Villa2000 Skrevet 29. november 2007 #1 Del Skrevet 29. november 2007 Hei der. Jeg fant egentlig ikke noen bra tittel på posten så jeg håper det er forståelig hva jeg mener Jeg er en helgepappa og har kjøpt adventkalender til guttungen. Ettersom jeg treffer han temmelig sjeldent så bruker jeg det som trengs for at han får det så fint som mulig når han er hos meg. Heldigvis så har han rimelig små krav, etter mitt syn ihvertfall , og ville kun ha den kinder kalenderen. Men det jeg lurer på er hvordan jeg skal fordele denne over tid? Han er jo ikke hos meg hver dag og jeg vet heller ikke når han kommer neste gang. Jeg bruker å si at han kan åpne tre ruter hver dag når han er hos meg. Da passer det sånn noenlunde dersom ting går som planlagt, men føler det blir litt rart. Den mister jo hele meningen liksom. Hva gjør andre i slike situasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulle Skrevet 29. november 2007 #2 Del Skrevet 29. november 2007 Kan du ikke heller lage en kallender til han. Pakke inn gaver i antall dager han er hos deg. Litt sjokolade, et blad,eller andre småting du vet han liker. Litt mer persnolig synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 29. november 2007 #3 Del Skrevet 29. november 2007 Da jeg var barn hadde vi en "adventsdukke" som mamma pleide å henge opp. Den hadde forkle med lomme i, og hver morgen i adventstiden fant vi noe i lommen. Om du hadde laget en liknende løsning kunne du enkelt ha tilpasset etter når han var hos deg og når han ikke var det. Og om det er gøy med kinder-ting så kan du jo putte kinderting i kalenderen noen av dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rikkerikke Skrevet 29. november 2007 #4 Del Skrevet 29. november 2007 Som skilsmissebarn (grusomt men dekkende ord) hadde jeg to kalendere. Jeg åpnet lukene mellom de datoene jeg var hos hver forelder første dag neste gang jeg var hos vedkommende (førte selvfølgelig til mange luker å åpne på en dag). Der jeg våknet åpnet jeg kalenderen for riktig dag og bare den. Det føltes riktig for meg. Jeg husker jeg tenkte at det bare skulle mangle at jeg fikk to kalendere når jeg hadde to hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villa2000 Skrevet 30. november 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 30. november 2007 Takker for svar. Tror jeg går for den enkle løsningen til rikkerikke Ble litt i seneste laget å lage en nå, men skal ha den i tankene til neste år. Takk for gode tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #6 Del Skrevet 30. november 2007 kan det ikke være far og sønn sin kalender da? at du åpner når han er hos mamma'n? for han har jo sikkert egen kalender der også? kanskje han synes det er koselig å tenke på at pappa åpner kalenderen og holder liv i den?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå