Miracl3 Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Hei Jeg vurderer å reise til Thailand alene. Jeg har ferie fra jobben, men ingen å reise med siden det ikke passer for de jeg kjenner å reise i min ferieperiode. Noen som har erfaringer med å reise alene på tur? Har du gjort det?
Snuppa 81 Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Jeg har vært på ferie alene Riktignok charterferie, det er jo litt "tryggere".. Det var sååå deilig.. Bare seg selv å tenke på og ta hensyn til.. To ganger faktisk. Første gang tok jeg to uker på Rhodos, der tok jeg dykkersertifikatet og dykket og ble kjent med masse mennesker.. Man blir kjent med folk på en helt annen måte når man reiser alene.. Ferie nr to tok jeg på en annen gresk øy og det var vidunderlig.. bare slappet av og gjorde akkurat som jeg selv ville.. Skal være sagt at jeg er overarbeidet og virkelig trengte en meg-alene ferie.. Og så møtte jeg tilfeldigvis bekjente på begge turene ogsp (Thailand er kanskje litt "verre" der, men verden er liten).. Høres kanskje ut som om jeg er Viggo Venneløs her, men det er ikke tilfelle.. Jeg ville bare ha tid for meg selv.. OG DET VAR VERDT DET :-)
Gjest Gjesten igjen:-) Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Hehe..litt morsomt skrevet der,Viggo venneløs Selv ble jeg "snytt" for å reise alene til syden for første gang nå i sommer,-en venninne ville absolutt bli med i siste liten.Og hvor merkelig det enn høres ut,så følte jeg meg faktisk litt snytt Jeg hadde nemlig grudd meg lenge og vel,før jeg greide å se mulighetene og virkelig begynte å GLEDE meg til en tur helt alene.Så har bestemt meg for å reise 1 uke til syden om noen mnd,og det skal bli så HERLIG!!!Men siden det er føste gang alene,velger jeg trygge "sydenland",men er sikker på at du kan få en kjempeferie der du skal også.Tror det er viktig å innstille seg på forhånd,samt også å ha tenkt litt på hva du vil gjøre i forhold til litt "vanskelige" situasjoner som kan oppstå,f.eks kveldene alene,restaurantbesøk osv.Men GOD TUR og lykke til!!!
Ut_på_tur Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Jeg har reist alene, både til syden og en runde rundt jorda (der jeg riktignok besøkte kjennsfolk underveis). Syden: herlig å bare være meg, gå ut døra akkurat når jeg er klar om morra, sole meg så mye eller lite jeg orker, dra på akkurat de turene jeg har lyst på, reise videre når jeg er fornøyd, liker det veldig godt! På reise på egenhånd bodde jeg på ungdomsherberge. Var ikke i utgangspunktet veldig interessert i å bli kjent med folk (litt sær sånn), men ble da småprat med folk likevel. Mao, går du inn for å bli kjent med folk, er det ikke noe problem. Masse mennesker reiser på egenhånd. Angående sydentur på egenhånd, så vil jeg nok, hvis jeg reiser på nytt, tatt til meg rådene om å ikke reise alene til muslimsk land. Ble en del uønsket oppmerksomhet, selv om jeg bodde på et fint hotell med stort hotellområde og prøvde å holde meg der etter at det ble mørkt. Kelnerne var ikke vant til jenter som reiser alene, for å si det sånn. Neste gang reiser jeg nok til et sted der jeg kan spasere til byen og restauranter. God tur! Var i Thailand med samboern sist vinter, et herlig land, og ville ikke hatt noen betenkeligheter med å reise alene der, gled deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå