Gjest Evie Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Jeg tror egentlig ikke den er så sjelden, for den er alltid utplukket; jeg må ha 70D i Triumph-bh`er. (Det har vært mye det jeg har brukt i det siste.) Det skjer en sjelden gang at jeg finner en i den størrelsen, kanskje to ganger i året, maks. Og da ingen særlig spennende og sexy plagg, bare vanlige, casual, og gjerne i hvitt... Kjedelig. Trenger noe annet. Finnes det noen spesialforretninger i Østlandsområdet som har alle bh-størrelser, og mange forskjellige typer og farger? Må ha en som er såpass lav i festet foran at man kan ha utringing uten at bh`n stikker opp.
Mischa Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Vet at mange venninner med 'unormale' bh-størrelser handler på Change (Oslo City/Stovner senter), ellers er det vel mange her på forumet som anbefaler LaLina på St.haugen .
Bex Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Ja, LaLina i Ullevålsveien er veldig bra. Man kan bare noen ganger føle at man MÅ handle der om man først er innom. Men som oftest finner man jo noe man liker, da. Eller har Det Lille Under på Paleet mye fint. Jeg trenger 70F, så Change og LaSenza gir ikke nok støtte til meg, men du kan jo sjekke de ut. Mye fint, hvertfall. La Senza har bl a butikk på Byporten og i Bogstadveien.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Jeg bruker 70D og har ikke store problemer... Selvfølgelig må jeg lete litt mer enn om jeg hadde 75B, men om du kikker godt inn i hyllene finner du str både på Cubus og hos de som bare selger undertøy. Så sjelden er ikke størrelsen akkurat
Opal Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Jeg har bestilt endel over nettet i fra Timarco, men da bør man jo vite at akkurat den bhen vil passe eller så er det litt ekstra arbeid med å sende tilbake. Jeg har sendt tilbake en bh og det var ingen problemer med å få pengene tilbake.
Arkana Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Jeg bruker 70/75 G, som er helt umulig å finne i noen som helst "vanlige" butikker, men de har masse å velge i på LaLina. Litt dyrt, men vel verdt det. Jeg ville ikke bestilt på nett, for ulike merker og modeller sitter på helt ulike måter. Hvis du tar deg en tur i en undertøysbutikk vil du fort finne dette ut, og da skjønner du at det lett kan bli bortkastede penger på bestilling dessverre.
California Skrevet 28. desember 2007 #7 Skrevet 28. desember 2007 Jeg , men har vært på Change (stovner senter). Var utrolig imponert over servicen, litt fordi det var som å komme tilbake til USA, hun hjalp meg også med å finne min ordentlige størrelse (som alle over ~->C kan drømme om å finne på HM). Betalte 299,- som er litt mer enn vanlig men allikevel akseptabelt. Servicen var verdt prisen.
Gjest Catwoman Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 Change har et bredt størrelsesspekter. Jeg fikk målt størrelsen min der og kom ut igjen med størrelse 65E... og jeg har ikke store pupper engang. Egentlig burde jeg hatt 60 i omkrets sa hun, men det fantes visst ikke.
Catzy Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 I Oslo kan du også prøve Norsk Undertøismagasin i Prinsensgate, ligger like ved Steen og Strøm. Har kjøpt bh der i 70E, de er hyggelige og flinke damer. (Likte meg bedre der enn på LaLina.) Ikke billig akkurat, men bedre holdbarhet enn f.eks. de fra Change. Hvis du vet hvilken modell av Triumph du skal ha, kan du kanskje bestille over nettet?
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2007 #10 Skrevet 28. desember 2007 Change har et bredt størrelsesspekter. Jeg fikk målt størrelsen min der og kom ut igjen med størrelse 65E... og jeg har ikke store pupper engang. Egentlig burde jeg hatt 60 i omkrets sa hun, men det fantes visst ikke. 60F, dèt er en sjelden str, men den finnes! 60 tilsvarer 28 i UK, og cupen er litt større. Derfor blir det 28E i UK str, 60F i norsk. http://www.bravissimo.com/products/lingeri...amp;numitems=12
Gjest Morgan le Fay Skrevet 28. desember 2007 #11 Skrevet 28. desember 2007 Hva med 60D, finnes det i det hele tatt? Jeg har ikke store pupper, men jeg er så spinkel rundt ribbeina, og selv en BH i 65D passer i skålen, men jeg måtte ha den på innerste hakk fra dag 1.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2007 #12 Skrevet 28. desember 2007 Hva med 60D, finnes det i det hele tatt? Jeg har ikke store pupper, men jeg er så spinkel rundt ribbeina, og selv en BH i 65D passer i skålen, men jeg måtte ha den på innerste hakk fra dag 1. Hvis 65D passer i skålen, så skal du ha 60DD/ E i nork størrelse. Ellers blir det 28D i britisk str. Her finner du BHer i din str. De har også litt større utvalg i 28E
Gjest Morgan le Fay Skrevet 28. desember 2007 #13 Skrevet 28. desember 2007 (endret) Hvis 65D passer i skålen, så skal du ha 60DD/ E i nork størrelse. Ellers blir det 28D i britisk str. Her finner du BHer i din str. De har også litt større utvalg i 28E Tusen takk! Jeg er nok kanskje heller en liten D, ville da 28D være tingen? Og hva er forskjellen mellom DD og E? jeg blir forundret over størrelsene, for jeg har virkelig medium pupper, men er som sagt veldig smal rundt ribbeina (klesstr 32/34). Endret 28. desember 2007 av Morgan le Fay
Pemille Skrevet 28. desember 2007 #14 Skrevet 28. desember 2007 Jeg synes LaLina er fantastisk! Særlig nå som de har bygget veldig ut, og fått store, lyse, herlige lokaler. Da ble det litt mer behagelig å være der. Jeg bruker 65J, så for meg blir det jo også umulig å gå noe annet sted. Med mindre jeg foretar en brystreduksjon, men jeg er ikke så lysten på operasjon... Har også bestilt på www.bravissimo.com, men da er det litt lotto om du får noe som passer. Men det kan sendes tilbake, da. Husk at det blir toll på varer over 200 kroner (eller noe). Change-BH'ene har jeg bare vært middels fornøyd med, forresten.
bella domina Skrevet 28. desember 2007 #15 Skrevet 28. desember 2007 Jeg er veldig fornøyd med Change - koster ikke så mye, så jeg kaster dem når de er slitt. Siden jeg er gravid og endrer størrelse hele tiden er det greit å slippe lalinapriser. Har brukt change fra 75F, 75G og nå 80H. God støtte selv til gravidepupper, og fine blondesaker som ikke gjør at jeg føler meg som en bestemor. For ekstra støtte er sportsBHen deres min favoritt. Den har støtte både opp-ned, sideveis og ut-inn, om dere skjønner. Puppa sitter som sveiset fast uansett hva jeg finner på.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2007 #16 Skrevet 28. desember 2007 Tusen takk! Jeg er nok kanskje heller en liten D, ville da 28D være tingen? Og hva er forskjellen mellom DD og E? jeg blir forundret over størrelsene, for jeg har virkelig medium pupper, men er som sagt veldig smal rundt ribbeina (klesstr 32/34). Det kan godt hende. Husk at bher kan variere veldig, noen er små i str mens andre er store. Noen er slakkere enn andre i samme str. Dobbel D og E er den samme størrelsen. De blir brukt litt om hverandre bare. En Dcup er ikke nødvendigvis lik en annen Dcup, det kommer an på omkretsen. Størrelsen varierer etter omkretsen rundt. En 60D tilsvarer cupen til 65C/ 70B/ 75A osv. Samtidig som cupen på en 80D tilsvarer cupen på 85C/ 90B/ 75DD/ 70F/ 65FF/ 60G. Ikke rart man blir forvirret.
Gjest Catwoman Skrevet 29. desember 2007 #17 Skrevet 29. desember 2007 60F, dèt er en sjelden str, men den finnes! 60 tilsvarer 28 i UK, og cupen er litt større. Derfor blir det 28E i UK str, 60F i norsk. http://www.bravissimo.com/products/lingeri...amp;numitems=12 Det var jo ikke så dyrt heller. (Høres sikkert veldig radmager ut når jeg trenger 60 omkrets, men jeg er faktisk ikke det, er bare veldig smal rundt overkroppen)
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #18 Skrevet 29. desember 2007 Det var jo ikke så dyrt heller. (Høres sikkert veldig radmager ut når jeg trenger 60 omkrets, men jeg er faktisk ikke det, er bare veldig smal rundt overkroppen) Husk at du må betale 25% moms pluss ca 80 kr i tollbehandling når du henter pakken.
Saeria Skrevet 29. desember 2007 #19 Skrevet 29. desember 2007 Jeg også har vært nede i 60 cm omkrets uten å være radmager. Ligger nå på 65/70, alt etter merke. I Bergen finner en de beste alternativene på Netty Kløverhuset eller Vaskerelven, Change Arken og Xhibition og La Senza på Galleriet, hvis noen som bor her skulle lure. Netty kan også sy inn Bh'er med inntil 5 cm/2 tommer for en femtilapp ekstra, og sydamen gjør en kjempejobb! Så finner du 65 i omkrets og trenger 60, så er problemet løst. Husk bare å velge en cup lavere enn den du bruker, hvis du går for en omkrets større og skal sy den inn. En 60D tilsvarer nemlig en 65C. Ellers har de jo godt utvalg på figleaves som andre har linket til tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #20 Skrevet 29. desember 2007 Vil bare legge til at jeg har pleid å sy inn mine egne bher. Spretter bare av festene bak, klipper av det som er nødvendig og syr sammen igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå