Grønt blad Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 (endret) Jeg skal vaske sminkekostene mine, og har til nå vasket med både sjampo og balsam, men så leste jeg i en tråd her at de ikke skulle vasker med balsam. Hva er riktig? En liten ting til: Hvordan skal jeg tørke kabukien? Jeg har til nå hengt den opp i en tråd slik at busten peker ned. Er det riktig eller skal de tørke liggende? Mener å ha lest at de ikke skal tørkes med stående hårene opp... En kost er i syntetisk bust, de andre er i "naturbust". Ble plutselig usikker, og håper noen erfarne sminkekostvaskere kan hjelpe meg... Endret 29. november 2007 av Grønt blad
Lund Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Jeg skal vaske sminkekostene mine, og har til nå vasket med både sjampo og balsam, men så leste jeg i en tråd her at de ikke skulle vasker med balsam. Hva er riktig? En liten ting til: Hvordan skal jeg tørke kabukien? Jeg har til nå hengt den opp i en tråd slik at busten peker ned. Er det riktig eller skal de tørke liggende? Mener å ha lest at de ikke skal tørkes med stående hårene opp... En kost er i syntetisk bust, de andre er i "naturbust". Ble plutselig usikker, og håper noen erfarne sminkekostvaskere kan hjelpe meg... jeg har hørt at man skal bruke bare zalo
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Naturbust-kosten er det fint å vaske i shampoo. Men ikke bruk balsam da kosten fort kan bli FOR myk og ikke klare å holde på pudderet.... Det er riktig at den ikke skal tørke stående med busten opp, dette fordi fuktigheten ikke skal ligge for lenge nederst der busten er limt fast. Da kan de begynne å røyte. Men det er nok å tørke den liggende da.... Kosten av syntetiske fibre kan du godt vaske med zalo ja, men ikk ebruk balsam på den heller for sikkerhets skyld. Jeg ville vasket alle kostene mine i shampoo, dvs jeg gjør det. Ca en gang i uken om jeg legger makeup hver dag...
Grønt blad Skrevet 29. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2007 (endret) Jeg vasket kostene akkurat. Den syntetiske kosten ble vasket med Zalo, de andre ble vasket med sjampo. Jeg brukte ikke balsam på noen av dem, og håper at resultatet ble bra. Jeg tar gjerne imot flere tips angående vasking av sminkekoster. Endret 29. november 2007 av Grønt blad
Gjest Gjest_charlie_* Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 jeg vasker mine sminkekoster med såpe ment for ullvask. ikke milo, altså, men en jeg kjøper på "nøstebarn". har vasket med zalo før, men den ble helt ubrukelig. det ødela fettet som skal være i koster av naturhår. koster med syntetisk hår, har jeg ingen erfaring med
Gjest Corinne Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Jeg kjøpte for ikke så lenge siden 2 sminke koster og er ikke helt sikker på om de er syntetiske eller naturlige. Den ene er fra Isadora og er for bronzeren deres. Tror at den er syntetisk, men problemet er den andre. Den er fra Bobbi Brown og er for bronzing stick. Den ser ut til å være en blanding av synt og naturlig.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Corrine: Da vasker du den som naturbust, så du ikke ødelegger den.. shampoo altså.... Den syntetiske delen vil ikke ta skade av zalo, det er hele poenget her. Den blir like ren med shampoo..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå