Gå til innhold

katt og grønnplanter

Gjest Gjest_Hanne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanne_*

Hei

Bare lurte på om andre vet noe om dette.... har en katt som er så sykelig opptatt av en enkelt grønnplante i stua vår.... er så merkelig! Han sitter bare der i lange stunder og stirrer på den ;) Kan det være noe med planten som tiltrekker katten? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest-Cecilie

Ja,katter reagerer på duft fra ulike planter.Min katt elsker en blomst som kalles for Japansk rose.Han prøver å spise den,og blir kjempesur om han ikke får lov.Han vil helst ligge på stuebordet ved siden av planten og da ser han helt snål ut :fnise: Kanskje det gir en slags rus,slik som kattemynte gir?Enkelte katter elsker kattemynte,mens andre bryr seg ikke om den planten i det hele tatt.Så det er nok ganske forskjellig fra katt til katt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Så søtt :)

Stirrer den bare på planten eller forsøker den å spise på den?

Kan jo være at planten innholder nepatalactone som gjør at den tiltrekkes denne planten! :vetikke:

Min ene katt spiser bare tørkede blader (fint, for da slipper jeg å fjerne dem) den andre katten bare vasker (slikker) på bladene og blomstene :rødme: men sistemann "gnævler" i seg alt mulig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søtt :)

Stirrer den bare på planten eller forsøker den å spise på den?

Kan jo være at planten innholder nepatalactone som gjør at den tiltrekkes denne planten! :vetikke:

Min ene katt spiser bare tørkede blader (fint, for da slipper jeg å fjerne dem) den andre katten bare vasker (slikker) på bladene og blomstene :rødme: men sistemann "gnævler" i seg alt mulig :fnise:

Hahaha, hørtes ut som en morsom kombinasjon katter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den yngste katten vår er veldig glad i en av plantene vi har, en elefantfot. Hun er ikke interessert i noen av de andre plantene og den eldste er ikke interessert i det hele tatt. Jeg har bare latt henne "få" den planten, hun koser seg sånn når hun sitter der og tygger, og jeg er bare glad til for at hun i allefall lar alle de andre plantene være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Hanne_*

Nei, han bare stirrer på den og setter seg ved siden av den i lange stunder.... :love: Har ikke prøvd å spise på den i det hele tatt... hehe, merkelig katt vi har!! :fnise:

nei, det må vel bare være et katte-tiltrekkende stoff i grønnplanten vi har skaffet oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...