Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 29. november 2007 #1 Del Skrevet 29. november 2007 Hei Bare lurte på om andre vet noe om dette.... har en katt som er så sykelig opptatt av en enkelt grønnplante i stua vår.... er så merkelig! Han sitter bare der i lange stunder og stirrer på den Kan det være noe med planten som tiltrekker katten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 29. november 2007 #2 Del Skrevet 29. november 2007 Ikke akkuratt svar, men katten til en venninde spiser på blomster.. Så kanskje katten din ikke helt tør nei, vet ikke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-Cecilie Skrevet 29. november 2007 #3 Del Skrevet 29. november 2007 Ja,katter reagerer på duft fra ulike planter.Min katt elsker en blomst som kalles for Japansk rose.Han prøver å spise den,og blir kjempesur om han ikke får lov.Han vil helst ligge på stuebordet ved siden av planten og da ser han helt snål ut Kanskje det gir en slags rus,slik som kattemynte gir?Enkelte katter elsker kattemynte,mens andre bryr seg ikke om den planten i det hele tatt.Så det er nok ganske forskjellig fra katt til katt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 29. november 2007 #4 Del Skrevet 29. november 2007 Så søtt Stirrer den bare på planten eller forsøker den å spise på den? Kan jo være at planten innholder nepatalactone som gjør at den tiltrekkes denne planten! Min ene katt spiser bare tørkede blader (fint, for da slipper jeg å fjerne dem) den andre katten bare vasker (slikker) på bladene og blomstene :rødme: men sistemann "gnævler" i seg alt mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 29. november 2007 #5 Del Skrevet 29. november 2007 Så søtt Stirrer den bare på planten eller forsøker den å spise på den? Kan jo være at planten innholder nepatalactone som gjør at den tiltrekkes denne planten! Min ene katt spiser bare tørkede blader (fint, for da slipper jeg å fjerne dem) den andre katten bare vasker (slikker) på bladene og blomstene :rødme: men sistemann "gnævler" i seg alt mulig Hahaha, hørtes ut som en morsom kombinasjon katter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. november 2007 #6 Del Skrevet 30. november 2007 Den yngste katten vår er veldig glad i en av plantene vi har, en elefantfot. Hun er ikke interessert i noen av de andre plantene og den eldste er ikke interessert i det hele tatt. Jeg har bare latt henne "få" den planten, hun koser seg sånn når hun sitter der og tygger, og jeg er bare glad til for at hun i allefall lar alle de andre plantene være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 30. november 2007 #7 Del Skrevet 30. november 2007 Nei, han bare stirrer på den og setter seg ved siden av den i lange stunder.... :love: Har ikke prøvd å spise på den i det hele tatt... hehe, merkelig katt vi har!! nei, det må vel bare være et katte-tiltrekkende stoff i grønnplanten vi har skaffet oss.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå