Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte ID foundation og er veldig fornøyd med den ellers, MEN det klør litt rundt nesa og på haka. Er det flere av dere som har erfaring med det? Har ikke brukt den så lenge, så jeg ser ingen endring på huden eller noe sånt (på porene).

Har også prøver fra KissMe, men syns det var litt vanskelig å treffe på fargen der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med sminken fra ID, bruker den daglig (har gjort det i ca 1 år nå). Har også merket, som deg, at det klør veldig av og til - men dette er KUN når jeg trener og svetter - ellers merker jeg ikke noe til det.

Skrevet

Hmm, min klør mest den første halvtimen etter at jeg har sminket meg. Jeg har ikke merket noe når jeg trener, men det er jo gjerne 6 timer etter at jeg har lagt den på, så det kan være at mye er gått av til da.

Skrevet

For meg klør det om jeg bruker kosten for hardt.... At den irriterer huden litt... Om jeg ikke bruker kosten klør det ikke....

Prøv å bruk den litt lettere i de områdene det klør, eller bytt til en mykere kost. Nå vet jeg ikke hvilken kost du bruker. Men kabuki kosten er mykere enn den vanligstekosten..

Skrevet

Det kan være at du reagerer på bismuth oxide, som er et tilsetningsstoff enkelte produsenter bruker i mineralsminken sin. Jeg kan overhodet ikke bruke ID på grunn av det. Dersom det fortsetter kan det være lurt å prøve mineralsminke fra produsenter som ikke benytter seg av bismuth oxide.

Skrevet
Kjøpte ID foundation og er veldig fornøyd med den ellers, MEN det klør litt rundt nesa og på haka. Er det flere av dere som har erfaring med det? Har ikke brukt den så lenge, så jeg ser ingen endring på huden eller noe sånt (på porene).

Har også prøver fra KissMe, men syns det var litt vanskelig å treffe på fargen der.

Det er nok bismuth som det blir nevnt over her. Kløe og svie når du er varm eller svett er typisk reaksjoner på bismuth allergi, men når det er sagt er det mulig å være allergisk eller sensitiv på alle stoffene i mineralsminke.

Du sier at du også har prøvd Kissme som ikke inneholder bismuth, klør det da også? Hvis du tåler siste nevnte bra er det jo ihvertfalle en god pekepinn mot bismuth.

Når det gjelder Kissme brukte jeg guiden de har i nettbutikken med ID som utgangspunkt når jeg skulle velge farger og traff nesten med en gang men kjøpte 3-4 prøver for sikkerhets skyld.

Brukte Light i ID og Kissme Mona passet perfekt, veldig fornøyd!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...