Gå til innhold

Hjelp! Rynker i en alder av 30...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, jeg har fått tydelige rynker (ikke linjer lenger) på siden av øynene. Såkalte smilerynker.. Og jeg er bare 30 år! :-/ Har også to sånne "sintrynker" mellom øyenbrynene.. Blir så deprimert av dette for nå vil d vel bare "balle på seg"? :-/ Noen som vet om noe som faktisk hjelper, bortsett fra sunt kosthold, mye vann, minimalt med sol osv..? Finnes d noen kremer/serum som garantert hjelper?? Er så fortviiilt...;-(

Blir utrolig takknemlig for gode råd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kremer har jeg ikke tro på, uansett hva de sier. Hvorfor i alle dager legger så mange seg under kniven, hvis de bare kan smøre på en krem?

Jeg er 45 og har minimalt med rynker. Det har nok noe med gener å gjøre, ettersom det er sånn både på mors og farsiden.

Men min gamle bestefar som var 85 år da han døde, og så og si rynkefri, ga meg et råd som jeg har fulgt siden jeg var ung.

Vask ansiktet med lunka vann(og eventulet mild såpe), men avslutt ALLTID med kaldt vann. Noe som lukker porene.

Sol er ikke så skadelig som folk vil ha det til. Heller ikke mot rynker. Alt med måte. Selv har jeg aldri vært så nøye med solkrem, men aftersun derimot for å tilføre huden fuktighet er vikitg.

Skrevet

ja, det vil nok bare balle på seg så lenge man eldes.

noe som garantert hjelper...? hmmm.. se deg rundt! tror du ikke du ville ha fått det med deg for lengst hvis det fantes et vidundermiddel?!

anyway, det blir litt lettere med tiden. nå høres jeg steingammel ut, er ikke det da, 36 år. men det føltes helt jævlig når jeg oppdaget noe nytt i trynet. men man venner seg til det! :)

det sies at MD formulation ha produkter som skal være bra for/mot aldring...

Skrevet

Kjære deg, det er helt normalt. De fleste har noen linjer i den alderen. Jeg nærmer meg selv og ser at det er ting på gang ja.

Har du tørr hud? Da kommer linjene tidligere... Enn om man har fet hud.

Jeg er hudterapeut, men kan ikke anbefale deg noe her over nettet uten å ha sett deg. Jeg vil allikevel anbefale deg Exuviance som serie. Det er en mild syreserie som fornyer huden, og har utrolige gode testresultater. Du får serien hos en del hudpleiesalonger. Og der får du hjelp til å velge type krem til din hud....

Skrevet

Jeg oppdaget mine første smile-linjer i øyekroken, og kjøpte meg Dermalogicas øyekrem. Den er jeg veldig fornøyd med, og linjene er borte igjen! klapper på litt krem rundt øyet sånn innimellom. Så å tilføre litt fuktighet er nok ikke dumt. Tror ikke på vidunderkremene, men en god krem er jo alltid bra!

Skrevet

Det å si at sol ikke har innvirkning på huden er jo rett og slett utrolig naivt å si da. All forskning viser jo det toalt motsatte.

Bruk solfaktor hver dag. Men med fysisk filter. MD har gode solkremer, men som hudpleieserie ville jeg ikke anbefale det annet enn som en kur da huden blir tynn og sensitiv av for lang og kraftig bruk..

Gjest rikkerikke
Skrevet

Hvis du virkelig er plaget er vel botoxinjeksjoner middelet som brukes? men da mister du jo liv rundt øynene også da. Irriterer meg over egne linjer og rynker jeg med prøver å være flink å rense og tilføre gode fuktighetsprodukter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...