Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 i gang med pp1. ikm ventes 04.12, men håper jo at den ikke kommer.... 23 år og gått sammenhengende på ppiller i halvannet år. Jeg sluttet på ppiller først i oktober, så er jo ikke lenge siden... føler nå "symptomer på graviditet" men kan jo være andre ting også.. øm i magen, vondt i korsrygg, stikking nederst i sidene som kommer og går. tretthet og noe humørsvingninger... kan det være???
Mirabella83 Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Sjansen for å bli gravid er ca 1/5 hver mnd mener jeg å ha hørt... Men det avhenger av alder, hormonnivå i kroppen pga prevansjon og om man hadde sex rundt EL og masse masse andre faktorer. Jeg og mannen ble prøvere i juli. Da hadde jeg gått på p-piller i ca et år og p-stav og p-sprøyte før det. Min syklus ble som ei klokke straks etter pilleslutt, men jeg vet mange sliter veldig med å få kroppen til å komme igang skikkelig. De første pp'ene var jeg veldig var for forandringer i kroppen og kjente graviditetstegn i massevis hele tiden... Men akk uten resultater. For min del tror jeg at en del av disse tegnene som ømme og større bryster feks kom av at jeg hadde sluttet på pillen. Kanskje er du heldigere enn vi var, men ikke bli altfor skuffet om det tar litt tid... lykke til!!
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Hei er det noen som kan forklare meg hva alle disse forkortningene står for. El er eggløsning det fatter jeg men hve med pp og ikm? og alle disse andre kan noen forklare. litt ny med dette jeg...
jente 79 Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Gjest Anne: Se her. TS. Det er nok veldig lett å føle alle mulige symptomer i begynnelsen. Alt blir graviditet... Det er klart det kan hende du er gravid, men du må nok også være forberedt på at det kan ta tid. Når det er sagt klarte jeg å bli gravid to ganger på tre måneder, så klart det kan skje raskt
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Hei er det noen som kan forklare meg hva alle disse forkortningene står for. El er eggløsning det fatter jeg men hve med pp og ikm? og alle disse andre kan noen forklare. litt ny med dette jeg...
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Hei Anne. håper du får svar, for hun som sendte deg videre til linken kunen gjerne hjulpet deg med svar på de to spørsmålene. De finnes nemlig ikke i linken :-)
Gjest Indo Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 Rundt 20% sjangse hver gang, ja. Vi var ikke prøvere, og så en dag satt jeg med en positiv test i hånden. Han kom inni meg en eneste gang (vi var vel ikke helt edrue) That`s it! Så vi var visst heldige siden det gikk da...20% sjans hver mnd? Å jeg som var nesten sikker på at jeg var steril da! Jeg slutta på pillen i august (skulle begynne på mini-pillen pga at jeg tåler dårlig østrogen, og ville bli "ren" for hormoner før jeg begynte på noen ny hormonell prevansjon) Så det kan jo gå med en gang, og det kan ta evigheter. Krysser fingrene for deg i alle fall=) Får vi vite resultatet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå