Gå til innhold

Frisering på bryllupsdagen

*Tausa*

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke at noen rører håret mitt og går derfor til frisør så sjelden jeg kan. (Nå er det for eksempel ett år siden sist frisørbesøk, og jeg kommer ikke til å klippe meg før rett før bryllupet i mars - og gruer meg allerede!) Likevel vil jeg selvsagt se pen ut på håret på bryllupsdagen, og jeg er fryktelig dårlig på å ordne håret selv. :sukk:

Er det noen som vet om noen hårfrisyrer som en frisør ikke trenger 3 timer på å ordne? Jeg ser nemlig i en annen tråd her at frisører gjerne rekner 3 timer på å lage en brudefrisyre, og hvis jeg må sitte 3 timer i frisørstolen, kommer jeg til å grue meg i flere uker i forveien. :gråte:

Jeg synes dessuten at 2000+ høres mye ut for en frisyre og kunne gjerne tenkt meg en litt billigere variant. :fnise: Jeg gifter meg forresten en mandag, noen som vet om frisør er billigere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker de virkelig så lenge???

Jeg var riktignoki USA og de lever jo for bryllup, men jeg tror hu brukte kanskje 45 min og det var både hår og sminke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner ingen som kan hjelpe deg da, i stedet for å gå til frisøren?

En venninne eller noen andre?

Ingen venninner som har noe særlig erfaring med oppsetting av hår, nei. Dessuten hadde det heller ikke vært noen "hyggestund", siden jeg ikke liker at noen rører med håret mitt. (Mulig mammas dårlige og skeive klipper da jeg var mindre har satt sine mentale spor?) Så jeg håper mest på en frisyre som er nokså rask og enkel å lage. :jepp:

Bruker de virkelig så lenge???

Jeg var riktignoki USA og de lever jo for bryllup, men jeg tror hu brukte kanskje 45 min og det var både hår og sminke :)

Å, så godt å høre! :danse:

Jeg tror jeg får forhøre meg på en salong litt utpå nyåret og ha en "diskuter-enkel-frisyre-prøvetime" med en frisør. :jepp: Bruker de under en time i USA, bør de absolutt kunne gjøre det i Norge også. *lettet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke 45 min hørtes bra ut. Det er veldig lite, selv for en dreven hånd.

Til kjappe frisyrer.

En ting som tar mye tid, er opprulling. Dette er for å få et fint fall og jobbe med og ikke minst volum. Man ruller også slik at håret faller etter slik frisyren skal være.

Dette er ikke nødvendig egentlig, hvis du vil ha det kjapt ville jeg tatt vekk rullingen. Vil tro at du burde regne 1 time på håret og 30 min på sminke. Det er i hvertfall godt over halvert tid.

Vil du ha volum, kan man tuppere med en kan først, for så å fiksere det synlige håret med en spesialbørste. (husker ikke hva den er laget av)

Ellers er det mange frisyrer som går fort.

Løst hår, men litt krøller feks?

En hestehale som utgangspunkt.

Den kan man kveile litt hår rundt (altså rundt strikken) og fiksere tupper og krøller.

Man kan kveile halen opp i en rosett. Enten i nakken eller høyere på hodet.

Vil du ha en lengre smalere frisyre, kan du lage to hestehaler og kveile de rundt hverandre, mot hverandre.

Man kan lage en flette, man løser litt opp, og fester selve halen opp under håret.

En valk. hvordan skal jeg forklare det... hm. Hvis du tar håret ditt løst, midt bak i nakken, tvinner det, for så å "vrenge" det opp mot kronen på hodet. Dette er hjemmevarianten da, Gjøres ikke sånn i en oppsett.

Men valk er flott og elegant og enkelt og fort gjort.

Skal se om jeg finner noen bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er ikke fordi de har lyst å dra ut av deg mest mulig kroner de bruker så lang tid. Det er fordi de er nøye og vil at du skal være fin hele kvelden.

Jeg ville foreslått at du gikk litt oftere til frisøren slik at du fikk gjort noe med skrekken din. Er du enig i at den er irrasjonell? Det er dessuten ikke direkte sunt å bare stelle håret hos frisør en gang i året. De fleste hår trenger klipp oftere enn det for å være velstelt og sunn.

Men hvis du har så til de grader frisørskrekk ville jeg anbefalt å droppe oppsett av hår og heller få det stelt til en løs frisyre. Dette kan de fikse med hårspray og tuppering. Og det kan bli skikkelig fint det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jannamor: 45 min var mere enn nok hos dem vi var hos.

To av vennindene mine hadde noe av håret opp bare, mens jeg og ei annen ei hadde alt opp. Vi fikk alle sammen masse krøller og det satt så bra at jeg faktisk bare trengte å ta ut spennene og sette i en strikk dagen etter så hadde jeg lekker hestehale m krøller. Hun ene venninda mi rørte ikke håret sitt om kvelden og hadde helt lik frisyre dagen etterpå - like fint!!

Hun vi brukte rullet ikke opp håret, men brukte krølltang og seriøse mengder hårspray :)

Her vises mitt hår ganske godt. Bilde

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jannamor: 45 min var mere enn nok hos dem vi var hos.

To av vennindene mine hadde noe av håret opp bare, mens jeg og ei annen ei hadde alt opp. Vi fikk allesammen masse krøller og det satt så bra at jeg faktisk bare trengte å ta ut spennene og settei en strikk dagen etter så hadde jeg lekker hestehale m krøller. Hun ene venninda mi rørte ikke håret sitt om kvelden og hadde helt lik frisyre dagen etterpå - like fint!!

Hun vi brukte rullet ikke opp håret, men brukte krølltang og seriøse mengder hårspray :)

Her vises mitt hår ganske godt. Bilde

I USA? Håret i seg selv er jo ok, da altså tiden :) men sminke også? Nå er jeg litt kresen på sminke da, og hvis det er hastearbeid går jeg heller uten.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist at du har frisørskrekk, det er jo så luksus å bli ordna på håret og sminket på en sånn dag! Er det bare håret du ikke liker at noen driver med eller gjelder det sminke også?

Jeg mener ingen kan legge en god brudemakeup på under 45 minutter, oppsetningen må også nødvendigvis ta minst en time, men det kommer veldig an på hårtype og valg av frisyre. Dersom håret må rulles først må man regne enda lengre tid, og hvis du skal ha slør kan det ta litt tid å feste det også..

Synes det er synd om du må velge frisyre etter hvor lang tid du må sitte hos frisøren, spesielt siden det ikke er pengene som er problemet..

Hva er det som gjør at du ikke liker å gå til frisøren, er det at noen tar deg i håret eller er det at du er bekymret for at resultatet ikke skal bli bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA? Håret i seg selv er jo ok, da altså tiden :) men sminke også? Nå er jeg litt kresen på sminke da, og hvis det er hastearbeid går jeg heller uten.

:)

Føler at det bilr litt for teit at jeg skal sitte å "forsvare" det som ble gjort, hvor lang tid hun brukte og hvor flink hun var. Vi var alle imponert over både hår og sminke og at det tok såpass kort tid. Kjempe deilig. Sminken var pen (sminker meg selv hver dag og hadde ikke godtatt hva som helst. Sminken satt dessuten godt gjennom hele kvelden.) Håret var fint. Og hun brukte 45 min.

Ferdig med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ingen kan legge en god brudemakeup på under 45 minutter, oppsetningen må også nødvendigvis ta minst en time, men det kommer veldig an på hårtype og valg av frisyre.

Og du har sett alle varianter av brud/sminke/hår eller?

Kjenner jeg blir oppgitt. Jeg trodde også at 2-3 timer var helt normalt - men nå har jeg altså selv opplevd at det kan gjøres like bra på mye kortere tid. Men jeg gidder ikke legge ut hele bryllupsalbummet mitt for å bevise det liksom :sur:

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke 45 min hørtes bra ut. Det er veldig lite, selv for en dreven hånd.

Jeg mener ingen kan legge en god brudemakeup på under 45 minutter, oppsetningen må også nødvendigvis ta minst en time, men det kommer veldig an på hårtype og valg av frisyre. Dersom håret må rulles først må man regne enda lengre tid, og hvis du skal ha slør kan det ta litt tid å feste det også..

Så bastante man var her da.... For noe tullprat... Klart man kan bli fin på kort tid også... Det er forskjell på mennesker, valg av sminke og frisyre.

Jeg vil anbefale trådstarter å velge en ikke altfor avansert hårsveis om hun ikke orker å være lenge i frisørstolen. Samme gjelder sminke. Tar det lang tid så kan det hende det er en grunn til det, som foreksempel en litt stressa rødblusset brud....

Selv ønsker jeg ikke å sitte lenge, så vil nok ikke ha en særlig avansert sveis.... og sminken klarer til og med jeg ordne kjempefint på 20 minutt, så da vil vel en med utdannelse klare det på ca samme tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bastant, bare litt skeptisk :) Det er vel lov. Tror så gjerne at det ble bra, men alle er forskjellig og krever forskjellig. Og vil ikke at noen skal måtte føle at de må forsvare seg her :)

Personlig ville jeg ikke hatt 45 minutter på begge deler, men det er meg og mitt personlige valg.

Man kan legge en ok sminke på 20 minutter ja. Jeg bruker i hvertfall 7 om ikke 10 minutter bare på mascaraen, så da tar jo ting tid. Men dette er heller ikke diskusjonen. Det er vanskelig og diskutere og, når vi alle har forskjellig smak og ønske.

tror som sagt før at man kan få til mye flott på en time eller to. Som ts også vil, gjør det enkelt.

Fant foressten ingen fine bilder, bare masse slurvefrisyrer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hår

Det er to fine her synes jeg det er den løse blonde (nr 3)

og den to fargede, (nr 5)med lag av slett og krøller og en stor rosett oppå hodet.

Alikevel er hårnålene synlige, håret er slurvete og veldig bustete lagt.

Kanskje slemt og henge ut sånn men, hvis det er slemt så er det helt ok, om en moderator sletter innlegget :) :)

Endret av jannamor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Så bastante man var her da.... For noe tullprat... Klart man kan bli fin på kort tid også... Det er forskjell på mennesker, valg av sminke og frisyre.

:fnise: Det er vel det som karakteriserer bryllupsforumet, alle vet best :fnise:

Fra spøk til alvor, frisering og makeup kan gjøres unna på relativt kort tid, tror det mest av alt kommer an på utøveren, og dens erfaring.

Jeg har selv langt hår, som skulle få krøller, og settes opp i en løs variant av oppsatt hår, med litt perlepynt.

Hos meg var det en som er stylist og frisør som gjorde det, hun var bryllupsgjest og tilreisende, så det hadde ikke vært noe prøvetime på forhånd, sendt henne bare noen bilder på hvordan jeg noenlunde tenkte det.

På morgenen brukte hun 1/2 t på å sette håret i papiljotter.

I underkant av 2 t før vielsen startet hun, å lage frisyren tok ca 40 min, makeup tok 10-15 min, så da hadde vi god tid til å drikke champagne før vi dro til kirka :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de er litt mer drevne i USA hvor de stort sett kun bare driver med brudepynting, i motsetning til hva frisører i Norge gjør. Her pynter de vel bare sånn av og til.

Og ingen kan si at frisyren eller sminken til *Emma* var slurvete eller mindre pen. Hun har vært nydelig på alle bildene jeg har sett av henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med at emma er nydelig på bildene sett flere av henne. Så ja man kan nok bli fin på kortere tid.

Min håroppsatts og sminke brukte vi 3,5 time på tror jeg. Skulle ha korketrekkere i hele håret noe som tok 1,5-2 timer i seg selv å lage, for å så sette opp håret. Og var over 40 hårklemmer oppi det hele.

forloveren min var var 2,5-3 timer i stolen.

Frisyrer som ikke bruker så lang tid på er de som er minst oppsatt.

Mer lørt hår med små detaljer i. Kan være kjempe fint :)

OBS: ang 7 minutter på å legge maskara??? what??

måtte legge med noen eksempel bilder

bilde 1

bilde 2

bilde 3

Jennifer Aniston

Bilde 5

bilde 6

bilde 7

bilde 8

bilde 9

bilde 10

Gjøre det selv/venn

Endret av naley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har sett alle varianter av brud/sminke/hår eller?

Kjenner jeg blir oppgitt. Jeg trodde også at 2-3 timer var helt normalt - men nå har jeg altså selv opplevd at det kan gjøres like bra på mye kortere tid. Men jeg gidder ikke legge ut hele bryllupsalbummet mitt for å bevise det liksom :sur:

Jeg burde sikkert ha skrevet "full brudemakeup" istedet for "god brudemakeup", men for meg er det det samme. For å legge full brudemake up trenger man 45 minutter, noen greier det sikkert på 30 min hvis de er veldig drevne.. Jeg sminker meg selv på 15 min til vanlig, så jeg vet jo at det er fullt mulig, men på bryllupsdagen min kommer jeg til å bruke en time.

Jeg er ikke fan av lettvinte løsninger/snarveier, og liker å gå grundig til verks med mine bruder. Jeg sier ikke at Emma ikke er flott på bildene, men som du selv sier, i USA er det andre tilstander, er det mer fokus på at alt skal gå fort kanskje?

Å tro at norske frisører/stylister kan trylle på plass hår og sminke på 45 min er i overkant optimistisk tror jeg, med mindre man går for noe superenkelt. Kanskje noen av stylistene fra Skal vi Danse er tilgjengelig, de har jo litt trening i å jobbe raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tez : de har absolutt ikke fokus på at ting skal gå fort i USA. Som Kykkelikokkos sier tror jeg heller det går på erfaring. Damene som fikset meg og vennindene mine gjør BARE brudehår/sminke HVER dag. Det var ingen salong m masse kunder - de kom tilmitt hotell og fikset KUN oss! De kan det de driver med og bruker helt andre produkter enn her hjemme.

Mitt hår feks tar vanligvis dårlig krøll og når det først er krøllet går de ut etter noen få timer.....som sagt var det like fint dagen etter i USA.

Sminken var også helt super. Og noe av det som virkelig var viktig for meg var at jeg ikke var blank i huden på bildene. Det er jeg absolutt ikke på noen bilder. Det er kjempe forskjell på min hud og vennindene mine på alle bildene (de sminket seg selv.) Det var absolutt ikke slurvearbeid selvom noen tydligvis ikke kan forstå noe annet. *himler heftig m øynene* Kanskje de rett og slett ikke er like flinke i Norge :)

God brudemake-up/full brude make-up er bare flisespikkeri....det ble lagt foundation, pudder, øyenskygger i flere farger, eyeliner og mascara....(som jeg kommer på i farta). Alt ble også sprayet m en eller nanen spray så det skulle sitte godt.

7- 10 min på mascara????????

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan legge en ok sminke på 20 minutter ja. Jeg bruker i hvertfall 7 om ikke 10 minutter bare på mascaraen, så da tar jo ting tid. Men dette er heller ikke diskusjonen. Det er vanskelig og diskutere og, når vi alle har forskjellig smak og ønske.

Så fordi du ikke er så veldig dreven på å legge sminke selv så kan ikke en sminkør være det? Det er VELDIG stor forskjell på folk, både vanlige og sminkører. Noen er mer effektive enn andre og noen mye flinkere enn andre. I tillegg til at det ikke er alle som trenger like mye sparkel.

Eksempel: jeg kan bruke 3min på å legge super øyenskygge, og venninna mi bruker over 30 min på å legge skjoldete ujevn øyenskygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...