Gjest Grafica Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Jeg venter på en pakke jeg har bestilt fra England. Forrige uke fikk jeg brev fra Posten om at den var ankommet landet, og at jeg måtte betale toll. Fair enough, det var jeg forberedt på. Men på den lappen var det ingen regning eller noe, jeg måtte gi posten fullmakt til å fortolle for meg. alt jeg skulle skrive var fødelsnummeret mitt og en underskrift på at jeg ga posten fullmakt til å fortolle. I tillegg måtte jeg legge ved en kvittering e.l på pakken. Jeg sendte den tilbake til posten på fredag, og regnet med at jeg burde fått pakken min innen nå. Tydeligvis ikke (typisk, det haster litt). Men kommer jeg til å få en regning på tollomkostningene sammen med/etter at jeg har mottat pakken? Eller skal de FØRST sende meg en regning, og når den er betalt, får jeg pakken min? Hvorfor har ikke jeg fått den regninga innen nå, i så fall? Jeg skjønner ikke dette her, jeg. Aldri bestilt fra utlandet før. Pokker og, jeg skal på julebord på lørdag, jeg trenger korsettet mitt innen da!
Gjest Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Du betaler tollen på postkontoret om jeg ikke tar helt feil.. Men første gang jeg fikk det brevet så tok det 2 uker til jeg fikk pakka mi fra jeg sendte inn fullmakta, da på mail i tillegg..
tineline Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Det verste med posten er at de tar et kjempegebyr - 70-80 kroner for å gjøre dette, uten at du har noen sjans til å vite om dette på forhånd. Man kan nemlig også fortolle varer på egenhånd på www.toll.no, men dette tillater ikke posten hvis de står for leveringen. Egentlig burde noen kontaktet forbrukerombudet angående dette.
Gjest Grafica Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Åja, jippi. Jeg har allerede betalt tusen kroner mer enn korsettet kosta, for å få det levert innen første desember, og så skal posten ødelegge? >.<
Gjest Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Godt mulig de gjør det ja.. Du kan ringe de i morgen da (om du ikke har fått det i dag) å høre med dem..
Gjest Grafica Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Skal jeg ringe til postens godssenter, eller tollvesenet? Og forresten, du sa det skal betales på posten, blir det som når man bestiller noe som postoppkrav? Altså at jeg betaler når jeg henter pakken?
Gummiloppa Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 (endret) Jeg får alltid en hentelapp i posten med summen på tollen jeg skal betale. Da skriver jeg bare under på den og tar den med meg på posten og betaler Endret 29. november 2007 av Tillepike
Gjest Grafica Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Okey, litt som postoppkrav med andre ord, det er jo greit. Hvis ikke det er kommet i morra, så ringer jeg, og drar gjerne ut der og gir de cash, om så skal være. Jeg MÅ ha det innen lørdag!
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Du får ringe postens godssenter og høre hvordan det er hvis du fortoller den selv, mulig du da får hentet den i morgen.
Gjest Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 Du kan jo ringe og høre hvor den er henne. Er den ute på tur kan det bli vanskelig å finne den, kan jo hende de har sent den avgårde og den er på vei til postkontoret ditt. Har de sendt den, men du ikke har fått lapp i posten innen i morgen kan du alltids dra ned på postkontoret og spørre om de har den.
Gjest Grafica Skrevet 30. november 2007 #11 Skrevet 30. november 2007 Jeg fikk lapp i posten idag! Dessverre kom jeg ikke hjem før etter at postkontoret hadde stengt (hersens postkontor som stenger 5, resten av senteret er oppe til seks! Hadde rekt å hente den da!). Så da blir det rett opp på posten first thing tomorrow.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå