjulpet meg å bygge opp mitt eget selvbilde igjen, og det føles utrolig deilig å vite at jeg er akkurat slik jeg skal være. Jeg føler meg fin! Til syvende og sist er det jo mennesket man elsker, og ikke kroppen, men jeg forstår at du fortviler litt over at noen av de tingene du syns er finest ved kroppen hennes kanskje blir borte.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Det viktigste er jo at hun er fornøyd med seg selv. Ei jente som er fornøyd med seg selv er mye mer sexy enn ei som ikke er det. Dere kan jo snakke litt om hvorfor hun ikke er førnøyd og høvorfor hun vil slanke seg. Det kommer litt ann på om hun gjør det fordi hun selv ikke liker det, eller om det er fordi hun ikke føler seg bra nok i forhold til andre om du ser forsskjellen. Dersom det er hennes 100% eget ønske er det ikke mye du kan gjøre, men om det i hovedsak er fordi hun vil passe til et imagei samfunnet kan du pushe litt mer på å si at du syntes hun er perfekt som hun er. Selv er jeg ganske slank og ønsker til tider å ta av meg noen kilo (jeg liker ikke magen min om jeg er over x-antall kilo, til tross for at jeg da enda er rimelig slank) og ingen kunne snakka meg vekk fra dette. Jeg vil ha kroppen min slik JEG liker den best, til tross for at jeg ender opp med å få mer komplimenter av mannen min når jeg er på toppen av vektvariasjonene min (jeg foretrekker å være i bunnen av et 5 kilos spekter som jeg alltid varierer i)
ski.glad Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Jeg tror kanskje du skulle sagt hva du synes, men da sier jeg tror !! Kan jo være mulig at hun er redd for å miste deg. Det med selvtilliten kan være viktig. Og en ting til: Det viktigste er at du liker hennes personlighet. Kroppen hennes er jo sikkert viktig det og MEN det viktigste er at hun har den selvtilliten hun trenger for å ha det bra i sin hverdag. La henne få være som hun selv vil angående utseendet og kroppen. Dere vil ha det mye bedre hvis hun har god selvtillit!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå