Gjest Blondie65 Skrevet 1. desember 2007 #21 Skrevet 1. desember 2007 7- 10 min på mascara???????? Ja det tenkte jeg også. Forøvrig er det ikke nødvendig å forsvare deg eller U.S.A. Det er helt sikkert forskjell på profesjonalitet.
*Tausa* Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #22 Skrevet 2. desember 2007 Takk for mange svar! "Frisørfrykten" (eller kanskje heller ubehaget ved å være hos frisør eller andre som prøver å klippe meg eller stelle håret mitt) er neppe en veldig rasjonell frykt. Som barn ble jeg faktisk klippet i øret av en frisør (!), men jeg hadde ikke "frisørskrekk" før mange år etter, så det er trolig ikke dette som henger igjen. Men jeg er ganske hårskjær, så det kan være at en del ligger i det. Og det at jeg går til frisør mellom hvert og annethvert år hjelper vel heller ikke på, siden frisøren gjerne må lugge håret for å få kammen gjennom. *skrekk* Egentlig bryr jeg meg faktisk ikke så mye om hvordan jeg ser ut på håret, så lenge det er pent og ikke i veien - altså bør ikke alt håret henge ned, slik det gjør til daglig. Vil ikke ha hår i maten... Jeg vil heller ikke være så veldig pyntet, for da vil jeg se ut som en fremmed på bildene. Det viktigste er at håret ser pent og naturlig ut - særlig på bryllupsbildene som skal tas den dagen. Det trenger ikke å være en veldig langvarig frisyre, siden vi ikke skal ha bryllupsfesten samme dag - på festen tror jeg at jeg vil gjøre det litt enklere... - men det bør holde til vi er ferdige hos fotografen. Det virker som at flere mener det er godt mulig å få en enkel og likevel fin frisyre på mye kortere tid. Jeg er litt lettere nå - puh. Og *Emma* - du var nydelig! Jeg tenker at jeg kommer til å ta en tur til en frisør etter hvert, slik at h*n kan vurdere ansiktsform og hårtype og se hvilken (enkel og rasklagd) frisyre som kan passe meg. For selv aner jeg faktisk ikke. Jeg synes forresten at en av hårfrisyrene til Askepott ("Tre nøtter til Askepott") er nydelig. Håret hadde en slags liten knute bak, men med en hestehale stikkende ut, pluss litt løst hår framme. (Elendig forklaring, men jeg kan ingen faguttrykk når det gjelder hår... ) Er det noen som vet om dette er en veldig avansert frisyre? *håpe* Og passer det til en med veldig smalt ansikt og nokså langt, tynt hår uten antydning til krøller eller bølger? Jeg skal iallfall studere Askepott bra i jula!
Gjest Blondie65 Skrevet 2. desember 2007 #23 Skrevet 2. desember 2007 Jeg synes forresten at en av hårfrisyrene til Askepott ("Tre nøtter til Askepott") er nydelig. Håret hadde en slags liten knute bak, men med en hestehale stikkende ut, pluss litt løst hår framme. (Elendig forklaring, men jeg kan ingen faguttrykk når det gjelder hår... ) Er det noen som vet om dette er en veldig avansert frisyre? *håpe* Og passer det til en med veldig smalt ansikt og nokså langt, tynt hår uten antydning til krøller eller bølger? Jeg skal iallfall studere Askepott bra i jula! Jeg er helt enig med deg at den frisyren er kanonfin. Spør frisøren din. Jeg kan garantere deg at hvis du går oftere - OG hvis du sier fra til frisøren din at du ikke er begeistret for dette - så vil du slippe sånn mareritt kjemming. Jeg er veldig hårsår selv og tidligere sa jeg alltid fra om det, men nå spør de fleste frisører om det. Liten ekstra service til deg: Tre Nøtter Til Askepott
*Tausa* Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #24 Skrevet 2. desember 2007 Jeg er helt enig med deg at den frisyren er kanonfin. Spør frisøren din. Jeg kan garantere deg at hvis du går oftere - OG hvis du sier fra til frisøren din at du ikke er begeistret for dette - så vil du slippe sånn mareritt kjemming. Jeg er veldig hårsår selv og tidligere sa jeg alltid fra om det, men nå spør de fleste frisører om det. Liten ekstra service til deg: Tre Nøtter Til Askepott Takk for linken! *drømme* Jeg skal (prøve å) følge rådet ditt og begynne å gå til frisør litt oftere. Er nokså plaget med floker, og vet selvsagt nøyaktig hva dette skyldes... Har faktisk aldri tenkt på å si fra om dette til frisøren før. Jeg er liksom ikke av den pratsomme typen, og har alltid sett på frisører som veldig pratsomme og har vært redd for at et spørsmål eller en kommentar skal starte skravlinga! Dessuten har jeg vært litt bekymret for at frisørbesøket skal ta lenger tid også... Men skal prøve det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå